صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۰۰۸۳۸

از شرط مؤتلفه تا ادعای جهانگیری

۱ـ راهکار مقابله با اسلام‌هراسی
الکساندر فن‌دربلن، رئیس‌جمهور اتریش با بیان اینکه زنان حق دارند هرگونه که دوست دارند لباس بپوشند، گفت: اگر اسلام‌هراسی همین‌گونه ادامه پیدا کند، روزی می‌رسد که ما از همه زنان بخواهیم برای مقابله با آن روسری بپوشند. حجاب اسلامی یکی از موضوعات بحث‌برانگیز در کشورهای اروپایی است و اظهارات رئیس‌جمهور اتریش در حالی مطرح می‌شود که بعضی از این کشورها مخالف این هستند که زنان مسلمان روسری یا روبنده بپوشند و با وضع قوانین تبعیض‌آمیزی استفاده از پوشش اسلامی را ممنوع کرده و برای استفاده‌کنندگان از آن مجازات در نظر گرفته‌اند.

۲ـ باید با رفتار مخرب ایران مقابله کنیم!
مشاور امنیت ملی کاخ سفید تأکید کرد، باید با رفتار ایران در منطقه و فراتر از آن مقابله کنیم. ژنرال هربرت مک‌مستر گفت: ایران از رژیم جنایتکار در سوریه حمایت می‌کند و به دنبال تضعیف حکومت‌های مختلف در خاورمیانه و وابسته کردن آنها به خود و تقویت شبه‌نظامیان و دیگر گروه‌های مسلح است. وی افزود: آنچه الآن مهم است، تغییر سیاست واشنگتن در تقابل با ایران و درایت رئیس‌جمهور در مقابل این کشور است.

▼ تا انتخابات
حجت‌الاسلام حسن نوروزی، عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: آقایان رئیسی و قالیباف، نامزدهای مورد حمایت جمنا دو برادری هستند که مصمم به ادامه راهند و جمنا هم هر دوی این عزیزان را قبول دارد، تا در نهایت طبق آنچه از پیش متعهد شده‌اند، ببینیم در پایان اقبال مردمی به کدام یک بیشتر است تا بر اساس آن تصمیم‌گیری کنیم. آقای قالیباف در مناظره اول مثبت‌تر ظاهر شد و از اهداف جمنا بهتر دفاع کرد و در مقابل آقای رئیسی متین‌تر و آرام‌تر ظاهر شد؛ اما در نهایت این دو بزرگوار مکمل یکدیگر هستند.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: سیدمصطفی میرسلیم، تنها در صورتی به نفع یکی از نامزدها کنار می‌رود که جامعتین (جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز) از وی چنین درخواستی بکنند. محمد عرب اظهار داشت: اگر جامعتین با حمایت از یک نامزد اصولگرا، از میرسلیم بخواهند که به نفع وی کنار برود، این نامزد عرصه رقابت را ترک خواهد کرد؛ وگرنه در صحنه باقی خواهد ماند.
احسان قاضی‌زاده‌هاشمی، رئیس کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات گفت: سه نفر از نامزدها نسبت به برگزاری مناظره به کمیسیون شکایت کرده‌اند. سعی می‌کنیم جمع‌بندی خود را نسبت به این موضوع در اسرع وقت اعلام کنیم، کمیسیون تا پیش از روز جمعه و برگزاری مناظره دوم نظر خود را اعلام خواهد کرد. در صورت وارد بودن اعتراضات، نامزدها می‌توانند سخنان و پاسخ‌های‌شان را به صورت ضبط شده ارائه کنند.
جبهه‌ای تحت عنوان «اصولگرایان» معتدل برای حمایت از روحانی تشکیل شده است. گفته می‌شود، این جبهه متشکل از شورای عالی به عضویت علی‌اکبر ناطق نوری، سیدرضا اکرمی و کاظم جلالی است و هیئت اجرایی آن نیز شامل بهروز نعمتی، عباسپور تهرانی، سیدشهاب‌الدین صدر و... است. بهروز نعمتی، نماینده مردم تهران به عنوان دبیر جبهه اصولگرایان معتدل انتخاب شده است.
اسحاق جهانگیری درباره انصراف خود از انتخابات گفت: انتخابات سازوکار خودش را دارد. در انتخابات ائتلاف شکل می‌گیرد و افراد هم‌جهت با یکدیگر مذاکره می‌کنند. ما هنوز ابتدای کار هستیم، شاید بقیه به نفع من کنار رفتند. وی در ادامه گفت: در مناظره اول خیلی قوی ظاهر نشدم، اما فکر می‌کنم در مناظره دوم و سوم جدی‌تر ظاهر شوم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات