صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۰۲۰۴۰

از گلایه قالیباف تا هشدار آیت‌الله مکارم

1ـ برای اثبات کارآمدی خود دیگران را ناکارآمد جلوه ندهید
محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در مراسم افتتاح ایستگاه شهید محلاتی، صدوپانزدهمین ایستگاه مترو شهر تهران گفت: اینکه بخواهیم یک کاری را ضایع کنیم، ضایع کردن یک فرد نیست؛ بلکه ضایع کردن فرهنگ و دستاورد یک ملت و شهر است. وی با بیان اینکه برخی می‌گویند شهرداری تهران در حوزه حمل‌ونقل کاری انجام نداده است، گفت: باید اعلام کنم در حالی که 70 کیلومتر مترو تنها در 22 سال ساخته شده بود، در عرض 12 سال 300 کیلومتر مترو ساختیم و این در حالی است که از کوچک‌ترین حمایت‌ها نیز برخوردار نبودیم؛ 12 سال پیش داشتن اتوبوس کولردار و بی‌آرتی یک شوخی بود. در حالی که بر اساس قانون، دولت باید سهم 82 درصدی خود از محل خرید اتوبوس را بپردازد؛ اما شاهد هستیم که در طول هشت سال اخیر حتی یک عدد اتوبوس هم به شهرداری داده نشده است. قالیباف در پایان تأکید کرد: برای اثبات کارآمدی خود دیگران را ناکارآمد جلوه ندهید و کسی که از موفق نبودن یک مجموعه متعلق به شهر خوشحال می‌شود، انسان نیست.

2ـ نباید نظام حکومتی اسلام را دگرگون نشان دهیم
آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در مراسم احیای شب قدر در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) با اشاره به سخنان مطرح‌شده درباره ولایت امام علی(ع)، اظهار داشت: یکی از دولتمردان گفته است مبنای ولایت از دیدگاه امام علی(ع) نظر مردم بود و دموکراسی میراث این امام معصوم است، این حرف عجیبی است! وی ادامه داد: ولی را باید خداوند تعیین کند و آیات درباره ولایت در قرآن بسیار است و یکی از مسلمات مذهب شیعه است. رسول اکرم(ص) فرمودند: «تعیین جانشین من با خدا است و خداوند به هر کسی که خواست، ولایت می‌دهد.» آیت‌الله مکارم‌شیرازی همچنین اظهار داشت: این به اصطلاح دموکراسی برای غرب است و حتی این نوع حکومت، حکومت مردم بر مردم نیست، گاهی یک نامزد با 25 درصد رأی از مردم به ریاست می‌رسد و بر همه مردم حکومت می‌کند. وی در پایان خاطرنشان کرد: امام با رأی مردم انتخاب نمی‌شود و نباید نظام حکومتی اسلام را دگرگون نشان بدهیم.

3ـ عملیات استشهادی قدس نشانه تداوم انتفاضه مردم فلسطین

حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس با بیان اینکه عملیات استشهادی روز گذشته و به شهادت رسیدن سه نوجوان در قدس ثابت می‌کند که فلسطین سرزمین جهاد و مقاومت است، تأکید کرد: عملیات شهادت‌طلبانه قدس دلیلی بر تداوم انتفاضه قدس و خیزش ملت فلسطین علیه دشمن صهیونیستی است. جنبش جهاد اسلامی هم تصریح کرد خون شهدای فلسطینی مقابل دروازه‌های مسجدالاقصی پیام واضحی است مبنی بر اینکه انتفاضه ادامه دارد و ملت فلسطین هرگز تسلیم نمی‌شود. گفتنی است، با شهادت این سه جوان، شمار شهدای انتفاضه قدس تا این لحظه به 325 نفر افزایش یافت.

4ـ هلاکت 180 تروریست و دو فرمانده ارشد داعش در دیرالزور

وبگاه شبکه خبری «اسپوتنیک» روسیه به نقل از وزارت دفاع روسیه از حملات هوایی موفقیت‌آمیز به مقر تروریست‌های داعش در خاک سوریه خبر داده است. براساس اعلام این وزارت‌خانه در این حمله‌های هوایی دو فرمانده ارشد گروهک تروریستی داعش و 180 تروریست وابسته به آنها به هلاکت رسیده‌اند. بنابر اطلاع وزارت دفاع روسیه، این حملات در تاریخ ششم و هشتم ماه ژوئن صورت گرفته است. در این گزارش همچنین به نابودی 16 وسیله نقلیه و خودروی زرهی نیروهای داعش و یک انبار مهمات در جریان این حملات هوایی اشاره شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات