صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۰۲۰۷۷

در اقدام هوشمندانه تا عملیات در موصل

1ـ انتخاب‌های هوشمندانه سپاه پاسداران
عملیات موشکی سپاه علیه تروریست‌ها در سوریه که با هدف قرار دادن «دیرالزور» انجام شد، به کشته شدن تعداد قابل توجهی از تروریست‌ها در این منطقه انجامید. در این عملیات تعداد شش موشک میان‌برد زمین به زمین از پایگاه‌های موشکی نیروی هوافضای سپاه در استان‌های کرمانشاه و کردستان، تروریست‌های تکفیری را هدف ضربات مهلک و کوبنده قرار دادند؛ اما در این میان دو پرسش وجود دارد، اول اینکه چرا سپاه پاسداران، منطقه دیرالزور را برای این حمله موشکی بسیار مهم انتخاب کرده است؟ دوم اینکه چرا استان‌های کردستان و کرمانشاه برای انجام این عملیات انتخاب شدند. استان دیرالزور در مرز سوریه و عراق و در کرانه رود فرات واقع شده است. پس از شکست سنگین تروریست‌ها در حلب که به از دست رفتن پایگاه بسیار مهم آنها در شمال غرب سوریه منجر شد، بسیاری از تروریست‌ها به دیرالزور در شرق و برخی مناطق اطراف آن در سوریه نقل مکان کرده‌اند. همچنین بخش مهمی از تروریست‌هایی که در پی شکست سنگین در موصل عراق به سوریه گریخته بودند، در این منطقه حضور دارند. مقر فرماندهی و مراکز پشتیبانی و عملیاتی آنها نیز در این استان قرار گرفته است. در پاسخ به پرسش دوم می‌توان گفت، تلاش دشمن برای ایجاد تفرقه در میان اقوام ایرانی و تبلیغ رسانه‌های معاند وابسته به دشمن درباره قومیت تعدادی از تروریست‌ها موجب شد تا سپاه در اقدامی هوشمندانه با آغاز حمله از این دو استان پاسخی در خور به این دروغ‌پردازی‌ها و تفرقه‌افکنی‌ها بدهد.

2ـ آقای روحانی می‌خواهد جرئت انتقاد را از دلسوزان انقلاب بگیرد
محمدحسین رجبی‌دوانی، عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور درباره ولایت، گفت: بنده از علما و مراجع عظام تقلید می‌خواهم تا اجازه ندهند این تفسیر به رأی‌ها، برداشت‌های ناروا و نسبت‌های دروغ به ساحت مقدس اهل‌بیت(ع) ادامه پیدا کند؛ چرا که اگر در برابر چنین برداشت‌های ناروایی موضع‌گیری نشود، ترس از آن دارم که در آینده کار به جایی برسد که ولایت امیر‏المؤمنین(ع) نیز به چالش کشیده شود. وی افزود: به نظر اینجانب ایشان می‌خواهد جرئت مخالفت و انتقاد را از دلسوزان انقلاب بگیرد تا در صورت ناکامی در وعده‌های داده شده در ایام انتخابات، بار دیگر نقدهای منتقدان را برنتابد و آنها را به بدتر از جهنم حواله دهد.

3ـ دستور نتانیاهو برای تخریب منازل در قدس
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اعلام دستور تخریب منازل ساکنان قدس گفت: تصمیم گرفته است مانع از دیدار فلسطینی‌ها در عید فطر با بستگان‌شان که ساکن اراضی اشغالی هستند، بشود. وی تأکید کرد: دستوراتی به دستگاه‌های امنیتی برای تشدید تدابیر امنیتی در میدان باب‌العامود که در آن به تعدادی از نیروهای پلیس اسرائیل حمله شد، داده شده و قرار است منطقه باب‌العامود یک منطقه امن به شمار آید. گفتنی است پیشتر سه جوان فلسطینی عصر جمعه ۱۶ ژوئن به نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی حمله کردند و یک سرباز صهیونیست را به هلاکت رساندند.

4ـ آغاز عملیات برای آزادسازی بخش قدیمی موصل
گزارش‌ها از وقوع درگیری‌های سنگین در عملیات نیروهای عراقی برای تصرف بخش قدیمی موصل خبر می‌دهند. پیشروی‌های اولیه نیروهای عراقی به سمت محلات قدیمی شهر موصل با پرتاپ خمپاره و انفجار خودروهای بمب‌گذاری شده از سوی گروه تروریستی تکفیری داعش روبه‌رو شده است. ارتش عراق اعلام کرد: نیروهای ویژه از غرب بخش قدیمی شهر و نیروهای پلیس از جنوب آن مرحله جدید عملیات آزادسازی موصل را آغاز کرده‌اند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات