صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۰۲۳۴۴

اخبار کوتاه چهارشنبه 7 تیر

روابط عمومی سپاه حفاظت، شهادت مهدی يزدی از نيروهای حفاظت فرودگاه كه در مانور امنيتی اخير فرودگاه مهرآباد از ناحيه سر مجروح شده بود را تأیيد کرد. اعضاي بدن اين پاسدار شهيد نيز به بيماران نيازمند اهدا شده است. طبق اطلاعيه سپاه حفاظت هواپيمايی، اين مانور روز شنبه سوم تير ماه در شرايط واقعی و به منظور ارتقای آمادگی‌ها و سنجش توان عملیاتی یگان حفاظت مستقر در فرودگاه مهرآباد انجام شده بود.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با اشاره به اینکه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی سیستان‌وبلوچستان در دستور کار است، گفت: تاکنون برای پنج فرماندار و چند نفر از کارمندان در سطح استان احضاریه ارسال شده است. حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد اظهار داشت: گزارش تخلفات انتخاباتی مربوط به فرمانداران شهرستان‌های چابهار، کنارک، هامون، هیرمند و قصرقند و همچنین چند نفر از کارکنان اداری در سطح استان است.
سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ‌ملی و سیاست‌ خارجی مجلس، با اشاره به جلسات اعضای این کمیسیون با مسئولان امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی درباره حادثه تروریستی تهران، اظهار داشت: جلسات متعددی در این زمینه تشکیل و تصمیماتی اتخاذ شد. وی ادامه داد: براساس تصمیمات اتخاذ شده طرح‌های امنیتی لازم و جدیدی در مجلس اجرا می‌شود.
ژنرال مايک ميلي، رئيس ستاد نيروهاي پياده ارتش آمريکا در نشست جنگ زميني مؤسسه رويال يونايتد سرويس گفت: ما مجدداً وارد دوره‌اي از رقابت قدرت‌هاي بزرگ شده‌ايم که برخي تصور مي‌کردند از زمان جنگ سرد پايان يافته است. وي افزود: آمريکا به صورت مشخص بر روسيه، چين، ايران و کره شمالي متمرکز است. هر يک از اين کشورها توانمندي‌ها و خواسته‌هاي متفاوتي دارند.
برخی منابع گارد سلطنتی عربستان فاش کردند که به نیروهای گارد دستور داده شده است که به طور پیوسته در کاخ محل استقرار محمد‌بن‌نایف ولی‌عهد عزل شده سعودی مستقر باشند. این منابع گفتند: این امر به احتمال زیاد به معنای اقدام برای بازداشت خانگی محمدبن‌نایف است.
اندیشکده واشنگتن اعلام کرد: حمله ایران به مواضع داعش، فرصتی را برای سپاه فراهم آورد تا زرادخانه موشکی خود را به رخ بکشد. حملات اخیر ایران، به وضوح نشانه افزایش توان بازدارندگی ایران و نیز موفقیت در رسیدن به نتایج تلافی‌جویانه است.
ویکی‌لیکس با انتشار سندی جدید اعلام کرد که شیخ «محمدبن‌زاید آل‌نهیان» ولی‌عهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح امارات دو ماه پیش از جنگ سال ۲۰۰۳ آمریکا علیه عراق برای ایالات متحده اطلاعات جمع‌آوری می‎کرده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات