صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۰۱۹۲۳

حرف روز/ صعود با اقتدار

دیدار دو تیم ملی ایران و ازبکستان در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ در ورزشگاه آزادی با برتری ایران به پایان رسید و کشورمان با 20 امتیاز و بدون گل خورده و خیلی زودهنگام بدون اما و اگرها و با اقتدار به عنوان دومین تیم به جام جهانی صعود کرد[...]
پایگاه بصیرت / علی قاسمی
یادداشت: دیدار دو تیم ملی ایران و ازبکستان در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ در ورزشگاه آزادی با برتری ایران به پایان رسید و کشورمان با 20 امتیاز و بدون گل خورده و خیلی زودهنگام بدون اما و اگرها و با اقتدار به عنوان دومین تیم به جام جهانی صعود کرد. به چند نکته در این دور از بازی‌ها می‌توان اشاره کرد که شیرینی صعود را دو چندان می‌کند:
1ـ نزدیکی این بازی با عملیات تروریستی و شهادت تعدادی از هموطنان مظلوم کشورمان که بازیکنان تیم ملی و کادر فنی حق آن را در شروع بازی بجا آوردند و پیش از آغاز مسابقه یک دقیقه سکوت به احترام شهادت 17 نفر در حملات تروریستی تهران اعلام شد و برای شادی روح آنها فاتحه‌ای قرائت شد. بازیکنان و مربیان ازبکستانی هم به احترام شهدای تهران سکوت کامل کردند؛ در حالی که بازیکنان تیم عربستان در بازی با استرالیا حاضر نشدند به دلیل درگذشتگان حادثه تروریستی لندن سکوت کنند و به آنها بی‌احترامی کردند.
2ـ همدلی بازیکنان تیم ملی و کادر فنی برای صعود این تیم به جام جهانی که برای رسیدن به این مرحله پیوسته با کمترین حاشیه‌ها سال‌ها زحمات زیادی برای این تیم کشیدند. این نکته باید در همه امور کشور تسری یابد که هر جا اگر همدل و همراه باشیم و با نگاه راهبردی و انسجام کارها را پیگیری کنیم، کارهای سخت و نشدنی به آسانی هموار می‌شود و عنایات الهی هم به ویژه برای مردم بیشتر و بیشتر می‌شود.
3ـ در این دوره در حالی تیم ملی ایران به جام جهانی صعود کرده که هنوز دو بازی دیگر باقی مانده است؛ اما باید توجه داشت که نباید دو بازی پیش رو را تشریفاتی تلقی کنیم و آن دو بازی هم برای ما مهم است؛ چرا که در صورت برد آن دو بازی اقتدار تیم ملی و روحیه بازیکنان مضاعف می‌شود تا برای رسیدن به مرحله حذفی جام جهانی همه آب دیده شوند و عملکرد خوبی در جام جهانی به نمایش بگذارند.
در پایان ذکر این نکته ضروری است که رسیدن به این سطح از فوتبال یک کار علمی و فنی است و نباید برداشت‌های سیاسی و جریانی شود تا طعم شیرینی صعود همچنان بر کام ملت گوارا باشد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات