صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۰۲۴۰۲

اخبار کوتاه شنبه 10 تیر

سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه گفته می‌شود دولت سوریه به دلیل آنکه پایگاه نظامی آمریکا نزدیک مواضع داعش قرار دارد، مسئولیت حمله موشکی کشورمان را بر عهده نگرفته است، گفت: سوریه شبانه‌روز با تروریست‌ها در حال جنگ است و این عملیات را جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی کامل دولت این کشور انجام داده است.
شبکه «سومریه‌نیوز» به نقل از یک منبع محلی اعلام کرد: ابوقتیبه، خطیب نماز جمعه شهر تلعفر و از نزدیکان بغدادی به هنگام آوردن نام «ابوبکر بغدادی» سرکرده داعش گریه کرده است. گفتنی است، هر چند داعش هنوز کشته شدن بغدادی را تأیید یا تکذیب نکرده است، ولی گریه این خطیب نماز جمعه نشان می‌دهد خبر کشته شدن سرکرده داعش احتمالاً صحت دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در دیدار با اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تضعیف بنیه دفاعی کشور به هر شکلی و از سوی هر شخصی، اشتباهی بزرگ است. وی اظهار داشت: این عربده‌هایی که مقامات سعودی در جهان می‌کشند، از روی عجز است. آنها جرئت و توان رویارویی با ایران مقتدر را ندارند و اگر جز این بود، لحظه‌ای درنگ نمی‌کردند.
یک روز پس از انتشار خبر نشست محرمانه «سعودی ـ صهیونیستی ـ آمریکایی»، رئیس حزب الأمت کویت فاش کرد: مصر و رژیم صهیونیستی به دنبال تبادل خاک در چارچوب نقشه آمریکا هستند. قرار است مصر در مقابل پناه دادن آوارگان نوار غزه در اراضی خود، بخشی از صحرای «النقب» فلسطین اشغالی را به خاک خود الحاق کند.
شبکه خبری «بی‌بی‌سی» از بازداشت خبرنگار کرد زبانش به دست مأموران ترکیه خبر داد. بنابر اعلام این شبکه، «ژیار گل» به دلیل گزارش‌هایش در فرودگاه ترکیه بازداشت و پس از پنج ساعت اخراج شد. گفتنی است، وی همواره از صحنه‌های جنگ در ترکیه و مناطق کردنشین سوریه، عراق و ترکیه گزارش‌های میدانی و انتقادی تهیه کرده است.
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه گفت: امروز تخریب علیه دستگاه‌های نظامی و انتظامی، بسیج و سپاه ایجاد شده و بنا به تجربه گذشته فکر می‌کنم فتنه‌ای جدید در پیش است.
روزنامه «شرق» نوشت: پس از تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت به دو وزارتخانه، محمد نهاوندیان گزینه اصلی برای تصدی وزارت بازرگانی است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات