صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۳۶۷۰۹

هدف نشست «النقب» چیست؟

نشستی با دست های خالی کشورهای شکست خورده ای که از حمایت مردمی و حمایت های جهان اسلام به شدت بی بهره مانده اند

برگزاری نشستی با مشارکت چهار کشورعربی مصر، بحرین، مغرب و امارات با حضور نماینده ای از آمریکا به ریاست وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در" نقب" در فلسطین اشغالی برای ایجاد ائتلاف با دوستان اسرائیل وهمبستگی بیشتر علیه ایران، در واقع به تصویر کشیدن و پرده برداری از همان نشست هایی است که در ماه ها و سال های گذشته به صورت پنهانی بین این کشورها با رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.
 
نشستی با دست های خالی کشورهای شکست خورده ای که از حمایت مردمی و حمایت های جهان اسلام به شدت بی بهره مانده اند. آنچه در این بین حائز است مشروعیت بخشی به روابط کشورهای عربی در ارتباط با رژیم صهیونیستی است. عادی سازی روابط با اسرائیل عمده ترین هدف این نشست است، چرا که ائتلاف آنها علیه ایران هیچگاه نمی تواند منجر به تحرک یا فعالیتی زیان آوری علیه ایران اسلامی شود.
 
 کشورهای حوزه خلیج فارس تلاش می کنند تا به گونه ای طرح ابراهیم را با رسمیت بخشی و علنی کردن روابط با اسرائیل در میان ملت های خود و جهان اسلام جا بیاندازند، لذا عمده ترین برداشتی که از نشست اخیر می توان عنوان کرد این است که نشست کشورهای یاد شده با سران رژیم صهیونیستی، رسمیت بخشی میدانی به روابط خود با رژیم غاصب صهیونیستی آن هم در دل فلسطین اشغالی  است.
 
نشست کشورهای حوزه خلیج فارس به دلیل اینکه ظرفیت قابل توجهی برای اثر گذاری روی معادلات سیاسی و بین المللی و حتی روی ملتهای خود و ملتهای مسلمان منطقه ندارند بسیار بی اهمیت است. کشورهایی که امنیت آنها برون زا و وابسته به آمریکاست، قطعا نمی توانند بر علیه ایران و محور مقاومت کار خاصی از پیش ببرند.
 
امروز اسرائیل با آگاهی از مسائل مختلفی که دولت آمریکا باید آن را رفع و رجوع کند از درگیری اوکراین تا مسائلی در آسیای جنوب شرقی که نگرانی آمریکا را افزایش داده، تلاش می کند تا جای آمریکا در منطقه را بگیرد و به حساب خود یگانه بازیگر منطقه شود! تا در این محوریت، کشورهای جهان اسلام را با خود آلوده کند، چرا که اسرائیلی ها به خوبی می دانند کشورهای مسلمان همپیمان با رژیم صهیونیستی، به شدت بر خلاف مصالح عالم اسلام و جهان عرب حرکت کرده و خود را وارد زمین بازی خطرناکی کرده اند که اسرائیل آتش افروز آن است.
 
بی شک حملات موشکی انصاراله به تاسیسات نفتی آرامکو و نگرانی بابت تامین انرژی کشورهای غربی، آمریکا را نگران تداوم وضعیت کنونی کرده است. از آن سو، امنیت سعودی ها به شدت دچار خدشه شده است. متوحش شدن سران کشورهای حوزه خلیج فارس و سعودی ها ناشی از ضربات سنگینی است که انصاراله به آنها وارد می کند. در این موضوع تردیدی وجود ندارد که دست نشاندگان آمریکا در منطقه به شدت دچار سردرگمی شده اند، لذا نشست با عنوان ائتلاف در برابر ایران را نمی توان تصمیمی برای راه اندازی ناتوی عربی در برابر ایران قلمداد کرد.
 
موفقیت های پیاپی امروز انصاراله و ارتش مردمی یمن بیانگر این واقعیت است که سعودی ها و حامیان منطقه ایش به شدت نگران آینده وضعیت خود هستند. تفاوت موقعیت امروز یمن با زمان آغاز حملات سعودی ها به این کشور، نشان می دهد موقعیت به شدت به زیان آنهاست، از این جهت تلاش می کنند تا با همراهی اسرائیل برای خود مشروعیتی کسب کنند، در حالی که اسرائیل با نیرنگ کوشش می کند تا کشورهای حوزه خلیج فارس را با خود غرق رسوایی کند.
 
نشست کشورهای عربی با اسرائیل و آمریکا خروجی و نتیجه خاصی نداشته، ضمن اینکه عملیات انتحاری صورت گرفته بیش از پیش وضعیت را برای اسرائیل و همپیمانان منطقه ایش سخت کرده است. عملیات انتحاری صورت گرفته در حیفا شمال تل آویو بی سابقه بوده،این موضوع نشان می دهد رژیم صهیونیستی وهمپیمانانش به مراتب نسبت به گذشته آسیب پذیر تر شده اند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات