صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۰۲۴۴۷

اخبار کوتاه یکشنبه 11 تیر

منابع آگاه در کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس به روزنامه العرب، چاپ لندن گفتند دونالد ترامپ  فشارهای بسیاری را به قطر وارد کرده است تا شروط عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر را بار دیگر مطالعه کند و تا پیش از پایان مهلت تعیین شده آنها را بپذیرد. این در حالی است که مقامات دوحه همچنان به سیاست‌ها منطقه و ملی خود اصرار دارند و حاضر به تغییر آنها نیستند.
استاندار خوزستان نسبت به کاهش جمعیت این استان هشدار داد و گفت: آمار جمعیتی سال‌های 90 تا 95 نشان می‌دهد، خوزستان یک استان مهاجرفرست بوده است و در پنج سال گذشته 200 هزار نفر از استان مهاجرت کرده‌اند. شریعتی تأکید کرد: البته با اجرای طرح‌هایی، همچون 550 هزار هکتاری کشاورزی (موسوم به طرح رهبری) برای ایستایی جمعیت در روستاها یا بازگشت مردم به روستاها تلاش شده است.
ناو هواپیمابر غول‌پیکر «جورج بوش» برای توقف چهار روزه در ساحل حیفا در فلسطین اشغالی لنگر انداخت. قرار است نخست‌وزیر، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی و سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی از این ناو بازدید کنند. ناو هواپیمابر جورج بوش پنج هزار و 700 خدمه و ده‌ها هواپیما و بالگرد داشته و با هزینه‌ای بالغ بر شش میلیارد دلار ساخته شده است.
«کُمشچه» یا شهر نان و برکت در ۲۵ کیلومتری شمال شهر اصفهان احتمالاً تنها نقطه‌ای از کشورمان است که در آن به برکت تنورهای پخت نان هیچ‌کس بیکار نیست. کمشچه شش هزار نفر جمعیت دارد که از این میزان، دو هزار و 500 نفر  در 300 نانوایی سنتی و نیمه صنعتی روزانه بین 60 تا 80 تن انواع نان با کیفیت را تولید می‌کنند.
وزیر خارجه روسیه از قطع مشارکت مسکو در تأمین بودجه شورای اروپا به دنبال آزار و اذیت نمایندگان این کشور در شورای اروپا به علت الحاق شبه‌جزیره «کریمه» به روسیه خبر داد. قطع مشارکت روسیه در تأمین بودجه شورای اروپا مرحله‌ای جدید در تنش‌های موجود میان مسکو و این نهاد حقوق‌بشر اروپایی خواهد بود.
سازمان منافقین به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان پیشنهاد کرد 300 هزار دلار دریافت کرده و در ازای آن در گردهمایی منافقین سخنرانی کند. گروهک منافقین هر ساله متن‌هایی را تهیه می‌کند و با پولی که به عناصر سیاسی بین‌المللی می‌دهد، از آنها می‌خواهد آن متن‌ها را در گردهمایی این گروهک بخوانند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات