صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱  ، 
کد خبر : ۲۹۹۵۲۶

نشریه اخبار و تحلیل‌ها شنبه 7 اسفند

امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) هرگز نباید از اهمیت حمایت سیاسی از مردم فلسطین غافل بود. ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه با هر سلیقه و روش، اما می‌توانند در یک هدف گرد هم آیند و آن تلاش برای آزادی فلسطین است.(95/12/3)
نشریه اخبار و تحلیل‌ها Word
نشریه اخبار و تحلیل‌ها Pdf
▼ حرف روز
سبک زندگی انقلابی

«مسئله سبک زندگی و وظیفه شاعران در قبال آن» بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با شاعران مذهبی‌سرا(5/12/1395) بود. ایشان در این زمینه فرمودند: «امروز در اروپا و آمریکا، مراکز و دستگاه‌هایی با هدف مشخص و اعلام‌شده برای تغییر سبک زندگی در کشورهای غیر غربی، به‌ویژه ایران اسلامی وجود دارد.» معظم‌له هدف از هجمه به سبک زندگی اسلامی را ایجاد عزم، اراده و حرکتی مطابق با میل دستگاه‌های غربی خواندند و خاطرنشان کردند: «در مقابل این هجمه، دفاع کردن و دور خود حصار کشیدن کافی نیست، بلکه می‌توان با تبیین سبک زندگی اسلامی و بیان مفاهیم و مبانی اخلاقی، سیاسی و فرهنگی در قالب شعر به وظیفه خود عمل کرد.»
سبک زندگی، بخش حقیقی و متن اصلی هر تمدنی را تشکیل می‌دهد؛ یعنی یک تمدن زمانی می‌تواند موجودیت و پایداری داشته باشد که در شکل دادن به الگوها و سبک زندگی موفق عمل کند. بر همین اساس، امروزه در عرصه‌های نبرد تمدنی، سبک زندگی به مثابه میدان نبردی تلقی می‌شود که تمدن‌ها، فرهنگ‌ها و دیدگاه‌های مختلف هر یک سعی می‌کنند ارزش‌ها، هنجارها و رفتارهای مطلوب خود را به این حوزه تحمیل کنند. به بیان دیگر، برخلاف گذشته که برای تسلیم رقبا از لشکرکشی نظامی و فتح سرزمینی استفاده می‌شد، امروزه سعی می‌شود با هجوم به سبک زندگی مردمان یک سرزمین، که عصاره ارزش‌ها، ایده‌ها، نگرش‌ها و در یک کلام هویت یک ملت است، آنها را از درون دچار استحاله و بی‌هویتی کنند. بنابراین، سبک زندگی اکنون عرصه‌ای بسیار حیاتی و راهبردی است که در نبردهای تمدنی برای تسخیر و شکل دادن به آن تلاش می‌شود. از این رو، در حوزه سبک زندگی باید به اصول، ارزش‌ها و روش‌های انقلابی توجه داشت.
در واقع، نکته مهم این است که انقلابی‌گری و انقلابی بودن افزون بر مبارزه با استکبار، شامل حوزه‌های مهمی چون سبک زندگی نیز می‌شود؛ یعنی در شرایط کنونی، یکی از مهم‌ترین ملاک‌های انقلابی بودن، داشتن سبک زندگی انقلابی و جهادی است. طبیعتاً در این زمینه، مسئولان به سبب جایگاه و اهمیت تأثیر عملکردشان، مسئولیت و رسالت بیشتری دارند.

▼ گزارش روز 
تا دیر نشده است!

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه شورای اداری استان خوزستان که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شده بود، در مخالفت با سخنان معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست که مدعی بود تالاب‌های خوزستان در حال آبگیری‌اند و مردم مشغول ماهیگیری در آن هستند، با صدای بلند ضمن اعتراض به این ادعاهای ابتکار، از جا برخاست و فریاد زد: «چرا دروغ می‌گویی؟ کجای هور آب دارد که ما نمی‌بینیم؟!! کجا مردم خوزستان در حال ماهیگیری در تالاب‌ها و هورها هستند؟» فریادی که جای فریاد هزاران نفر از مردم خوزستان است که به آنها اجازه و فرصت روبه‌رو شدن با معصومه ابتکار داده نشد. حالا دروغ‌های او را بگذارید کنار این بخش از سخنان حسن روحانی که حتی پایگاه ریاست‌جمهوری هم ترجیح داد آن را سانسور کند؛ «در برخی روایات آمده اگر معروف را زیر پا گذاشتید و منکر ترویج شد، عذاب الهی نازل می‌شود و برخی عذاب‌ها نیز همین است که ما می‌بینیم.»
بله آقای رئیس‌جمهور، وقتی معاون شما در سازمان محیط‌زیست به صراحت از پشت تریبون در برابر چشم افراد مطلع از اوضاع کشور، چنین آشکارا دروغ می‌گوید باید منتظر عذاب الهی بود، وقتی دولت شما با وجود فرمان‌های مکرر ولی‌فقیه همچنان در مسیری دیگر حرکت می‌کند، وقتی دولتی به نام تدبیر با بی‌تدبیری به جای رسیدگی به مردم و حل مشکلات اقتصادی و زیست‌محیطی و تقویت ساخت درون کشور، همه چیز را به مذاکره با دشمنان و ارتباط با مقامات کاخ سفید گره می‌زند و امید مردم را نا‌امید می‌کند، باید منتظر عذاب الهی بود. وقتی دولتی تنبلی و عدم توانایی خود در مدیریت کشور، ناتوانی در مدیریت بارندگی‌ها و مهار کانون بحران ریزگردها را به گناه مردم نسبت می‌دهد، وقتی دولت برای جلب رأی، عرصه فرهنگ را به کلی رها کرده و دایره حضور و فعالیت را برای نیروهای جوان مؤمن انقلابی تنگ کرده است، باید منتظر عذاب الهی بود. ای کاش تا دیر نشده است به جای فرافکنی و گناهکار دانستن دیگران، روش خود را اصلاح کنیم.

▼ خبر ویژه
تروریستی خواندن سپاه عواقب وخیمی دارد

«پیتر نیومن» از مقامات ضد تروریسم اتریش در پاسخ به تلاش برخی مقامات آمریکایی برای قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی گفت: «به نظر من قرار دادن نام سپاه ایران در فهرست گروه‌های تروریستی بی‌معناست.» گفتنی است، پایگاه آمریکایی هافینگتون‌پست نیز چندی پیش با انتشار یادداشتی تحت عنوان «تروریستی خواندن سپاه ایران، عواقب وخیمی خواهد داشت» به تهدیدات دولت ترامپ مبنی بر قرار دادن نام سپاه ایران در فهرست سازمان‌های تروریستی و عواقب آن پرداخت و این اقدام را اعلام جنگ علیه ایران خواند. در این یادداشت آمده است: «بر اساس گزارشات، دولت ترامپ با وجود هشدار مقامات دفاعی و اطلاعاتی آمریکا، در حال بررسی قرار دادن نام سپاه ایران در فهرست سازمان‌های تروریستی است. حقیقت آن است که بسیاری از کشورهای منطقه‌ای در خارج از مرزهای خود مداخله نظامی دارند؛ عربستان سعودی در بحرین و یمن، ترکیه در سوریه و عراق و روسیه در سوریه. آمریکا که نمونه بارز و تاریخی این موضوع است و اکنون نیز حضور نظامی گسترده‌ای در خلیج فارس و سراسر منطقه دارد. سپاه ایران یک نهاد دولتی و بخش جدایی‌ناپذیر از نیروهای مسلح این کشور است و اعلام کردن آن به منزله یک سازمان تروریستی معادل با تروریستی خواندن ارتش ایران است.»
 
▼ اخبار
1ـ هیچ رزمایشی متوقف نشده است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به برخی شایعات در زمینه توقف برنامه‌های دفاعی و رزمایش‌ها پاسخ داد و گفت: تا به امروز هیچ برنامه دفاعی و رزمایشی متوقف نشده است. سردار حسین دهقان، اظهار داشت: امروز در همه حوزه‌های صنعت دفاعی، نظیر هوا و فضا و در بخش موشک‌های زمین به زمین، موشک‌های بالستیک دوربرد را تا برد مناسب و قابل قبول ارتقا داده‌ایم. وی دقت اصابت را دستاورد فناورانه بالا بیان کرد و گفت: میزان دقت در بردهای بالا و میزان ماندگاری موشک‌ها در حال حاضر به 15 تا 20 سال افزایش یافته است. سردار دهقان تاکتیکی بودن را از دیگر دستاوردها برشمرد و افزود: موشک‌های کروز زمین به زمین به برد قابل قبولی رسیده است و در بحث پدافندی، موشک‌ها و سلاح‌های کوتاه‌برد، میان‌برد و بلندبرد با تکیه بر فناوری داخلی و دانش بومی تولید می‌شود.

2ـ اعلام اسامی 21 نامزد جمنا
اسامی 21 کاندیدای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به منظور انتخاب 10 نفر از میان آنها اعلام شد. این اسامی به شرح زیر است: مهرداد بذرپاش، سعید جلیلی، حمیدرضا حاجی‌بابایی، محمد خوش‌چهره‌جمالی، محسن رضایی میرقائد، سیدابراهیم رئیسی، علیرضا زاکانی، علیرضا زالی، محمدمهدی زاهدی، مسعود زریبافان، سیدعزت‌الله ضرغامی، محمد عباسی، ابراهیم عزیزی، سیدپرویز فتاح، رستم قاسمی، محمدباقر قالیباف، محمدحسن قدیری‌ابیانه، شاهین محمدصادقی، غلامرضا مصباحی‌مقدم، سیدمصطفی میرسلیم و علی نیکزاد. قرار است از بین این افراد و با رأی اعضای مجمع عمومی 10 نفر انتخاب شوند. البته روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) اعلام کرد، «سیدپرویز فتاح» رئیس کمیته امداد، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نخواهد شد.

3ـ پیشنهاد عجیب السیسی
افسر سابق دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی فاش کرد، رئیس‌جمهور مصر طرح تشکیل کشور فلسطین در شبه‌جزیره سینا را به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیشنهاد کرده است. وی اظهار داشت: طرح پیشنهادی السیسی به عباس شامل الحاق اراضی مصر در شبه‌جزیره سینا به غزه است؛ به این ترتیب بخش ساحلی چندین کیلومتر مربع توسعه می‌یابد و مساحت غزه پنج برابر مساحت امروزش خواهد بود. افسر سابق دستگاه اطلاعات رژیم صهیونیستی گفت: قرار است پناه‌جویان فلسطینی ساکن اردوگاه‌های لبنان و سوریه به این کشور جدید در سینا منتقل شوند و این کشور بدون ارتش باشد.

▼ تا انتخابات

مهدی چمران در نشست مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: سازوکارهایی فراهم شده است که اهل تسنن هم در شورای مرکزی حضور داشته باشند. عده‌ای گفتند ما آمادگی شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری را نداریم؛ بنابراین، آن افراد حذف شدند و به ۲۲ نفری رسیدیم که کتابچه آن در مجمع عمومی پخش شد که از آن میان نیز حجت‌الاسلام تقوی انصراف دادند و از همه افرادی که ایشان را پیشنهاد داده بودند، تشکر کردند. اکنون ۲۱ نفر باقی مانده است که مجمع عمومی باید از این تعداد به ۱۰ نفر رأی دهد و ١٠ نامزد نهایی بايد تعهد بدهند در صورتي كه كانديداي نهايي نبودند، انصراف خود را کتباً اعلام كنند.
باهنر، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در حاشیه نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی درباره اعلام کاندیداتوری بقایی گفت: من وارد این بحث‌ها نمی‌شوم، از خودش بپرسید، کجاست؟ بعضی‌ها آهن هستند و آهن‌ربا می‌تواند جذب‌شان کند، بعضی‌ها چیز دیگری هستند و آهن‌ربا نمی‌تواند جذب‌شان کند.

▼ اخبار کوتاه
سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد: روسیه با فروش تولیدات نظامی به بیش از 60 کشور از نظر میزان صادرات تسلیحات و فناوری دفاعی پس از آمریکا جایگاه دوم جهانی را دارد. وی ادامه داد: این کشور سالیانه بین 13 تا 15 میلیارد دلار جنگ‌افزار به کشورهای مختلف جهان می‌فروشد.
پایگاه صهیونیستی «والاه» با این ادعا که «حزب‌الله لبنان نیروی دریایی پیشرفته دارد»، نسبت به «هجوم قایق‌های تندرو حزب‌الله و پیاده شدن چتربازان آن در سواحل فلسطین اشغالی» هشدار داد و گفت: یگان‌های دریایی حزب‌الله در خفا و سکوت کامل در حال تقویت قدرت خود و جمع‌آوری اطلاعات است.
منابع صهیونیستی درباره دوره‌گردی ضد ایرانی نتانیاهو اعلام کردند: نتانیاهو قرار است در این تور خود به روسیه نیز سفر کرده و در دیدار با پوتین نگرانی‌های امنیتی تل‌آویو را از احتمال استقرار نیروهای نظامی ایران در مرز سوریه و اسرائیل به رئیس‌جمهور روسیه منتقل کند.
جانشین سازمان اطلاعات سپاه با بیان اینکه سه شبکه بزرگ مفاسد اقتصادی با تلاش نیروهای اطلاعات سپاه دستگیر شدند، افزود: همچنین در سه ماه اخیر، حدود ۱۵۷ کانال تلگرامی که ارتباط‌های مستهجن برقرار می‌کردند، به دست نیروهای اطلاعات سپاه متلاشی و دستگیر شدند.
محمد مروج‌حسینی، رئیس هیئت‌مدیره انجمن نساجی ایران گفت: براساس آمار و اطلاعات موجود، سالیانه هفت میلیارد تومان صرف خرید پوشاک در کشور می‌شود که بیش از نیمی از آن، یعنی معادل سه یا چهار میلیارد تومان آن قاچاق است.
صد هزار تایلندی که به صورت غیر قانونی در آمریکا زندگی می‌کنند، در هراس فرمان جدید «ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای اخراج 11 میلیون مهاجر غیر قانونی از این کشور هستند.
وزیر نفت با اشاره به مطالبات وزارت نفت از بابک زنجانی، گفت: کمتر از دو هزار میلیارد تومان از بدهی زنجانی به وزارت نفت پرداخت شده است.
***
مرحله اول همایش سراسری روحانیون شاغل در سپاه (رده‌های مدعو)
روزهای یکشنبه و دوشنبه 8 و 9 اسفند 95
ستاد فرماندهی کل سپاه، طرح 55، سالن ولایت مسجد الغدیر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
0
0
در قسمت پوشاک خارجی رقم 3الی 4 میلیارد تومان به نظر صحیح نمیرسد
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات