صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۰۲۶۵۹

اخبار کوتاه شنبه 17 تیر

محمدبن‌عبدالرحمن آل‌ثانی، وزیر خارجه قطر تأکید کرد: کشورش هیچ درخواستی را که ناقض قوانین بین‌المللی باشد نخواهد پذیرفت و زیر بار راه حل‌هایی که فقط شامل قطر می‌شود و دیگران را در بر نمی‌گیرد نخواهد رفت. وی اظهار داشت: کشورش برعکس مصر، اخوان‌المسلمین را گروه تروریستی نمی‌داند، ضمن آنکه این گروه در یکی از کشورهای تحریم‌گر یعنی بحرین نیز فعالیت دارد و این در حالی است که قطر این گروه را حمایت نمی‌کند و اخوانی‌ها اصلاً در قطر حضور ندارند.
رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طرح سؤال از رئیس‌جمهور درباره مؤسسات مالی و اعتباری با 132 امضا به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع شده است. وی افزود: طبق آیین‌نامه، رئیس‌جمهور یک هفته فرصت دارد تا نمایندگان رسمی خود را برای پاسخگویی به کمیسیون اقتصادی مجلس معرفی کند که در صورت تأمین نکردن خواسته‌های نمایندگان سؤال‌کننده، طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، رئیس‌جمهور یک ماه فرصت دارد در صحن مجلس حضور یابد و پاسخگوی پرسش نمایندگان باشد.
اسدالله عباسی، عضو هیئت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: برخی از مدیران شرکت‌های زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان حقوق و پاداش‌هایی دریافت کرده‌اند که معادل حقوق و پاداش یک هلدینگ است. وی ادامه داد: این مدیران متخلف در حالی این حقوق‌ها و پاداش‌ها را دریافت کرده‌اند که در مواقعی شرکت سودده نبوده است.
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک شناور متعلق به عربستان را که به آب‌های سرزمینی ایران تجاوز کرده بود، توقیف کرد. منابع آگاه می‌گویند این شناور صیادی از بندر دارین عربستان به آب‌های کشورمان تجاوز کرده بود که با هوشیاری نیروی دریایی سپاه در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در استان بوشهر توقیف شد.
دیروز مصادف با هفتم جولای 2017 عملیات آزادسازی موصل از چنگ گروه تکفیری ـ تروریستی داعش پایان یافت. گفتنی است، سه سال پیش در چنین روزی (هفتم جولای 2014) ابوبکر البغدادی در مسجد النوری واقع در بخش قدیمی موصل اعلام خلافت کرده بود.
محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت گفت: قرار بود مراسم روز صنعت با حضور رئیس‌جمهور برگزار شود؛ ولی با توجه به کسالت مختصر وی و به دلیل اینکه صدای‌شان گرفته بود، نتوانستند در این مراسم حاضر شوند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات