صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۰۲۷۲۰

حرف روز/ پیروزی بشریت

سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در مراسم اربعین شهید سردار نصیری ضمن برشمردن جنایات داعش در فرایند چند ساله و تأکید بر نقش مرجعیت و شخص آیت‌الله سیستانی در بسیج مردم، شکست داعش را پیروزی بشریت دانسته و گفت: «این پیروزی برخاسته از یک مرد در یک خانه محقر است، یعنی آیت‌الله سیستانی[...]
پایگاه بصیرت / علی قاسمی
یادداشت: سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در مراسم اربعین شهید سردار نصیری ضمن برشمردن جنایات داعش در فرایند چند ساله و تأکید بر نقش مرجعیت و شخص آیت‌الله سیستانی در بسیج مردم، شکست داعش را پیروزی بشریت دانسته و گفت: «این پیروزی برخاسته از یک مرد در یک خانه محقر است، یعنی آیت‌الله سیستانی. این فقیه حکیم و موقعیت‌شناس در موارد متعددی کشور عراق را نجات داد، از جمله در زمان اشغال و موقع نوشتن قانون اساسی و شکل‌گیری دولت‌ها. ایشان در محبت به کردها عبای خود را پدرانه گشود و ملت عراق را در آن جای داد. این مرجع نه تنها حامی شیعه است؛ بلکه حامی تک تک مردم عراق است.» وی تأکید کرد: «این حکیم به موقع به پاخاسته، جوانان عراق را به خروش وادار کرد و اثر فتوای ایشان گروه‌های حشد الشعبی را به وجود آورد که زیر بیرق مرجعیت جمع شدند.»
داعش یک گروه ستیزه‌جوی جهادگرای سَلَفی است که پیرو آموزه بنیادگرای وهابی است. این گروه از ژوئیه ۲۰۱۴ ادعای خلافت جهانی کرد و بخش‌های بزرگی از شمال عراق و شرق سوریه و بخش‌های کوچکی از لیبی، نیجریه و افغانستان را به تصرف خود در آورد. بسیاری از عملکردهای داعش‌ در این مدت با هیچ نوع محاسبه عقلانی قابل توجیه نیستند. حکومت‌هایی چون آلمان نازی یا خمرهای سرخ کامبوج سعی می‌کردند جنگ‌ها و فعالیت‌های خود را پنهان کنند؛ اما داعش بر عکس با انتشار فیلم‌های متعدد جناحی خود در شبکه‌های اجتماعی قصد ایجاد رعب و وحشت را برای مردم جهان داشت. آنها نه تنها با شیعیان، کردها، ایزیدی‌ها، مسیحی‌ها و تمام مسلمانانی که با آنها هم‌عقیده نیستند، جنگیدند، بلکه انفجار و ناامنی را به قلب اروپا هم بردند و جنایات متعددی را در این قاره مرتکب شدند. با این وضعیت، شکست داعش در عراق و سوریه به قول فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران تنها برای این دو کشور نیست؛ بلکه امروز حضور در جشن ملت عراق حق همه ملت‌های جهان است و پیروزی همه بشریت محسوب می‌شود؛ ملت عراق و سوریه حق بزرگی سر مردم جهان دارند. مهار و تضعیف این گروه جنایت‌کار به نوعی امنیت، آرامش و آسایش را نه تنها برای منطقه، بلکه برای کل جهان به ارمغان آورده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات