صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۰۲۷۶۲

از اعتراض تا برهم خوردن محاسبات

1ـ رئیسی: انتظار این حجم تخریب از طرف آقای روحانی را نداشتم!
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با مدیران عامل برخی خبرگزاری‌های کشور ضمن تحلیل نتیجه انتخابات، اظهار داشت: رقیب‌هراسی، آن هم به دروغ و فریب، یک روش جاری در رقابت‌های انتخاباتی جهان به ویژه غرب است، اما نظام ما فرق دارد. ما که مسلمان هستیم، آیا باید همان روش‌های غیر اخلاقی غربی‌ها را کپی کنیم؟ به هر حال انتخابات تمام شده، اما این یک زنگ خطر است. حجت‌الاسلام رئیسی در ادامه افزود: حقیقتاً خود بنده این حجم از تخریب و ترساندن مردم را پیش‌بینی نمی‌کردم؛ چون پیش خود می‌گفتم اولاً طرفِ رقابت، فردی است که لباس دین و روحانیت را به تن دارد و لااقل در این قضیه حد نگه می‌دارد؛ نه اینکه کاری نمی‌کند، بلکه بالأخره تا یک جایی جلو می‌رود، ثانیاً ایشان از اول انقلاب مسئولیت داشته، بنابراین لااقل حریم نظام و اصول اخلاقی انتخابات را نگه می‌دارد؛ ثالثاً اکنون رئیس‌جمهور است و شئونات رئیس‌‌جمهور را حفظ خواهد نمود؛ خب در انتخابات و خصوصاً ده روز آخر هر سه محاسبه ما بهم خورد.

2ـ قدرت‎های بین‎المللی ورود داعش به عراق را تسهیل کردند

سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان یک روز پس از اعلام رسمی آزادسازی موصل در ابتدای سخنرانی خود به مناسبت این پیروزی بزرگ، شکست داعش را به ملت و دولت عراق و مرجعیت دینی این کشور و همه مبارزانی که در نبرد با این گروه تروریستی فداکاری کردند و همچنین به رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و تمام کسانی که عراقی‌ها را در این نبرد سخت حمایت کردند، تبریک گفت و تأکید کرد آنچه در عراق و موصل رخ داده است، فقط به سرنوشت عراق و ملت آن مربوط نمی‎شود، بلکه با سرنوشت امت و ملت‌های منطقه و جهان نیز ارتباط دارد. دبیر کل گروه مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد، آمریکایی‌ها زمانی می‌گفتند که شکست داعش 10 تا 30 سال طول می‌کشد، این یعنی آنها به فکر بهره بردن از داعش برای اهداف خود و رژیم صهیونیستی در منطقه بودند. در ابتدای ورود گروه تروریستی تکفیری داعش به عراق، آمریکا و ناتو تنها نظاره‌ می‌کردند و عراقی‌ها با دستان خالی در حال نبرد بودند.

3ـ منتجب‌نیا: پنج نفر پشت‌ صحنه همه‌کاره‌اند

رسول منتجب‌نیا، قائم مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی درباره پشت پرده شورای عالی اصلاح‌طلبان گفت: بزرگ‌ترین خطری که وجود دارد، این است که این 40 ـ 50 نفر خودشان تصمیم‌گیرنده نیستند. پشت صحنه، پنج نفر هستند که برای همه جمع تصمیم می‌گیرند، یعنی کل تصمیمات در جریان اصلاحات به چهار یا پنج نفر منتهی شده است. وی افزود: کسانی که خودشان را به آقای خاتمی نزدیک می‌دانند، تصمیم می‌گيرند و همه را ملزم به اطاعت می‌دانند. به هر کس هم که اطاعت نکند، انگی می‌چسبانند و می‌گویند یا بدوی است یا وابسته. منتجب‌نیا در ادامه اظهار داشت: این بدعت خطرناکی است که در جریان اصلاح‌طلبی به وجود آمده و ما موظفیم با آن مقابله کنیم.

4ـ بیش از ۳۶ هزار نفر ممنوع‌الخروج و ممنوع‌المعامله شدند
با اعلام دادستانی کل کشور به مراجع قضایی در سراسر کشور، در سال گذشته 27 هزار و 820 نفر از کشور ممنوع‌الخروج و 9 هزار و 173 نفر هم ممنوع‌المعامله شدند. همچنین دادستانی کل کشور ممنوعیت خروج 628 نفر را از کشور لغو کرده و ممنوعیت معامله یک‌ هزار و 461 نفر نیز برطرف شده است. افزون بر این، حساب بانکی 45 هزار و 772 نفر با اعلام دادستانی کل کشور مسدود شده و در مقابل مسدودیت حساب بانکی 15 هزار و 402 نفر با اعلام دادستانی کل به مراجع مربوطه برداشته شده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات