صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۰۲۷۶۳

اخبار کوتاه چهارشنبه 21 تیر

«ترامپ جونیور» پسر رئیس‌جمهور آمریکا، مجموعه پست‌های الکترونیکی را منتشر کرده که نشان می‌دهد یک شهروند روسیه به او پیشنهاد ارائه اطلاعاتی «حساس» درباره هیلاری کلینتون، رقیب دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته در آمریکا را داده است. موضوع دخالت احتمالی روسیه در انتخابات آمریکا و اتهام تبانی تیم انتخاباتی ترامپ با افراد یا نهادهایی در روسیه، در روزهای اخیر و با انتشار گزارش دیدار جونیور با یک وکیل روس بیش از پیش خبرساز شده است.
سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از افزایش ۱۶ درصدی کادر پزشکی ـ درمانی کاروان حج تمتع گفت: مجموع کادر بهداشتی ـ درمانی برای حجاج امسال ۵۸۰ نفر است که در مقایسه با حج قبلی ۸۰ نفر بیشتر است که دلیل آن افزایشِ تعداد حجاج از ۶۴ هزار نفر به ۸۶ هزار نفر است. وی تأکید کرد: داروهای مورد نیاز نیز به وزن تقریبیِ۶۰ تن تهیه و بسته‌بندی شده و برای انتقال آماده است.
چهار نماینده جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا در نامه‌ای به «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه این کشور از وی خواسته‌اند لحنش را درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه 5+1 تغییر دهد. گفتنی است، «رکس تیلرسون» طبق قانون موظف است هر 90 روز یک بار میزان پایبندی ایران به متن توافق هسته‌ای با کشورهای موسوم به گروه 1+5 را به کنگره آمریکا گزارش کند.
ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا علناً درباره صرف ۱۰ میلیون دلار از جیب خودش برای شکست جف فلیک،‌ سناتوری از ایالت آریزونا در انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۱۸ صحبت کرده است. این سناتور از جمله منتقدان ترامپ در دوره تبلیغات ریاست‌جمهوری بوده که انتقادات وی پس از افشای ویدئویی درباره حرف‌های جنسی ترامپ علیه زنان بالا گرفت.
وزارت کشور عربستان به اتهام اقدامات تروریستی، چهار نفر را در شهر شیعه‌نشین القطیف اعدام کرد. مقامات سعودی از اصطلاح تروریسم برای اجرای برخی قوانین و مجازات‌های سخت مرتبط با آزادی‌ها و حقوق اساسی، مانند حق آزادی ‌بیان و تظاهرات مسالمت‌آمیز استفاده می‌کنند.
روند افزایشی مصرف برق که از اواسط خرداد آغاز شده بود، تاکنون چندین بار از اوج مصرف برق پارسال عبور کرده و به 53847 مگاوات رسیده است که نشان می‌دهد میانگین رشد مصرف به دلیل گرمای بیش از حد از 10 درصد هم فراتر رفته است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات