صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۰۲۷۹۰

از استنکاف رئیس‌جمهور تا ترس آمریکا

1ـ انتقاد از استنکاف رئیس‌جمهور از ابلاغ قانون برنامه
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به قانون‌گریزی دولت تدبیر و امید و بیان اینکه دولت مدعیِ قانون‌گرایی با ابلاغ نکردن برنامه ششم تخلف بزرگی مرتکب شده است، نسبت به استنکاف رئیس‌جمهور از ابلاغ قانون برنامه انتقاد کرد و آن را عین بی‌قانونی و گریز از اجرای قانون دانست. سیدحسین نقوی‌حسینی، نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا اظهار داشت: برنامه ششم توسعه ریل‌گذاری برای حرکت دولت و دستگاه‌های اجرایی طی یک دوره پنج ساله است. وی تصریح کرد: به همین دلیل مجلس شورای اسلامی وقت گذاشت و پیش از تدوین بودجه 96، نگارش قانون برنامه ششم توسعه و بررسی آن به پایان رسید و شورای نگهبان هم آن را تأیید کرد و به دولت ابلاغ شد تا بودجه 96 بر اساس برنامه ششم تنظیم شود و دولت مکلف باشد برنامه ششم را دنبال کند. وی خاطرنشان کرد: مجلس از این بابت از رئیس‌جمهور و دولت گله‌مند است و انتظار دارد دولتِ مدعی قانون‌گرایی و دولتی که مدعی عمل در چارچوب قانون و پایبندی به آن است و خود را قانون‌گراترین دولت می‌داند، چنین تخلف بزرگی مرتکب نشود.

2ـ از همکاری اسرائیل و اعراب علیه ایران حمایت می‌کنیم
ژنرال «جوزف ووتل» رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنت‌کام) در مصاحبه‌ با پایگاه «تامپا بی تایمز»، گفت: «فکر می‌کنم نفوذ ایران در منطقه چشمگیر است و همان‌طور که من یا دیگران گفته‌ایم، ایران شاید بی‌ثبات‌کننده‌ترین نیروی منطقه است.» فرمانده «سنت‌کام» در بخش دیگری از اظهاراتش حضور ایران و روسیه در سوریه را از جمله عواملی دانست که بر «لایه‌های پیچیدگی» در این کشور جنگ‌زده اضافه کرده است. «ووتل» در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا نگرانی مشترک کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس با اسرائیل درباره ایران به همکاری‌های بیشتر میان آنها منجر شده، گفت: «فکر می‌کنم این پرسشی است که بهتر است اسرائیل یا دیگر کشورهای (مورد اشاره شما) به آن پاسخ بدهند، اما مطمئناً ما از آنها حمایت می‌کنیم.»

3ـ تصویب طرح جلوگیری از درگیری با ایران در خلیج‌فارس!
یک طرح قانونی که خواستار بررسی ایجاد کانال‌های ارتباطی بین آمریکا و ایران به منظور جلوگیری از «درگیری تصادفی» میان دو طرف در آب‌های خلیج‌فارس است، به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا رسید. این طرح در قالب متممی به «لایحه اختیارات دفاع ملی» اضافه شد و قانون‌گذاران آمریکایی به اتفاق آرا آن را تصویب کردند. متمم قانونی پیشنهاد شده، وزیر دفاع آمریکا را ملزم می‌کند با هماهنگی وزیر خارجه این کشور گزارشی درباره مزیت‌های حصول توافق میان نظامیان ایران، آمریکا و نظامیان دیگر کشورهای حاضر در آب‌های خلیج‌فارس تهیه و آن را تقدیم کمیته‌های مرتبط در کنگره کند. هدف از این اقدام، جلوگیری از برخوردهای نظامی تصادفی در آب‌های خلیج‌فارس و تنگه هرمز عنوان شده است.

4ـ دعوت فتح از فلسطینی‌ها برای عزیمت به مسجد‌الاقصی
در پی اقدام رژیم صهیونیستی در بستن مسجدالاقصی، جنبش فتح در بیانیه‌ای تصمیم اشغالگران صهیونیست برای بستن مسجدالاقصی و جلوگیری از اقامه نماز جمعه در آن را اقدامی تنش زا و خطرناک توصیف و آن را محکوم کرد. این جنبش همچنین از مردم فلسطین خواست برای حمایت و پاسداری از مسجدالاقصی عازم این مسجد شده و در آنجا مستقر شوند. گفتنی است، سه جوان فلسطینی دیروز در عملیات شهادت‌طلبانه خود در نزدیک باب‌العمود در داخل صحن مسجدالاقصی در شهر اشغالی قدس، پنج پلیس رژیم صهیونیستی را زخمی کردند که حال دو نفر از آنها وخیم است.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات