صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۰۲۹۱۰

از پاسخ آیت‌الله تا سقوط شاهزادگان

1ـ باید منتظر سقوط شاهزادگان حاشیه خلیج‌فارس بود
اندیشکده «بگین ـ سادات» در تحلیلی درباره تحولات آتی منطقه با عنوان «بهار عربی جدید در خلیج‌فارس» پیش‌بینی کرد، ظهور مجدد بهار عربی در منطقه این بار یقه کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس را خواهد گرفت. در بخشی از این تحلیل آمده است: وزش باد جنگ بین عربستان و قطر و وضعیت وخیم اقتصادی به دلیل تصمیم‌گیری‌های اشتباه در سال‌های اخیر، زمینه‌ساز قیام‌های مردمی گسترده خواهد شد. به نوشته این اندیشکده، برنده اصلی این ماجرا ایران خواهد بود که اکنون بغداد، دمشق، بیروت و صنعا را در اختیار دارد. این اندیشکده نوشت: وضعیت در خلیج‌فارس به شدت شکننده است و سقوط یکی از پادشاهی‌ها شاید به سقوط دیگری منجر شود. این اندیشکده در پایان با ادعای اینکه تهران در تلاش است تا نفوذ آمریکا و عربستان سعودی را در خلیج‌فارس از بین ببرد و جهان اسلام را به دست خود گیرد، نوشت: اگر ایران موفق شود و خلیج‌فارس به طوری مؤثر بین این کشور و روسیه تقسیم ‌شود، شرایط برای اسرائیل [رژیم صهیونیستی] بسیار نامطلوب خواهد شد. البته بحران خلیج‌فارس کاملاً با اسرائیل ارتباط ندارد، اما باید به طور دقیق بر آنچه اتفاق می‌افتد، نظارت داشته باشد.

2ـ آیت‌الله جنتی: من فقط از یک جا حقوق می‌گیرم

آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان گفت: فردی اخیراً نامه‌ای نوشته بود که در یکی از نشریات دیدم؛ گویا شورای نگهبان نظری داده بود که به ضرر این فرد تمام شده بود؛ زیرا منافعی داشته و می‌خواسته در قانون تأمین شود، اما شورای نگهبان آن را رد کرده بود. وی اضافه کرد: اینها همین که فهمیدند شورای نگهبان منافع آنان را به خطر انداخته است، حمله به مرا آغاز کردند و مدعی شدند ما حقوق فراوانی می‌گیریم و با توجه به مسئولیت‌های مختلف بنده، پرسیده بودند بابت هر یک از این سمت‌ها چقدر حقوق می‌گیرم، حتی سؤال کرده بودند که بابت جایگاه امام جمعه تهران چقدر دریافت می‌کنم. به این آقا می‌گویم که من فقط از یک جا حقوق می‌گیرم؛ خیال‌تان راحت باشد.

3ـ تیراندازی در قزوین با مسائل تروریستی ارتباطی ندارد

عصر دیروز یکی از سربازان وظیفه پادگان ارتش در آبیک به هم‌خدمتی‌های خود تیراندازی کرد که در اثر آن سه نفر کشته و شش نفر نیز زخمی شدند. فرماندار آبیک درباره انگیزه این سرباز گفت: علت حادثه تیراندازی یک سرباز به هم‌خدمتی‌های خود در پادگان ارتش در این شهرستان در دست بررسی است؛ اما در تحقیقات اولیه مشخص شده است این اتفاق با مسائل امنیتی و تروریستی بی‌ارتباط است. علی رحمانی افزود: احتمال اینکه ضارب این حادثه مشکلات روحی و روانی داشته باشد، دور از ذهن نیست. فرماندار آبیک همچنین گفت: ضارب این حادثه که پس از این اقدام خودزنی کرد، فوت شد.

4ـ پزشکیان مسئول ارتباط وزرای پیشنهادی با نمایندگان شد

اسدالله عباسی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس با اشاره به آخرین مصوبات این هیئت درباره بررسی شاخصه‌‌های کابینه دولت دوازدهم، گفت: طبق تصمیم هیئت‌رئیسه مجلس، مقرر شد اعضای هیئت‌‌ برای بررسی شاخصه‌‌های کابینه دولت دوازدهم نشستی با آقای روحانی، رئیس‌جمهور داشته باشند. وی همچنین افزود: مقرر شد، «مسعود پزشکیان» نایب‌رئیس اول مجلس هماهنگی‌های لازم برای تعیین زمان دقیق دیدار هیئت‌رئیسه پارلمان با رئیس‌جمهور را انجام دهد. نماینده مردم شریف رودسر و املش در پایان اظهار داشت: آقای پزشکیان همچنین مسئول ارتباط با وزرای پیشنهادی کابینه دولت دوازدهم با نمایندگان مجلس شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات