صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۰۲۹۹۵

از اعتراف بی‌بی‌سی تا آمادگی خروج از برجام

1ـ اهدای ۱۱۵ جلد کتاب از سوی رهبر معظم انقلاب به کتابخانه مسجد ابوذر
به مناسبت سی‌وششمین سالگرد سوءقصد به جان رهبر معظم انقلاب در مسجد ابوذر تهران در ششم تیر ماه ۱۳۶۰، رهبر معظم انقلاب اسلامی ۱۱۵ جلد کتاب شامل ۴۳ عنوان را به کتابخانه‌ این مسجد اهدا کردند. چندی پیش مستندی به ‌مناسبت سالگرد ترور حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در مسجد ابوذر تهران، از یکی از شبکه‌های سیما پخش شد که در بخشی از آن، چند نما از کتابخانه مسجد نیز به تصویر کشیده شد؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از مشاهده این بخش از مستند، این کتاب‌ها را همراه با دست‌خطی به این مسجد اهدا کردند. کتاب‌هایی که جنبه‌های دینی، اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی و برخی از آنها جنبه دفاع مقدس دارند.

2ـ برای حالت خروج آمریکا از برجام آماده هستیم

«کمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران در مصاحبه‌ با فرانس‌24 گفت: «تحریم‌های جدید آمریکا علیه شخصیت‌ها و سازمان‌های ایرانی مخالف با توافق دانسته می‌شود. علاوه بر آن، اعمال فشار بر بانک‌ها برای همکاری نکردن با ایران، مورد دیگر نقض توافق هسته‌ای است. تمامی این اقدامات آمریکا ناقض توافق هستند.» وی با بیان اینکه آمریکا هنوز ادعا می‌کند که به توافق پایبند است، گفت: «ما برای حالتی که آمریکا از توافق خارج شود، آماده هستیم.» خرازی در پاسخ به این پرسش که آیا مباحثات در پارلمان ایران برای افزایش بودجه بخش موشکی در راستای اقدامات تلافی‌جویانه تهران است، گفت: «ساخت موشک حق ما برای مقاصد دفاعی است.»

3ـ موافقت مراجع قانونی با طرح توزیع مواد مخدر دولتی

نوروزی، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اعلام کرد: ‌با توجه به تأکید ویژه‌ای که در سیاست‌های کلی نظام بر لزوم انقطاع رابطه معتادان و قاچاقچیان صورت گرفته است، مقرر کردیم دولت مواد مخدر رقیق در اختیار معتادان قرار دهد تا این عزیزان بتوانند به‌ تدریج ترک کرده و به جای آنکه جلب قاچاقچیان مواد مخدر شوند، از طریق مجاری رسمی نیاز خود را برطرف کنند. در واقع، این مواد مخدر شامل‌‌ همان متادون و موادی رقیق‌تر از مواد مخدر پیشین می‌شود. گفتنی است، نمایندگان همه مراجع و قوای دخیل در این مسئله در جلسه کمیسیون قضایی مجلس حاضر بودند و همگی نظر مثبت داشتند.

4ـ حداقل دوسوم کابینه باید تغییر کند

حجت‌الاسلام احمد مازنی، عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه باید حداقل دوسوم وزرای فعلی در کابینه دوازدهم تغییر یابد، اظهار داشت: وزرای دولت یازدهم چهار سال مسئولیت داشتند که توانمندی‌های خود را نشان دهند و باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند. نماینده مردم تهران ادامه داد: وزرایی که نتوانستند در این مدت مسئولیت خود را به درستی ایفا کنند، بهتر است در کابینه دوازدهم حضور نداشته باشند. وی گفت: از تجربه و توان این افراد به اندازه کافی در دولت بهره گرفته شد و بهتر است در کابینه دوازدهم میانگین سنی وزرا کاهش یابد و از ظرفیت جوان‌‌ها هم استفاده شود.

5ـ اعتراف به ناتوانی آمریکا در برکناری بشار اسد

واشنگتن‌پست نوشت: رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده قصد دارد تجهیز شبه‌نظامیان مخالف بشار ‌اسد در سوریه را متوقف کند. بی‌بی‌سی فارسی هم گزارش داد، توقف این عملیات می‌تواند بیانگر پذیرش ناتوانی آمریکا در برکناری بشار اسد باشد. بی‌بی‌سی با طرح این موضوع، ناخودآگاه به قدرت ایران در منطقه اذعان و اعلام کرد: تنها کشوری که از روز اول درگیری‌های سوریه در کنار مردم و رئیس‌جمهور قانونی این کشور بود و تا به امروز هم از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است، کشور ایران است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات