صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۰۳۰۶۷

حرف روز/ آغاز نو اصولگرایی

محمدباقر قالیباف با انتشار نامه‌ای خطاب به جوانان انقلابی خواهان آغاز دوره «نو اصولگرایی» شد[...]
پایگاه بصیرت / فرهاد مهدوی
یادداشت: محمدباقر قالیباف با انتشار نامه‌ای خطاب به جوانان انقلابی خواهان آغاز دوره «نو اصولگرایی» شد. وی در این نامه نوشت: «امروز دیگر روشن است که اصولگرایی باید با حفظ مبانی و ارزش‌های انقلابی جمهوری اسلامی، در نگرش و شیوه سیاست‌ورزی خود متحوّل شود و با گفتمان و چهره‌هایی نو، حرکت در راستای «نو‌ اصولگرایی» را هر چه زودتر آغاز کند.» درباره حرکت نو اصولگرایی و عبور از مشکلات راهکارهای ذیل منطقی به نظر می‌رسد:
1ـ دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی باید بر کسب کرسی‌های قدرت اولویت داشته باشد تا برای رسیدن به آن، گذشته انقلاب اسلامی و آینده آن تخریب نشود.
2ـ اشکالات ساختاری بسیاری در جریان اصولگرایی دیده می‌شود و همین سبب ناهماهنگی‌هایی شده است؛ به گونه‌ای که تشکل‌های جوان از این تفاوت نگاه‌ها در بزنگاه‌ها مستحیل و سرگردان شده که حتماً باید چاره‌اندیشی شود.
3ـ برخی از اشخاص و جریان‌های اصولگرا در سال‌های گذشته به دلیل قرابت‌های شخصی که با گروه‌های اصلاح‌طلب داشته‌اند، در روزهای پیش از انتخابات به ناگاه به نفع جریان رقیب اصولگرایی تغییر مسیر داده یا در انتخابات درون‌مجمعی خود به حمایت از یک فرد غیر اصولگر می‌رسند؛ این مواضع پر تشتت جریان اصولگرا را بسیار منفعل و غیر هدفمند بار آورده است و به همین دلیل شکست‌های سنگینی از این ناحیه بر نیروهای انقلاب تحمیل شده است.
4ـ برخی از افراد هنگام انتخابات احساس تکلیف می‌کنند و سخنانی به زبان می‌آورند که هزینه اصولگرایان را بالا برده و دشمنان با برجسته کردن این اخبار به بازنمایی دروغین از روحیات و رفتارهای اصولگرایانه روی می‌آورند و همین عمل سبب ایجاد هراس از رأی‌آوری اصولگرایان شده و مردمی که به تحلیل‌های جریان اصولگرا دسترسی ندارند؛ تحت تأثیر این سخنان قرار گرفته و رأی به رقیب ناکارآمد و سازشکار را بر نیروی انقلابی، دلسوز و خستگی‌ناپذیر ترجیح می‌دهند.
به نظر می‌رسد، جریان اصولگرا، با نقد درون گفتمانی خود باید مسیر آینده را به گونه‌ای در نظر بگیرد که همه اضلاع این قضیه را ببیند تا به یک تصمیم عقلایی برسد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات