صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۰۲۸۹۱

از دستگیری باند نفوذ تا کام تلخ فتنه‌گران

1ـ گلایه از بی‌توجهی به نتیجه نظرسنجی‌های انتخاباتی!
محمد دهقان، نماینده اصولگرای مجلس دهم و رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف پس از گذشت حدود دو ماه از انتخابات ریاست‌جمهوری لب به گلایه گشود و گفت: رأی آقای قالیباف از آقای رئیسی بالاتر بود و طبق نظرسنجی‌ها معتقد به ماندن آقای قالیباف در عرصه بودیم؛ چون احتمال رأی‌آوری او بیشتر بود. وی افزود: حدود ۵۰ درصد آرای قالیباف به سبد روحانی ریخته شد نه رئیسی. بخشی از طبقه متوسط ایران به دلیل فعالیت‌های اجرایی قالیباف، او را انتخاب کرده بودند که پس از انصراف او، تصمیم گرفتند از میان روحانی و رئیسی به حسن روحانی رأی بدهند. دهقان همچنین ادامه داد: رئیسی هیچ سابقه روشنی در زمینه اجرایی نداشته است. طرفداران رئیسی اصولگرایان سنتی بودند و طرفداران قالیباف اصولگرایان مدرن، به اضافه بخش کوچکی از طبقه متوسط. اگر رئیسی به نفع قالیباف از صحنه کنار می‌رفت، قطعاً اوضاع اصولگرایان بهتر می‌شد. البته این مسئله به معنای پیروزی قطعی آقای قالیباف نبود.

2ـ اگر سران فتنه محاکمه شوند، کام‌شان تلخ خواهد شد

سیدمحمد حسینی، وزیر ارشاد دولت دهم گفت: در بعضی اجتماعات اصلاح‌طلبی یکی از شعارها موضوع رفع حصر بوده، ولی بررسی‌های میدانی و نظرسنجی‌ها، مشکلات، مطالبات و اولویت‌های مردم را چیزهای دیگری نشان می‌دهد. وی افزود: بر این باورم که شورای عالی امنیت ملی درباره حصر با لحاظ جمیع جهات از جمله مصالح کشور و منافع ملی و نیز مصلحت آقایان در حصر این مصوبه را در سال 89 گذرانده است. حال که عده‌ای این سوژه را بهانه‌ای برای بهره‌برداری سیاسی، جناحی و انتخاباتی قرار داده‌اند، از رئیس‌جمهور که رئیس شورای امنیت ملی است، بخواهند در این باره تصمیم بگیرد و پرونده این افراد را برای رسیدگی به دستگاه قضایی ارجاع دهد تا روال قانونی آن طی شود. حسینی در پایان تأکید کرد: حدسم این است که اگر این افراد به پای میز محاکمه بیایند، کام درخواست‌کنندگان و مطالبه‌گران تلخ خواهد شد.

3ـ شناسایی باند نفوذ و آلوده‌سازی چهره‌های مذهبی

به تازگی یک باند نفوذی که درصدد به انحراف کشیدن و آلوده‌سازی چهره‌های شاخص مذهبی بود، به دست یک مجموعه اطلاعاتی کشف شد و مورد ضربه قرار گرفت. بنا بر گزارش‌های رسیده، متأسفانه این باند در مواردی در طعمه‌گذاری و به تور انداختن برخی از عناصر مشهور موفقیت‌هایی داشته‌ است که افراد به انحراف کشیده شده نیز شناسایی و بازداشت شده‌اند. کارشناسان معتقدند، نفوذ و به انحراف کشاندن چهره‌های مذهبی و مشهور از جمله‌ پروژه‌های نفوذ دشمن در عرصه فرهنگی است که با آلودگی و بدنام شدن این چهره‌ها، باورها و عقاید دینی و مذهبی مردم بیشترین آسیب را می‌بیند. گفتنی است استفاده از جاذبه‌های مادی و جنسی از بارزترین شگردهای آلوده‌سازی به حساب می‌آید که این‌گونه باندها از آن استفاده می‌کنند. که در مورد اخیر نیز سبب ایجاد مشکل در افراد مورد نظر شده است.

4ـ یک مقام عراقی: ابوبکر البغدادی کشته نشده است!

ابوعلی البصری، رئیس گروه «بازهای امنیتی» و مدیر کل اطلاعات و مبارزه با تروریسم وزارت کشور عراق گفته است: ابوبکر البغدادی، سرکرده گروهک تروریستی تکفیری داعش کشته نشده و در یکی از روستاهای اطراف رقه در سوریه به سر می‌برد. وی درباره نقشه‌های داعش برای هدف قرار دادن برخی از شهرهای جهان در آینده نزدیک هشدار داد و گفت: پس از شکست‌های اخیر داعش در عراق و سوریه به طور مشخص در موصل و حلب، بعید نیست که برخی شهرهای جهان، هدف حملات تروریستی این گروه قرار گیرد. وی تأکید کرد: داعش برخی از باندهای خود در سوریه را از طریق ترکیه در سراسر جهان پخش کرده است تا با ایجاد رعب و وحشت، هرج‌ومرج ایجاد کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات