صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۰۳۲۵۰

اخبار کوتاه یکشنبه 8 مرداد

شرکت بین‌المللی «CSE Global Ltd» مستقر در سنگاپور و فعال در زمینه تکنولوژی موافقت کرد که در قبال نقض تحریم‌های ایران از سوی یکی از شرکت‌های تابعه‌اش، مبلغی بیش از ۱۲ میلیون دلار آمریکا را پرداخت کند. خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود این شرکت متهم است در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ میلادی از طریق دست‌کم شش مؤسسه مالی جداگانه در صادرات غیر مجاز یا صادرات مجدد خدمات مالی از آمریکا به ایران مشارکت کرده است. گفتنی است، شرکت مذکور در زمینه پروژه‌های اتوماسیون، مخابرات و پروژه‌های زیست‌محیطی فعال است.
فرمانده مرزبانی ناجا اعلام کرد: در چهار ماه گذشته 14 هزار و 161 متجاوز مرزی خارجی را دستگیر کرده‌ایم که این افراد غالباً از راه دره‌ها و کوه‌ها عبور کرده‌ بودند. سردار رضایی درباره پیگیری وضعیت سرباز ربوده‌شده ایرانی به دست گروه‌های تروریستی گفت: ما پیگیری‌ها را ادامه دادیم؛ اما هنوز پاسخی داده نشده است و نتوانسته‌ایم او را برگردانیم. در سفری که به پاکستان داشتیم، من از نخست‌وزیر پاکستان این موضوع را مطالبه کردم و او هم دستور پیگیری این موضوع را داد.
یک سرمایه‌گذار عربستانی 25 تا 50 درصد سهام روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» را خرید. این نخستین سرمایه‌گذار عربستانی است که در یک روزنامه خارجی سرمایه‌گذاری می‌کند. با این اقدام سهم  «لبدوف» صاحب روسی ایندیپندنت به کمتر از 50 درصد کاهش یافت. این روزنامه الکترونیکی که از 23 بهمن 94 (12 فوریه 2016) چاپ کاغذی‌اش متوقف شد، ماهیانه بیش از 100 میلیون خواننده در سراسر جهان دارد.
بر اساس آمارهای بانک مرکزی از تراز پرداخت‌های کشور، در یک سال منتهی به فروردین ماه 96 بدهی کوتاه‌مدت ایران سه میلیارد و 203 میلیون دلار و بدهی میان‌مدت و بلندمدت پنج میلیارد و 615 میلیارد دلار است. گفتنی است، در یک سال اخیر بدهی کوتاه‌مدت یک میلیارد و 95 میلیون دلار و بدهی میان‌مدت و بلندمدت 51 میلیون دلار افزایش یافته است.
عبدالوهاب سهل‌آبادی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت با تشریح جزئیات جلسه صنعتگران با معاون اول رئیس‌جمهور گفت: در حال حاضر، فقط ۳۰ درصد ظرفیت صنایع فعال است و سهم کارخانه‌هایی که با تمام ظرفیت کار می‌کنند، فقط پنج درصد کل کارخانه‌ها است.
وزارت دادگستری عراق اعلام کرد: ۱۸ زندانی ایرانی که در عراق محکوم شده بودند، برای گذراندن دوره محکومیت خود تحویل ایران خواهند شد. این زندانیان به زودی از طریق مرز بصره وارد کشور خواهند شد.
نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات