صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۰۳۶۸۲

اخبار کوتاه شنبه 21 مرداد

مالکوم ترنبول، نخست‌وزیر استرالیا اعلام کرد: آمریکا هیچ هم‌پیمانی قدرتمندتر از استرالیا ندارد. ما با آمریکا و نیوزیلند پیمان امنیتی مشهور به «انزوس» را داریم و اگر حمله‌ای علیه استرالیا یا آمریکا انجام شود، هر یک از ما طبق این معاهده به کمک طرف مقابل خواهیم رفت. پس بیایید صریح باشیم و بگوییم اگر هر گونه حمله‌ای از سوی کره شمالی علیه آمریکا انجام شود، معاهده انزوس اجرایی شده و استرالیا به کمک آمریکا خواهد رفت.
سیدرضا نورانی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی گفت: عراق از هفته گذشته واردات چهار محصول هندوانه، خربزه، گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی از ایران را بدون اطلاع قبلی ممنوع اعلام کرده است. این در حالی است که برخی صادرکنندگان این چهار محصول را یا پشت مرز رسانده بودند یا در حال آماده‌سازی و ارسال بوده‌اند که به دلیل فسادپذیر بودن محصولات کشاورزی دچار ضرر و زیان شده‌اند.
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با انتقاد از رفتار دولت با زنان گفت: بارها تلاش کردیم با آقای روحانی دیدار داشته باشیم، اما ایشان حتی وقت ندارند حرف‌های ما را گوش کنند. فاطمه راکعی، نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به حواشی ایجاد شده در زمینه حضور نداشتن جدی زنان در کابینه دوازدهم، گفت: باور شرایط فعلی برایم مشکل است!
نشریه «گلوبال‌تایمز» وابسته به ارگان حزب حاکم چین در سرمقاله خود نوشت: چنانچه آمریکا و کره جنوبی به دنبال اقدام نظامی برای براندازی حکومت کره شمالی باشند، چین جلوی آنها را خواهد گرفت؛ اما اگر کره شمالی دست به حمله موشکی به خاک آمریکا بزند و تهدیدی برای واشنگتن باشد، پکن بی‌طرف می‌ماند.
محمد زارع‌فومنی، دبیر کل حزب مردمی اصلاحات، درباره ارزیابی کابینه دولت دوازدهم گفت: کابینه‌ای که در حال حاضر تشکیل شده است، با شعارهایی که رئیس‌جمهور محترم در طول ایام انتخابات دادند، متفاوت است؛ چرا که ایشان می‌خواستند یک کابینه 24 میلیونی تشکیل بدهند. به نظر بنده این کابینه خواسته‌های اصلاح‌طلبان را فراهم نمی‌کند.
وزارت نفت که معتقد است بدهی بابک زنجانی به این مجموعه نزدیک به ۱۲ تا ۱۳ هزار میلیارد تومان است، با ارائه دادخواستی از این متهم پرونده نفتی، درخواست ضرر و زیان کرد.
در دو ماهه اول امسال دولت در چارچوب تنخواه بودجه، 9770 میلیارد تومان و بانک‌های تجاری دولتی 2410 میلیارد تومان از بانک مرکزی پول گرفتند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات