صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۰۳۴۳۲

اخبار کوتاه شنبه 14 مرداد

وهابیت با عقاید خطرناک و تکفیری خود به جان مسلمانان افتاده و در شقوق مسلمانان اختلاف ایجاد می‌کند و با عنوانی چون مشرک و بت‌پرست خون مسلمانان را حلال می‌داند. در واقع همین عقاید است که موجب پیدایش گروه‌هایی، مانند القاعده و داعش شده است. مجری شبکه وهابی «کلمه» می‌گوید: نماد شرک امروز در قم، مشهد و کربلا و حرم‌هایی است که آنجا درست کرده‌اند. وی به همین بسنده نمی‌کند و شعار مرگ بر شیعیان سر می‌دهد. این سخنان در حالی است که زیارت قبور انبیا و اولیا به‌ ویژه قبور رسول‌خدا(ص) و اهل‌بیت ایشان(ع) از دستورهاى اکید شرعى است که مسلمانان از صدر اسلام، همواره به آن پایبند بودند.
طیبه سیاوشی، عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به اخبار مختلف درباره ترکیب کابینه دوازدهم گفت: در حال حاضر، تنها معاونت امور زنان و خانواده به زنان سپرده شده و از وزیر زن خبری نیست. در همین حال، کمپینی در فضای مجازی درباره ابقای مولاوردی در معاونت امور زنان و خانواده راه‌اندازی شده که مسئولان دولتی نیز به آن توجهی نکرده‌اند. وی خاطرنشان کرد: ما از رئیس‌جمهور انتظار داریم، ایشان بر ریسک موضوع تأکید دارد، اما موضوع ریسک کردن نیست؛ بلکه جامعه مطالباتی در این زمینه دارد و در انتخابات نشان داده است، رئیس‌جمهور هم در تبلیغات انتخاباتی بر این مطالبات صحه گذاشته است.
مسعود مویدی، فعال اصلاح‌طلب و کاندیدای ردّ صلاحیت شده انتخابات در گفت‌وگو با شبکه سلطنت‌طلب «کانال یک» علیه جمهوری اسلامی ایران سیاه‌نمایی کرد. مسعود مویدی در این گفت‌وگو با اظهار تأسف از وجود ناهماهنگی مخالفان خارج‌نشین، از آنها خواست در فعالیت‌های خود متحد بوده و هماهنگ عمل کنند. گفتنی است، مسعود مویدی به ردّ صلاحیت خود اعتراض داشت که با این مصاحبه علت ردّ صلاحیت وی بیشتر آشکار شد.
اسکای‌نیوز گزارش داده است: «آلیستر برت» معاون وزیر خارجه انگلیس که برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور ایران به تهران سفر کرده، درخواست آزادی نازنین زاغری را مطرح خواهد کرد. گفتنی است، زاغری تبعه ایرانی ـ انگلیسی است که فروردین‌ ماه سال گذشته به اتهام امنیتی بازداشت شد.
برت «مک‌گورک»، نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در ائتلاف موسوم به ضد داعش می‌گوید، دو هزار تروریست داعش در رقه هستند که احتمالاً در همانجا کشته خواهند شد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات