صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۰۳۴۹۲

از کابینه اطلاعاتی تا ادغام مؤسسات مالی

1ـ  امارات چه نقشی در کودتای نافرجام ترکیه داشت؟
روزنامه «هافینگتن‌پست» در مطلبی با استناد به سخنان مقامات رسمی، به نقش امارات در کودتای نافرجام ترکیه پرداخت و نوشت: «الشیخ محمد بن‌زاید، ولی‌عهد ابوظبی چند هفته پیش از کودتای ترکیه مبلغ هنگفتی از اموال خود را به جنبش فتح‌الله گولن، مبلّغ مخالف دولت ترکیه که در آمریکا به سر می‌برد، داد تا گولن بتواند از نیروهای خود در ارتش و نیروهای امنیتی برای برپایی کودتا استفاده کند. گزارش‌ها حاکی است محمد بن‌زاید برای تحویل اموال به فتح‌الله گولن از طریق محمد دحلان، شخصیت بحث‌برانگیز فلسطینی اقدام کرد.» این روزنامه همچنین نوشت: «یک مقام امنیتی امارات از ارتباط کشورش با خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ترک پرده برداشت. در واقع، امارات از این روزنامه‌نگاران و برخی از رسانه‌ها مانند «اورینت تی وی» که مالک آن یک تاجر سوری است، خواسته بود تا علیه ترکیه شایعه‌پراکنی کنند. از این رو می‌توان گفت همکاری کشور امارات با اعضای جنبش گولن، همکاری عمل‌گرایانه محض است که نشان از روابط بد این دو کشور (امارات و ترکیه) است تا جایی که مقامات دیپلماتیک دو کشور در پاسخ به پرسشی درباره اصلاح روابط گفته‌اند، پیش از کودتا چنین چیزی ممکن بود؛ اما الآن اختلافات بیش از هر زمان دیگر است.»

2ـ نیمی از کابینه روحانی سابقه اطلاعاتی دارند

محمدعلی ابطحی در یادداشتی از معرفی وزیر جوانی در کابینه جدید حسن روحانی برای تصدی وزارت ارتباطات حمایت کرده و در دفاع از سابقه اطلاعاتی وی می‌نویسد: در فهرست وزرا، برای اولین بار یکی هست که متولد بعد از انقلاب است. این تصمیم شجاعانه‌ای است. رکوردشکنی کم‌نظیری در اعتماد به جوانان است. چیزی که هم دکتر روحانی روی آن اصرار داشت و هم همه ما درخواست داشتیم. شنیده‌ام بعضی‌ها می‌گویند قدیم‌ها در وزارت اطلاعات بوده است. این در حالی است که کم و بیش نصفی از این کابینه سابقه اطلاعاتی دارند. چرا تنها به این جوان که فقط کار فنی و مهندسی می‌کرده و شنود هم نمی‌کرده، گیر می‌دهند؟!

3ـ ثامن، مهر اقتصاد و کوثر ادغام می‌شوند

ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بانک مهر اقتصاد مشکل خاصی ندارد و مدیریت آن به خوبی عمل کرده است، گفت: بانک مرکزی بنا دارد مؤسسات ثامن و کوثر را با بانک مهر اقتصاد تجمیع کند. رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه گاهی برخی مؤسسه ثامن‌الحجج و ثامن را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند، اظهار داشت: مؤسسه ثامن در ابتدا با نام ثامن‌الائمه فعالیت می‌کرد که با تذکر بانک مرکزی نام خود را اصلاح کرد و اکنون مشکل خاصی ندارد. شایان ذکر است، کارشناسان تصمیم بانک مرکزی برای تجمیع مؤسسات مالی را در راستای مشکلات نقدینگی،‌ اعتباری و... این مؤسسات در ماه‌های اخیر ارزیابی می‌کنند.

4ـ پرونده حاج‌صفی و شجاعی در مجلس بررسی می‌شود

 عضو فراکسیون ورزش مجلس در واکنش به حضور حاج‌صفی و شجاعی در برابر تیمی از رژیم‌ صهیونیستی گفت: فراکسیون ورزش مجلس قطعاً به این پرونده رسیدگی می‌کند. سیدکاظم دلخوش اظهار داشت: به هر حال ورزشکاران ما در عرصه‌های بین‌المللی باید حرمت مردم ایران را حفظ کنند؛ چرا که حمایت‌های مردمی است که ورزشکاران را در سطح جهانی به شهرت می‌رساند. وی افزود: درباره این اتفاق هم وزارت ورزش و هم فدراسیون فوتبال باید بررسی‌های لازم را انجام داده و پیگیر جزئیات این اتفاق شوند و پس از آن برخورد لازم و قانونی انجام شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات