صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۰۳۶۷۷

حرف روز/ انقلاب و جوان انقلابی

در بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، توجه به جوانان مؤمن انقلابی، قدردانی از آنها، پرهیز از دادن نسبت‌های ناروا و دشمن‌خواسته به آنها و... جایگاه برجسته‌ای دارد. ایشان در بیانات‌شان در مراسم تنفیذ حکم رئیس‌جمهور، جوانان مؤمن انقلابی را سپر امنیت کشور دانستند و دولت را به قدردانی از آنها توصیه کردند[...]
پایگاه بصیرت / مصطفی قربانی
یادداشت: در بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، توجه به جوانان مؤمن انقلابی، قدردانی از آنها، پرهیز از دادن نسبت‌های ناروا و دشمن‌خواسته به آنها و... جایگاه برجسته‌ای دارد. ایشان در بیانات‌شان در مراسم تنفیذ حکم رئیس‌جمهور، جوانان مؤمن انقلابی را سپر امنیت کشور دانستند و دولت را به قدردانی از آنها توصیه کردند. حال پرسش این است که منطق تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای توجه به جوان‌های مؤمن انقلابی چیست و اساساً چرا معظم‌له بر این موضوع تأکید دارند؟ در پاسخ می‌توان به چند نکته اشاره کرد:
1ـ جوانان مؤمن انقلابی نیروی پرتوان کشور و انقلاب هستند؛ توجه و میدان دادن به آنها می‌تواند عاملی برای شکوفایی و استحکام انقلاب باشد و از سوی دیگر، طرد و به حاشیه راندن آنها عاملی برای تهی‌سازی انقلاب از درون و شکنندگی آن خواهد بود. این موضوع به ویژه با توجه به نقشه دشمن برای استحاله انقلاب اسلامی حائز اهمیت فراوان است.
2ـ تجربه ثابت کرده است هرگاه به این جوانان میدان داده شده، دریچه‌های امید، کارآمدی، رونق و موفقیت بیش از پیش باز شده است. تجربه دفاع مقدس و همچنین موفقیت در دستیابی کشورمان به دانش‌های راهبردی، مانند سلول‌های بنیادی، فناوری فضایی، فناوری هسته‌ای، فناوری نانو و... مواردی از تجربه و حضور موفق نیروهای جوانِ انقلابی در صحنه است و از این ‌رو، در شرایط کنونی نیز باید به این جوانان میدان داده شود.
3ـ با توجه به تغییرات جمعیتی و تغییر در هرم سنی جامعه، کشور در آستانه‌ یک گذار ‌نسلی قرار دارد؛‌ گذاری که در اثر آن قرار است مسئولیت‌ها و رسالت‌‌های نسل اول انقلاب به نسل دوم و سوم به امانت داده شود. بنابراین، برای رویارویی موفق با این مسئله و پیامدهای احتمالی آن،‌ شایسته است از هم‌اکنون خود را آماده به صحنه آوردن بیش از پیش نسل جوان و واگذاری امور به آنها کنیم.
بنابراین می‌توان گفت، جوان‌گرایی و میدان دادن به جوانان مؤمن انقلابی اکنون به ضرورت بسیار مهم تبدیل شده است و این مسئله دیگر نه یک انتخاب، بلکه یک ضرورت و بایسته است که باید بیش از پیش عملی و اجرایی شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات