صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۰۳۷۶۶

غوغاي چشمانِ آن سروِ رعنايِ بي‌سر

  مهدي سعيدي/ انتشار تصاویر اسارت و شهادت بزرگمردي از تبار چمران، همت، باکري، خرازي، کاظمي و... حماسه‌اي بود که فضاي افکار عمومي کشور را در روزهاي گذشته به شدت متأثر کرده و هر بيننده‌اي را به واکنش واداشته است. در روزهايي که فضاي سياسي کشور مملو از اخبار سياه و سفيد تشکيل کابينه و انتخاب شهردار و سلفي نمايندگان و ازدواج فرزند فلان نماينده مجلس و غيره بود، به قول حسين قديانی «يک سر! همه اخبار را يکسر برد به حاشيه!»، خبر شهادت محسن هواي سراسر کشور را عطرآگين کرده است و همه قلب‌هاي عاشق و روح‌هايي که صبغه‌اي از شرافت و انسانيت را در خود حفظ کرده‌اند، مست و متأثر کرده و حتي چشمان خواب‌زده بسياري را نيز هوشيار کرده است!
محسن حججي امروز به مرکز توجهات يک ملت بدل شده و تصاوير و نوشتارهاي مرتبط با او دست به دست مي‌شود و مجلسي و محفلي نيست که در وصف او نگويند و نشنوند و حماسه‌اش را هزاران بار تحسين نکنند! «خون شهيد بي‌سر» همچون طوفاني قلب‌هاي ميليون‌ها ايراني را تکان داده است و اکنون هیچ ايراني نيست که تصوير او را ديده باشد و بر مظلوميت و حقانيت او شهادت نداده باشد!
امروز بار ديگر شهيد و شهادت به محوري براي وحدت ملت ايران بدل شده است و همه اقشار با افکار و انديشه‌ها و مرام‌هاي مختلف، محسن را در مقام قهرمان ملي ستايش کرده‌اند و اين حماسه حکايت از حقيقتي بزرگ دارد که اين مفاهيم الهي هستند که مي‌توانند ملتي را گرد مضامين متعالي خود جمع آورده و به يکديگر متصل کنند و به اين اجتماع بزرگ، هويت و انرژي بخشند. 
شاه شمشاد قدان اين سرزمين که به اسطوره جوانان وطن و نمادي از غرور و غيرت ملي بدل شده است، حتي آنهايي را که به ظاهر با فرهنگ ايستادگي و مقاومت فاصله دارند و گاه با کلام و قلم تيزشان به نقد آن پرداخته‌اند، به واکنش واداشته و خون‌شان را به جوش آورده و غيرتمندانه چشمان‌شان از مظلوميت محسن تَر شده است! نگاه نافذ و معصومانه آن سرو قامت خطه نجف‌آباد اصفهان آنچنان دل‌ها را به بازي گرفته است که در حال حاضر آزاده‌اي نيست که در وصف او نسرايد و در برابر اين همه عظمت و مظلوميت سر تعظيم فرود نياورد! 
آخرين تصاوير محسن در ميان صفحات اختصاصي هنرمندان کشور در فضاي مجازي با گستردگي بالايي بازنشر يافته و هر يک فارغ از هر جریان تلاش کرده‌اند با کلامي اثرگذار، احساسات خود را ابراز کنند و از خيل ارادتمندان به محسن جا نمانند! 
قهرمانان رشته‌هاي مختلف ورزشي، سياسيون از چپ و راست و اصولگرا و اصلاح‌طلب و تندرو و ميانه‌رو و... نيز از صفوف ملت جا نماندند و به اين حماسه بزرگ واکنش نشان دادند.
محسن، نماينده صدها شهيد بزرگواري است که مظلومانه و گمنام در طول اين سال‌ها در دفاع از آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و دفاع از ايران اسلامي، صدها کيلومتر دورتر در جبهه سوريه و عراق به شهادت رسيده‌اند تا بار ديگر تجاوز و تعدي دشمن را در کرمانشاه و مهران و خرمشهر و آبادان تجربه نکنيم! شهدايي که کمتر از آنان ياد شده و حتي گاه مظلومانه مورد طعن قلم‌هاي حقير نيز قرار گرفته‌اند!
محسن حتي با دستان بسته نيز دشمنان انسانيت را ناکام و روسياه کرده است. دشمن خونآشامش که معمولاً از صحنه شهادت و کشتار اسراي خود، مستندي براي ايجاد رعب و وحشت توليد مي‌کرد؛ اما اين بار دست‌خالي ماند و فيلمي از لحظات شهادت محسن منتشر نکرد؛ چرا که ايستادگي او اجازه هرگونه بهره‌برداري را از دشمن گرفت!
محسن مظلومانه به مسلخ رفته است تا راه و رسم مولايش اباعبدالله‌الحسين(ع) را بار ديگر در عصر حاکميت سرمايه‌سالاري و اباحي‌گري و مسخ انسانيت در ذيل گسترش مکاتب انحرافي و به تعبير سيدالشهداي اهل قلم، سيدمرتضي آويني در «عصر جاهليت ثاني» احيا کند و هشداردهنده اين حقيقت براي همه آزادگان و عدالت‌خواهان جهان باشد که «کل يوم عاشورا و کل ارض کربلا».

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات