صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۰۳۸۰۷

اخبار کوتاه دوشنبه 23 مرداد

ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه پوشاک با اشاره به افتتاح مرکز تجاری ترکیه در ایران گفت: اتحادیه پوشاک رسماً به افتتاح این مرکز اعتراض کرده است؛ چرا که این کار به صلاح تولید نیست. اما مسئولان در پاسخ به اعتراض ما می‌گویند که هدف از افتتاح این مرکز از سوی ترک‌ها معرفی کالا است، وی گفت: اگر واقعاً هدف معرفی کالاست، ما هم باید این شرایط را در کشور و بازار آنها برای معرفی کالاهای‌مان داشته باشیم.
پس از نشت ده‌ها هزار بشکه نفت به آب‌های خلیج‌فارس، نیروهای امدادی کویت برای جلوگیری از نشت نفت به آب‌های منطقه‌ای کویت، نزدیک میدان نفتی مشترک با عربستان سعودی هستند. بر اساس برآورد کارشناسان، ممکن است حدود ۳۵ هزار بشکه نفت به آب‌های منطقه الزور نشت کرده باشد. گفتنی است، کویت در این منطقه سرگرم ساخت یک مجتمع نفتی بزرگ به ارزش ۳۰ میلیارد دلار است.
حامد مظاهریان، معاون وزیر مسکن و شهرسازی گفت: سرمایه‌گذاری در بخش مسکن نسبت به دیگر بخش‌ها، اشتغال‌زایی بیشتری دارد. وی با بیان اینکه، به ازای هر 50 میلیون تومان سرمایه‌گذاری حدود یک شغل ایجاد می‌شود، افزود: در صنعت پتروشیمی به ازای هر 300 میلیون تومان یک شغل ایجاد می‌شود. اگر هدف اشتغال‌زایی باشد، سرمایه‌گذاری در این بخش تا حدودی می‌تواند مشکل بیکاری را حل کند.
علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مهم‌ترین اولویت سازمان انرژی اتمی این است که فعالیت‌های صنعت هسته‌ای با قوت و قدرت پیش برود. اکنون حدود 60 میلیون یورو در حوزه رادیو داروها سرمایه‌گذاری شده است و ان‌شاءالله تا پایان بهره‌برداری از این پروژه ظرف سه تا چهار سال ایران به بزرگ‌ترین تولیدکننده رادیو دارو در غرب آسیا تبدیل خواهد شد.
قاسم الاعرجی، وزیر کشور عراق اعلام کرد که عربستان سعودی از حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق خواسته‌ است برای عادی‌سازی روابط میان تهران و ریاض میانجی‌گری کند. این در حالی است که روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان پس از حادثه منا و شهادت شیخ نمر به دست حکام سعودی رو به تیرگی گذاشته است.
قالیباف، شهردار تهران فعالیت‌های سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران در زمینه هوشمندسازی را باقیات‌ صالحات نامید و گفت: عدالت جنسیتی در حوزه سازمان فناوری هم رعایت شده و می‌بینیم که بانوان در این فعالیت‌ها چه نقشی دارند. هر چند که خیلی‌ها این شعار را می‌دهند، اما در عمل اتفاق دیگری می‌افتد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات