صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۰۴۱۷۶

اخبار کوتاه دوشنبه 6 شهریور

ایران از نظر مصرف دارو جزء ۲۰ کشور پرمصرف جهان است و در آسیا نیز پس از چین رتبه دوم را دارد. هر ایرانی به ‌طور متوسط در یک سال ۳۳۹ بار دارو می‌خورد که این رقم چهار برابر آمار جهانی است. سرانه مصرف داروهای تزریقی نیز در ایران حدود ۴/۱۱ درصد است که تقریباً چهار برابر جوامع توسعه‌یافته است. گفتنی است، مسئولان وزارت بهداشت در سال‌های گذشته از مصرف خودسرانه دارو در کشور به ‌عنوان بحران جدی نام بردند.
ابراهیم یزدی، دبیر کل نهضت آزادی در ازمیر ترکیه درگذشت. «منتظری» و «نهضت‌ آزادی» دو مسئله مهم دهه شصت بودند که ضدیت‌شان با امام(ره) و انقلاب سبب شد جناح چپ خط امام(ره)، از پیشتازان مبارزه با آنها باشد. برخی رسانه‌ها در حالی از وی به نخستین وزیر خارجه ایران یاد کرده‌اند که پیش از او دکتر سنجابی، وزیر امور خارجه دولت موقت بود و پس از استعفای وی یزدی به این سمت رسید.
پروفسور کرمی، استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) با اشاره به اینکه مافیای جهانی تراریخته و شرکت‌های صهیونیستی درصدد سلطه بر جهان و کنترل مردم هستند، گفت: آنها در حال برنامه‌ریزی حساب شده به منظور ایجاد زمینه کسب مجوز و کشت گسترده تراریخته در کشور هستند که این روند خطرناک می‌تواند به کشاورزی، امنیت غذایی، سلامت جامعه، ذخایر ژنتیکی و محیط‌زیست کشور آسیب‌های جبران‌ناپذیری وارد کند.
صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد: در سال جاری میلادی شمار کودکانی که در نیجریه به عنوان بمب‌گذار انتحاری مورد سوء‌استفاده قرار گرفته‌اند، نسبت به سال گذشته میلادی به چهار برابر افزایش‌ یافته است. در این گزارش آمده است، از ابتدای سال جاری میلادی گروه تروریستی بوکوحرام، از 83 کودک برای حملات انتحاری خود در نیجریه استفاده کرده که یکی از آنها نوزاد بوده است.
وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: هیئتی از بخش خریدهای این وزارتخانه طی تعطیلات آخر هفته گذشته در آمریکا قرارداد جدیدی را به منظور خرید ۱۷ فروند هواپیمای جدید اف ـ ۳۵ از واشنگتن امضا کرده است. ارتش صهیونیستی با امضای این قرارداد و قراردادهای قبلی خواهد توانست تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی، ۵۰ فروند از این هواپیماها را در اختیار داشته باشد.
رئیس اداره حقوقی محیط‌زیست استان تهران ضمن اشاره به اینکه از ۱۰ سال گذشته تاکنون ۹۰۰ پرونده زمین‌خواری در این استان تشکیل شده، گفت: بیشترین پرونده‌های زمین‌خواری در شهرستان شمیرانات و کمترین آن در پارک ملی و خجیر سرخه‌حصار است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات