صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۰۴۱۹۴

از اظهارات دیوانه‌وار تا واکنش عصبی

1ـ اظهارات دیوانه‌وار یک مقام صهیونیستی!
روزنامه «جروزالم‌پست» نوشت: یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی به دولت روسیه هشدار داد، اگر ایران به گسترش حوزه نفوذ خود در سوریه ادامه دهد، اسرائیل کاخ بشار اسد در دمشق را بمباران می‌کند. وی هشدار داد، اگر تغییر عمده‌ای در منطقه رخ ندهد، اسرائیل کاری خواهد کرد که توافق آتش‌بس که آمریکا و روسیه در آستانه قزاقستان منعقد کردند، از بین برود. وی همچنین اعلام کرد، هیچ نوع تفاهمی بین روس‌ها و اسرائیل به دست نیامده است. با این حال بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در دیدار با رئیس‌جمهور روسیه به پوتین گفت نگرانی‌های او یا باید رفع شود یا اسرائیل به منظور رفع نگرانی‌های خود مجبور به اقدام می‌شود. گفتنی است، این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که رسانه‌ها سفر نتانیاهو به روسیه را ناموفق دانسته و نوشته بودند پوتین همه درخواست‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره تغییر اوضاع در سوریه را رد کرده است.

2ـ تغییر شش استاندار نهایی شد
قطار جابه‌جایی‌ و تغییر و تحول استانداران در دولت دوازدهم در وزارت کشور به حرکت درآمد و شنیده‌ها حاکی از آن است که تا این مرحله شش استاندار تغییر می‎کنند. یک منبع آگاه درباره جابه‌جایی‌های استانداران از سوی وزارت کشور دولت دوازدهم گفت: استانداران آذربایجان شرقی، اصفهان و هرمزگان تغییر خواهند کرد و گزینه‌های نهایی برای این استان‌ها به زودی معرفی می‎شوند. وی افزود: «محسن نریمان» معاون وزیر راه و شهرسازی در دولت یازدهم جایگزین «ربیع فلاح‌جلودار» در استانداری استان مازندران می‌شود و «ربیع فلاح» نیز به استانداری قزوین خواهد رفت. او درباره استاندار شهر تهران نیز اظهار داشت: حسین هاشمی قطعاً در دولت دوازدهم استاندار تهران نخواهد بود و در حال حاضر فریدون همتی، استاندار قزوین در دولت یازدهم و علی‌اوسط هاشمی، استاندار سیستان‌وبلوچستان از جدی‎ترین گزینه‌های جانشینی هاشمی در استانداری تهران هستند.

3ـ عصبانیت و واکنش تعجب‌برانگیز یک روزنامه اصلاح‌طلب!
تعریف و تقدیر برخی از شخصیت‌های اصلاح‌طلبی از خدمات قالیباف در شهرداری تهران عصبانیت شدید رسانه‌ها و فعالان سیاسی این جریان را که سناریوی «شهر سوخته»‌ را در تخریب او کلید زده‌ بودند، در پی داشت تا جایی که روزنامه «آفتاب یزد» در اقدامی عجیب با حمله به رئیس جامعه روحانیون مبارز می‌نویسد: «خوئینی‌ها که برخی او را یکی از تأثیرگذاران راه اصلاحات می‌دانند، در اقدامی قابل تأمل و نامه‌ای بحث‌برانگیز این بار نه تنها به مدح و ثنای مدیریت قالیباف پرداخته؛ بلکه از نجفی به عنوان شهردار آینده نیز خواسته است زیاد حرفی از مشکلات گذشته نزند و کار خودش را بکند؛ یعنی یک وقت به قالیباف و نحوه مدیریتش نقدی وارد نکند! که با شنیدن این عبارات بی‌اختیار موضوع بده بستان‌های پنهانی به میان می‌آید.»

4ـ ارعاب و فشار به دلیل مخالفت با همه‌پرسی اقلیم کردستان
نمایندگان عرب و ترکمن در کرکوک مخالفت خود را با برگزاری همه‌پرسی اقلیم کردستان اعلام کردند و خواستار دخالت دولت مرکزی برای پایان دادن به فشارهایی شدند که ضد آنها در کرکوک وجود دارد. محمد تمیم، از جمله نمایندگان اعراب در کرکوک در این باره می‌گوید: اعراب در مناطق مورد مناقشه در کرکوک، دشت نینوا، دیالی و دیگر مناطق در معرض فشار و ارعاب دستگاه‌های امنیتی کُردی قرار دارند و این به دلیل مخالفت اعراب با همه‌پرسی است که قرار است در ۲۵ سپتامبر آینده برگزار شود. وی همچنین اضافه می‌کند: دستگاه‌های امنیتی کُردی همزمان با نزدیک شدن به همه‌پرسی تحرکات خود را در این زمینه افزایش داده‌اند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات