صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۰۴۱۹۵

اخبار کوتاه سه‌شنبه 7 شهریور

جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران درباره علت محاکمه نشدن سران فتنه گفت: اگر شرایط فراهم شود، قوه قضائیه آمادگی محاکمه دارد؛ اما تصمیم نظام در سال 1389 حصر بوده است. وی افزود: اینکه برخی حصر را بدون مبنا می‌دانند، پذیرفته نیست؛ چرا که حصر مبنای قانونی دارد و قوه قضائیه و وزارت اطلاعات مسئول اجرای آن هستند؛ از این رو دیگر دستگاه‌ها در کاری که به آنها مربوط نیست، دخالت نکنند.
«علی صوفی» عضو شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان اظهارات برخی از دولتمردان درباره وامدار نبودن دولت به هیچ‌ جریانی را خلاف آن چیزی دانست که در انتخابات مشاهده شد. وی ضمن اشاره به اینکه این افراد بر باور غلط خود ایستادگی می‌کنند، با هشدار به دولت در این باره گفت: این مورد از نظر سیاسی قابل فهم است، اما از نظر اخلاقی یک بدعهدی است و پیامدهای مختلفی خواهد داشت.
پروانه سلحشوری، نماینده مردم تهران با انتقاد از ناتوانی اصلاح‌طلبان در مجلس و نحوه عملکرد فراکسیون امید گفت: من همان زمانی که تنها ۱۰۳ نفر به آقای عارف رأی دادند، گفتم باید اسامی را شفاف به مردم اعلام کنیم تا حساب کسانی که خیانت کرده‌اند و آنهایی که به تعهدات‌شان وفادار بوده‌اند، نزد مردم روشن شود.
ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه متأسفانه سرمایه‌گذاری در  اقتصاد ایران همچنان پرریسک‌ است؛ تأکید کرد: با وجود این سال 95 رشد اقتصادی کشور بدون احتساب  نفت 3/3 درصد بود که رشد مطلوب و قابل قبولی است؛ در همین راستا به دنبال آن هستیم که در سال 96 به رشد پنج درصد برسیم.
وزارت اطلاعات کره جنوبی ادعا کرد به نشانه‌هایی دست ‌یافته که نشان می‌دهد کره شمالی در حال آماده شدن برای انجام آزمایش اتمی ششم خود از پایگاهی در شمالی‌ترین نقطه این کشور است. گفتنی است، پایگاه پونگی ـ ری در شمال این کشور محل اصلی انجام آزمایش‌های اتمی کره شمالی است.
منابع خبری گزارش دادند، طبق توافق «جرود» بین حزب‎الله لبنان و نیروهای تروریستی داعش، قرار است تروریست‌های داعشی که خود را تسلیم کردند، به دیرالزور منتقل شوند و پیکر شهید «محسن حججی» تحویل نیروهای مقاومت داده ‎خواهد شد.
رئیس دفتر حماس در نوار غزه گفت: امروز روابط ما با ایران بسیار عالی است و ایران از گردان‌های القسام حمایت می‌کند. یحیی السنوار در ادامه بر تمایل حماس برای بهبود روابط با سوریه تأکید کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات