صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۰۴۳۲۳

از خیانت بزرگ تا دائمی کردن برجام

1ـ پیروزی در جنگ علیه داعش یک نعمت الهی است
آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی، در دیدار عمار حکیم، رئیس ائتلاف ملی عراق گفت: نقش علما، حوزه‌های علمیه و فتوای جهاد مرجعیت شیعه و نیز حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در پیروزی‌های اخیر ملت عراق در برابر داعش بسیار برجسته و تعیین‌کننده بوده است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در جریان جهاد علیه داعش، دینداری و انگیزه توجه به مسائل دینی در مردم تقویت شده است. عراق کشوری قدرتمند است؛ ما قدردان پیروزی‌ها و فداکاری‌های ملت عراق هستیم و نباید اجازه داد قضایای سیاسی و اختلافات احتمالی سیاستمداران بر روحیه مردم تأثیر سلبی بگذارد؛ به همین دلیل باید خدمات و پیشرفت‌های انجام شده برای مردم تبیین شود. آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی همچنین افزود: پیروزی در جنگ علیه داعش یک نعمت الهی است؛ چنانکه تشکیل حشدالشعبی و فتوای جهاد علمای شیعه نعمتی بزرگ بود.

2ـ «خیانت بزرگ» ابراهیم یزدی به روایت حسن روحانی
روحانی در کتاب خاطرات خود که مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر کرده است، می‌نویسد: «در تابستان 1358 موضوعی رخ داد که سبب نگرانی فراوانی شد و آن، مسئله پس دادن هواپیماهای اف 14 به آمریکا بود. در آن زمان دکتر یزدی، وزیر امور خارجه در مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد ما با آمریکایی‌ها صحبت کرده‌ایم که جنگنده‌های اف 14 را به آنها پس بدهیم. یکی از افسران ارتش با نگرانی فراوان این خبر را به من داد و گفت: اینها می‌خواهند هواپیماهای اف ۱۴ (تام‌کت) را به آمریکایی‌ها پس دهند. ما در ستاد ارتش، خیلی صحبت کردیم و متوجه شدیم این کار مانند پس دادن هواپیماهای اف ۱۶ در زمان بختیار، خیانت بسیار بزرگی است که باید جلوی آن را گرفت.»

3ـ اسد قدرت سابق خود را باز می‌یابد
روزنامه «اسرائیل‌هیوم» در گزارشی اعلام کرد: مسئولان وزارت جنگ این رژیم با بررسی مسائل داخلی و بین‌المللی مرتبط با سوریه تأکید دارند «بشار اسد» تا اوایل سال آتی میلادی (چهار ماه دیگر) قدرت سابق خود را بازیافته و بیشتر مناطق سوریه را به کنترل خود درخواهد آورد. این روزنامه نوشت: مسئولان اسرائیلی از چندین واقعه از جمله تصمیم آمریکا برای توقف کمک‌ها به گروه‌های مسلح و توجه ناکافی دولت ترامپ به مسائل سوریه و در مقابل حضور روزافزون ایران در این کشور ابراز نگرانی کردند. این روزنامه در ادامه می‌آورد: تا اندکی قبل درون محافل نظامی اسرائیلی چنین تصور می‌شد که سوریه به اقلیم‌های گوناگون تقسیم خواهد شد.

4ـ ترامپ به دنبال دائمی کردن برجام
پایگاه ضد انقلاب «گویا نیوز» وابسته به سیا در گزارشی نوشت: «دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، به دنبال گفت‌وگو با کشورهای اروپایی برای تنظیم توافقی جدید است که بتواند پس از انقضای تاریخ برجام نیز مانع توسعه برنامه هسته‌ای ایران شود... رئیس‌جمهور آمریکا همچنین در تلاش است از محوطه‌های نظامی «مشکوک» ایران بازرسی انجام شود. در این راستا دولت دونالد ترامپ تأکید می‌کند، برنامه موشکی ایران و همچنین فعالیت‌های نیروی قدس پاسداران نقض روح توافق هسته‌ای است؛ چرا که بر پایه این توافق، ایران قرار است در ایجاد صلح و ثبات در منطقه و در سطح جهانی مشارکت کند.»

5ـ محاصره سه ساله دیرالزور عملاً شکسته شد
منابع محلی خبر دادند، با نفوذ نیروهای ویژه به مقر تیپ ۱۳۷ داعش در غرب شهر دیرالزور عملاً محاصره شهر شکسته شده است.  گفتنی است، داعش محاصره شهر دیرالزور را از 14 ژوئیه 2014 آغاز کرد که سه سال و یک ماه و 20 روز طول کشید؛ اما شهر دیرالزور (مرکز استان) با کمک نیروهای مقاومت، هیچ گاه تسلیم داعش نشد و به مقاومت ادامه داد. همزمان با این اتفاق، بسیاری از مردم شهر به خیابان ریخته و با اظهار شادمانی منتظر رسیدن کامل نیروهای ارتش هستند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات