صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۰۴۵۱۸

تجلیل فرمانده از رهبر

  فتح‌الله پریشان/ هفته گذشته سه تقدیر جداگانه، اما مرتبط با نقش ویژه مدیریت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران را شاهد بودیم؛ یکی نامه تقدیرآمیز رئیس‌جمهور سوریه به رهبر معظم انقلاب بود. دومی، تحسین نقش جمهوری اسلامی ایران در ثبات سیاسی و استقلال عراق که از سوی سیدعمار حکیم ابراز شد و سومی نگاه ویژه سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان بود که با بازگویی خاطره دیدارش با رهبر معظم انقلاب، اعلام کرد پس از آغاز حوادث سوریه به ایران سفر کرده و با امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران دیدار کرده است. او گفت: «در آن زمان همه به این نتیجه رسیده بودند که دولت سوریه پس از دو یا سه ماه ساقط خواهد شد. ما برای ایشان پروژه‌های طرف متخاصم را تشریح کردیم و گفتیم اگر در دمشق مبارزه نکنیم، در الهرمل، بعلبک، ضاحیه، الغازیه، بقاع جنوبی و جنوب لبنان مبارزه خواهیم کرد. ایشان ضمن موافقت، سخنان ما را تکمیل کرده، افزودند نه ‌تنها در این مناطق، بلکه در کرمان، خوزستان و تهران نیز مجبور به مبارزه خواهیم بود. ایشان تأکید کردند که این جبهه [مقاومت] شامل چند محور می‌شود: محور ایران، محور لبنان و محور سوریه. فرمانده این محور بشار اسد است و باید تلاش کنیم که او پیروز شود و پیروز خواهد شد.»
حدود هفت سال است که سوریه درگیر جنگی تروریستی، نظامی، اقتصادی و رسانه‌ای شده است؛ اما به همت مقاومت مردم سوریه، رهبری هوشمندانه و مقاوم این کشور و حمایت هم‌پیمانان منطقه‌ای، به ویژه جمهوری اسلامی ایران توانسته است با گام‌های استوار به سمت پیروزی حرکت ‌کند. 
نامه تشکرآمیز اخیر رئیس‌جمهور سوریه از ملت ایران که به صورت ویژه خطاب به رهبر معظم انقلاب نوشته شد، نشان از این امر دارد که در منظر مردم و رهبری سوریه، ضلع سوم مثلث عوامل پیروزی‌های پی‌درپی مردم سوریه از اهمیت خاصی برخوردار است؛ همچنین آنها در این میان به نقش هدایتگری امام خامنه‌ای در بزنگاه‌های خطر که نفس‌ها در سینه‌ها حبس شده بود و بسیاری از تحلیلگران منطقه‌ای و نظامی زمان‌های کمتر از سه ماه را برای سرنگونی نظام سیاسی دمشق گمانه‌زنی می‌کردند، نگاه ویژه دارند.
 از این رو، این نامه راهبردی هم برای قدردانی از مدیریت منطقه‌ای جمهوری اسلامی و هدایت‌های داهیانه رهبری معظم انقلاب به نگارش در می‌آید و هم فدیه‌ای است در برابر ایثار مردم مقاوم ایران که در دفاع از کیان کشور مسلمان و برادر سوریه، همانند دوران دفاع مقدس از جان و خون فرزندان عزیزشان گذشتند تا فرزند جهان اسلام را حفظ کنند. همچنین این نامه، آشکارا پیامی هم به خناسانی دارد که به دنبال قرائت وارونه از این حمایت‌ها هستند یا می‌خواهند با تغییر نقش‌ها و جایگاه‌ها، جایگاهی را که حق مردم و نظام اسلامی ایران است و به بیان بشار اسد، ملت ایران مانند سوری‌ها برای آزادی و استقلال سوریه خون داده است، کم‌رنگ جلوه بدهند یا این نقش را به دیگر بازیگران تحولات میدان اعطا کنند. 
این در حالی است که حمایت‌های ایران افزون بر حضور مستشاری به ایجاد یک بلوک قدرتمند سیاسی که روسیه را نیز شامل می‌شود، مبدل شد و عملاً نقشه‌های آمریکا در شورای امنیت را خنثی کرد و اساساً محور شدن جمهوری اسلامی ایران جبهه مقاومت را شکل داد و قدرت نظامی و پشتیبانی هوایی دیگر بازیگران این جبهه با تلاش‌های ایران در خدمت مقاومت قرار گرفت و توانست صحنه توازن نظامی‌ـ میدانی را به نفع مقاومت تغییر بدهد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات