تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۰۴۹۰۰
تابش در توضيح معيارهاي مورد توجه فراكسيون اميد در موضوع كابينه

كابينه بايد تبلور اراده 24 ميليوني باشد

(روزنامه بهار – 1396/05/15 – شماره 246 – صفحه 3)

نائب رئيس فراكسيون اميد مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه راهبرد و باور اين فراكسيون حمايت از روحاني در جهت تحقق شعارهاي و مطالبات مردم است در عين حال گفت: مجلس در اين راي اعتماد به وزرا براساس وظيفه خود عمل خواهد كرد.

محمدرضا تابش اظهار داشت: در انتخابات رياست جمهوري حامي آقاي روحاني بوديم و به واسطه شعارهاي ايشان و برنامه‌هاي‌شان و اجماعي كه در مردم ايجاد شد ايشان با 24 ميليون راي برنده شدند. ما هيچ جا وارد مصاديق نشديم و اين توقع را نداشتيم كه كساني در كابينه باشند و يا نباشد بلكه مي‌خواستيم كابينه‌اي كه انتخاب مي‌شود تبلور اراده و خواست 24 ميليون نفري باشد كه به ايشان راي دادند.

نماينده مردم اردكان در مجلس اضافه كرد: اگر اصولگراي تابلوداري در كابينه دوازدهم باشد كه به برآورده شدن شعاهاي رئيس‌جمهور متعهد باشد مخالف و حساسيتي نسبت به وي نخواهيم داشت؛ چرا كه ما مصلحت جامعه را مي‌خواهيم و معتقديم شعارهاي آقاي روحاني بوده كه مورد اقبال مردم قرار گرفته و آن رويكردهاي مورد تاييد ما هستند.

وي در عين حال گفت: آن چه كه رئيس‌جمهور در چينش كابينه بايد مدنظر قرار بدهد اين است كه مجموعه همكاراني كه ايشان انتخاب مي‌كنند بايد متعهد به عملي كردن شعارهاي ايشان باشند و ديگر اين كه توانمندي عمل به شعارها را داشته باشند. آقاي روحاني در خصوص به كارگيري زنان و اقوام قول‌هايي داده‌اند انشا‌الله اين دو قشر جايگاه خوب و معتبري در كابينه داشته باشند و اگر بنا به ملاحظاتي در حد وزير حضور نداشتند لااقل وزرا متعهد باشند كه در سطوح مياني جايگاهي در نظر بگيرند.

نائب رئيس فراكسيون اميد مجلس همچنين گفت: پس از اعلام رسمي وزرا فراكسيون اميد صلاحيت افراد معرفي شده در كميته‌هاي تخصص مورد بررسي قرار مي‌هد و ورويكرد آن‌ها را مطالعه خواهد كرد. ما معتقديم وزرا بايد متعهد به تحقق رويكرد‌هاي و شعارهاي روحاني باشند و توانايي انجام كار در حوزه خود و عمل به شعارهاي رئيس‌جمهور و مطالبات مردم را داشته باشند. از سوي ديگر و در ارتباط با كابينه دوازدهم نشست شوراي مركزي فراكسيون اميد درباره نحوه بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي صبح يكشنبه برگزار مي‌شود.

ش.د9602079

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات