صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۰۵۰۷۵

محسنم عاشق امام خامنه‌ای بود

دکتر یدالله جوانی/ شرکت در دو مراسم تشییع پیکر شهید مدافع حرم حججی عزیز در میدان امام اصفهان و شهر نجف‌آباد توفیقی بود که نصیب شد تا به از نزدیک معجزه جاری انقلاب اسلامی را مشاهده کنم. از برکات مشاهده این معجزه تقویت روح امید به آینده انقلاب اسلامی و ایران فردا بود. حضور گسترده جوانان در چهار مراسم تشییع این شهید والامقام، اثبات کرد که قطار انقلاب اسلامی در گذر زمان، لحظه‌‌ای توقف نخواهد داشت تا به مقصد و مقصود خود برسد. بسیاری معتقدند، شهید حججی، یک پدیده قابل مطالعه در عصر کنونی است. پدیده از این منظر که، چگونه یک جوان پاسدار ۲۵ ساله و رزمنده مدافع حرم، با شهادتش در کشور این چنین غوغا به پا می‌کند و همگان را متحول می‌سازد. بازتاب گسترده حضور مردم از اقشار مختلف مراسم تشییع پیکر این مدافع حرم، رسانه‌های خارجی صاحب‌نظران را به فکر فرو برد و هر کس در این باره سخنی گفت. واشنگتن‌پست در گزارش خود نوشت: «رزمنده ایرانی همچون یک نماد تشییع شد.» خبرگزاری فرانسه درباره این مراسم نوشت: «سیل جمعیت عظیمی از افراد، در دریایی از رنگ‌های قرمز و سیاه، روز چهارشنبه برای سوگواری سربازی که به نماد و سمبل جنگ با داعش تبدیل شده است، به مرکز تهران آمدند. دستگیری و بریده شدن سر محسن حججی، جوان ۲۵ ساله نیروی داوطلب سپاه پاسداران،‌ حمایت گسترده و نادر عمومی از کارزار نظامی ایران در سوریه و عراق را به دنبال داشته است.» آسوشیتدپرس هم در گزارشی تشریح کرد: «از زمان شهادت محسن حججی، هنرمندان و دیگران صحنه مرگ حججی را در ویدئو یا در قالب نقاشی‌هایی یادآوری کرده‌اند. شهادت آگاهانه، ابعاد مقدسی در مذهب شیعه دارد.»
در داخل کشور نیز، نظرات بسیار تأمل‌برانگیزی، در وصف شهید حججی و مراسم تشییع او داده شده است. سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در مراسم تشییع پیکر این شهید مدافع حرم گفت: «محسن حججی روح عاشورا را دوباره در کالبد این ملت زنده و بعثتی ایجاد کرد و چشمان زیبایش در قلب‌ها نفوذ یافت، او همه دستگاه‌ محاسباتی دشمنان و معیارهای آنان درباره جوانان این نسل را تغییر داد.» به راستی چرا شهادت محسن اینچنین تحولی را ایجاد کرد؟ به یقین عزتی که محسن به دست آورد، جز از ناحیه حضرت حق نبود. اما او چه کرد و چگونه زیست تا به این عزت و مقام دست یافت؟ تأمل در برخی جملات و عبارات اطرافیان، مرور بر زندگی و افکار و اندیشه‌ها و رفتار او، برای رسیدن به پاسخ راه‌گشا خواهد بود. در مراسم تشییع محسن عزیز در نجف‌آباد، یکی از برگ‌نوشته‌هایی که بسیار جلب توجه می‌کرد، این جمله همسر شهید حججی بود که گفته بود؛ «محسن عاشق امام خامنه‌ای بود.» به طور حتم این عشق، یک حقیقتی دارد و از عشق به خداوند متعال سرچشمه می‌گیرد. در واقع، محسن عاشق خدا، رسول خدا و ائمه‌اطهار(ع) بود. عشق محسن به ولایت فقیه، ریشه در اعتقادات و باورهای دینی او داشت. این معنا را هنگامی می‌توان به درستی دریافت که، در جمله پدر محسن تأمل کنیم که در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم می‌گوید: «محسن می‌گفت، به یقین رسیده‌ام حضرت آقا نائب بر حق امام زمان(عج) است.» آری، این یقین او به ولایت رهبر معظم انقلاب، و آن عشق، کاری کرد کارستان؛ محسن عاشق خدا و ولایت بود و خداوند هم عاشق او شده بود و اینچنین پاداشش را داد. رهبر فرزانه انقلاب در وصف این سرباز مخلص و فداکار، سخنان پرمغزی دارند. معظم‌له در دیدار خانواده شهید محسن حججی، این شهید والامقام را نشانه خدا و سخنگوی شهدای مظلوم و سر جدا، خواندند و با اشاره به حضور باشکوه و کم‌سابقه مردم در تشییع پیکر آن شهید دلاور فرمودند: «خداوند به واسطه مجاهدت محسن عزیز، ملت ایران را عزیز و سربلند کرد و او را نماد نسل جوان انقلابی و معجزه جاری انقلاب اسلامی قرار داد.»رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار، خصوصیات محسن را،‌ افکار و اندیشه‌‌های او را،‌ رفتار و مجاهدت‌های او را، عامل این عزت برشمردند و با اشاره به فراگیر شدن نام برجسته‌، ممتاز و درخشان این شهید در سراسر کشور در اثر مجاهدت و شهادت مظلومانه،‌ فرمودند: «همه شهدای ما مظلومند و غیر از محسن شما، شهدای دیگری نیز هستند که دشمن سر از تن‌‌شان جدا کرده و همگی در نزد خداوند عزیز و صاحب درجات هستند، اما خدای متعال براساس حکمت خود و خصوصیات این جوان، او را نماینده و سخنگوی این شهیدان کرد.» معظم‌له در وصف بیشتر محسن در دیدار با خانواده‌اش افزودند: «همه شهیدانی که از ایران، افغانستان، عراق و مناطق دیگر در مبارزه با اشرار تکفیری و دست‌نشانده آمریکا و انگلیس به شهادت رسیدند، در این جوان خلاصه و دیده می‌شوند و خداوند او را، نماد شهادت مظلومانه و شجاعانه کرد.»
آری! محسن با حیات و شهادت خود ثابت کرد که، اگر عاشق خدا شوی، او هم عاشق تو می‌شود و به تو عزت و سرافرازی می‌بخشد. اما تجلی عشق به خداوند، ‌در عشق به ولایت است و عشق محسن به ولایت را،‌ همسرش در این جمله خلاصه کرد: «محسنم عاشق امام خامنه‌ای بود.»


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات