صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۰۵۱۱۰

اخبار کوتاه دوشنبه 17 مهر

طبق اعلام مسئولان مربوطه، فعلاً ارقام مربوط به دلار و نفت در بودجه سال 97 نهایی نشده و احتمال چالشی بودن آن وجود دارد؛ اما برای دلار نرخ‌هایی بین ۳۵۰۰ تا ۳۷۵۰  و حتی ۳۴۰۰ تومان در هیئت دولت مطرح شده است. این در حالی است که بر اساس قانون برنامه ششم توسعه برای هر دلار در سال جاری نرخی حدود ۳۴۰۰ تومان تعیین شده است. گفتنی است، نرخ دلار در بودجه سال جاری حدود ۳۳۲۰ تومان بود.
ارزش صادرات جمهوری اسلامی به روسیه در شش ماهه اول سال ۲۰۱۷ نسبت به دوره مشابه سال پیش ۳۶ درصد افزایش یافت. مقایسه آمار تجارت خارجی دو کشور نشان می‌دهد، صادرات ایران به روسیه از ۱۶۸ میلیون دلار در شش ماه نخست سال ۲۰۱۶، به ۲۲۸ میلیون دلار در دوره مشابه سال کنونی رسیده است. همچنین واردات ایران از روسیه با هدف متعادل کردن تراز بازرگانی 16 درصد کاهش داشته است.
علی‌اکبر ناطق‌نوری در همایش مرحوم هاشمی‌رفسنجانی و هشت سال دفاع مقدس در سخنان جالب توجهی با بیان اینکه مدیریت، تعقل و سعه‌صدر از صفات شخصیتی آقای هاشمی بود، گفت: ایشان فضا را طوری مدیریت کرد که اکنون هر چه سد، فولاد، سیمان و پتروشیمی در کشور وجود دارد، متعلق به دوران ریاست‌جمهوری هاشمی است!
فاطمه هاشمی درباره این اظهار نظر که می‌گوید هاشمی فرمانده جنگ نبود، گفت: بله، آقای هاشمی فرمانده جنگ نبود؛ وی فرمانده صلح بود؛ هاشمی برای صلح به جبهه می‌رفت و با امام(ره) صحبت می‌کرد و در جلساتی که با فرماندهان می‌گذاشت، در پی این بود که صلح را به مردم ایران تقدیم کند!
کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و از چهره‌های نزدیک به رئیس مجلس به طرح کاندیداتوری لاریجانی در انتخابات واکنش نشان داد و گفت: طرح زودهنگام این مسئله از سوی برخی افراد غلط است؛ چرا که هنوز تا انتخابات بعدی چهار سال دیگر فرصت داریم.
مرکز پژوهش‌های مجلس در بررسی رشد اقتصادی سال 95، ضمن اشاره به محاسبه عدد 4/6 درصدی و 3/3 درصدی رشد اقتصادی بدون نفت از سوی مرکز آمار ایران و بانک مرکزی، این رشد را پس از حذف صنایع وابسته به نفت، 7/2 درصد محاسبه کرد.
وبگاه «بلومبرگ» به نقل از سه مقام دولتی آمریکا نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده به دنبال به‌کارگیری استراتژی است که هم توافق هسته‌ای را حفظ کند و هم تحریم‌های بیشتری را علیه ایران وضع کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات