صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۰۵۲۷۷

از بزرگ‌ترین خبر تا بهترین راهبرد

1ـ دریافت ماهیانه ۷۵۰۰ پوند برای جاسوسی!
اسنادی که به تازگی منتشر شده است، نشان می‌دهد دری‌اصفهانی کارمند شرکت چند ملیتی PWC بود که پس از استخدام، برای انجام امور مشاوره و اخلال در نظام بانکی ایران در سرویس‌های جاسوسی آموزش ویژه دید و به روش‌هایی خاص و از طریق افرادی وارد تیم هسته‌ای شد. شرکت PWC به علت تخلفات و رسوایی‌های مختلف در کشورهایی،‌ مانند هند، ژاپن یا روسیه تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است. وی طبق قرارداد با PWC برای پنج روز کار در ماه ۷۵۰۰ پوند حقوق دریافت می‌کرده است. این کارمند دوتابعیتی شرکت PWC با پوشش اقتصادی، مسائل امنیتی‌ـ سیاسی ایران و اطلاعات مسئولان کشور را جمع‌آوری و گزارش می‌کرده است. مشاوره در موضوعات راهبردی، از جمله موضوعات مربوط به تجارت در ایران، هنجارهای فرهنگی، موضوعات تنظیمی و مقرراتی و امور دولت، تأثیر تحریم‌ها و هر حوزه دیگری که با توافق PWC  باشد، بخشی از اقدامات جاسوسی این عضو تیم مذاکره‌کننده ایران بود.

2ـ تعهد به توافق هسته‌ای، بهترین راهبرد برای مقابله با ایران
جک سالیوان، مشاور رئیس‌جمهور سابق آمریکا در دفاع از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت: آمریکا توانسته است بدون شلیک یک گلوله، به اهداف خود در این توافق دست پیدا کنند. وی با برشمردن مزایای برجام، ‌از جمله برچیده شدن هزاران سانتریفیوژ، کاهش زمان گریز، تعطیلی رآکتور پلوتونیوم در اراک، خروج ۸۴ درصد از اورانیوم غنی‌شده ایران از این کشور و دسترسی بی‌سابقه بازرسان بیم‌‌المللی به برنامه هسته‌ای ایران خاطرنشان کرد: برخلاف اظهارات برخی از منتقدان، ما بابت توافق هسته‌ای به ایران پول ندادیم، ما فقط به ایران اجازه دادیم از دارایی‌هایش که در خارج از مرزها بلوکه شده بودند، استفاده کند. این دیپلمات سابق آمریکایی تصریح کرد: بهترین راهبرد برای مقابله با طیف کامل تهدیدهای ایران، متعهد ماندن به توافق هسته‌ای و اجرای بدون وقفه آن است، نه تردیدافکنی در آن و زیر سؤال بردن اعتبار آمریکا.

3ـ ایران بزرگ‌ترین خطر پیش روی آمریکا
سفیر سابق آمریکا در عراق، ترکیه و آلبانی در نشستی با موضوع «مقابله با تهدیدهای ایران» گفت: امروز بزرگ‌ترین خطر پیش روی آمریکا و متحدانش در خاورمیانه، ایران است. «جیمز جفری» با بیان اینکه آمریکا هنوز سیاست جامعی برای مقابله با ایران ندارد، افزود: توافق هسته‌ای را باید در نظر گرفت؛ اما به منزله بخشی از راهبرد گسترده‌تر. تمرکز صرف بر برجام و نادیده گرفتن اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران در سراسر خاورمیانه، خطایی بنیادی خواهد بود. وی تصریح کرد: اگر آمریکایی‌ها جلوی ایرانی‌ها را در خاورمیانه نگیرند، آنها به زودی با متحدان‌شان به نیروی مسلط در منطقه تبدیل خواهند شد. وی همچنین تأکید کرد: هر راهبرد منسجم علیه ایران، باید احیای اهرم‌های فشار از دست رفته ما را در اولویت قرار دهد.

4ـ حضور چهره‌های تندرو در استانداری‌ها
ابوالفضل رضوی که از فعالان ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در سال 88 بوده، مهم‌ترین گزینه دولت برای استانداری اصفهان است. وی از جمله نمایندگان مجلس ششم است که در کارنامه خود افزون بر امضا کردن نامه موسوم به جام زهر در سال 1382، نزدیک به یک ماه در مجلس شورای اسلامی تحصن کرد. او همراه تعداد دیگری از نمایندگان تندرو به بهانه ناعادلانه بودن نظارت قانونی شورای نگهبان دست به حاشیه‌سازی زد که خوشحالی دشمنان را در پی داشت؛ موضوعی که می‌تواند زنگ خطر حضور چهره‌های تندرو را در استانداری‌ها به صدا درآورد. پیشتر نیز منابع مطلع از تلاش اصلاح‌طلبان برای تحمیل گزینه‌‌های مطلوب خود به دولت برای حضور در رأس 19 استانداری‌ خبر داده بودند.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات