صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۰۵۶۰۱

اخبار کوتاه سه‌شنبه 2 آبان

وبگاه «دیفِنس وان» در خبری اختصاصی اعلام کرد: ژنرال «دیوید گُلدفین» فرمانده نیروی هوایی آمریکا در اظهاراتی گفته است نیروی هوایی این کشور قصد دارد برای نخستین بار پس از جنگ سرد، بمب‌افکن‌های هسته‌ای‌ 52 ‌B را به حالت آماده‌باش ۲۴ ساعته در بیاورد. وی دستور آماده‌باش برای این بمب‌افکن هسته‌ای را یکی از اقدامات نیروی هوایی آمریکا نسبت به تغییرات جغرافیای سیاسی دانست.
«کنستانتین کوشاچف» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس اعلای روسیه در مصاحبه با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» تصریح کرد: سرنوشت توافق هسته‌ای ایران را نمی‌توان به اینکه رئیس‌جمهور آمریکا چه کسی است، وابسته کرد. وی گفت: من معتقدم نه فقط روسیه، بلکه هر کدام از دیگر طرف‌های توافق با تصمیم آمریکا برای خروج از این توافق مخالفند. این یک فاجعه کامل است.
تهران پس از شهرهای دبی، ژوهانسبورگ، ریاض و ابوظبی در رده پنجم ورود گردشگران خارجی در سال ۲۰۱۶ در منطقه خاورمیانه و قاره آفریقا قرار داشته و 64/1 میلیون نفر در این سال به تهران آمده‌اند. گفتنی است، براساس گزارش مستر کارت، نیم میلیارد دلار از محل هزینه‌کرد آنان در تهران به دست آمده است.
گمرک ایران در گزارشی گران‌ترین و ارزان‌ترین خودروهای وارداتی شش ماه اخیر را اعلام کرد. خودروی پورشه ماکان 2017 از کشور امارات به ارزش 101 هزار و 762 دلار گران‌ترین و خودروی سواری چانگان از کشور چین به ارزش 5 هزار و 663 دلار ارزان‌ترین خودروهایی هستند که وارد شده است.
بافل طالبانی، فرزند جلال طالبانی با انتشار سندی اعلام کرد: حمله داعش به عراق با دعوت مسعود بارزانی و همکاری اسرائیل بوده است تا دولت مرکزی عراق تضعیف شود و کردها بر اربیل، کرکوک و... مسلط شوند.
فرمانده مرزبانی ناجا جریمه ورود غیر قانونی به عراق را سه سال حبس اعلام کرد و گفت: نیروهای انتظامی از خروج زائران بدون گذرنامه و روادید معتبر در مرزهای چهارگانه اربعین جلوگیری می‌کنند.
«فاتح حسون» از معارضان سوریه در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره گفت: اگر ایران از دولت «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه حمایت نکرده بود، ما می‌توانستیم در جنگ سوریه پیروز شویم.
نخست‌وزیر عراق در دیدار با وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: «حشد الشعبی» یک نهاد رسمی است و ما باید رزمندگان آنها را تشویق کنیم؛ چرا که امید کشور و منطقه خواهند بود.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات