صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۰۵۸۳۱

اخبار کوتاه دوشنبه 8 آبان

سیدحمید حسینی، دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق ضمن اعلام اینکه هنوز پیمان پولی بین ایران و عراق برقرار نشده، گفت: بانک مرکزی ایران مدعی است برای همکاری‌های بانکی با طرف عراقی مذاکره کرده و پیشنهاد داده، ولی عراق امضا نکرده است. عراق هم ادعا دارد که برای پیمان پولی آمادگی دارد و یک توافق‌نامه ۱۷ بندی هم در این زمینه نوشته و برای بانک مرکزی ایران فرستاده، اما بانک مرکزی ما اقدام نکرده است.
پیمان یوسفی‌آذر، مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در برنامه پنج ساله توسعه گیاهان دارویی، گسترش ۱۰۰ هزار هکتاری زراعت و صادرات دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری گیاهان دارویی پیش‌بینی شده است. وی افزود: اقلیم ایران از نظر تنوع گیاهی رتبه اول جهانی را دارد؛ به گونه‌ای که تنوع گیاهی کشور سه برابر کشورهای اروپایی است.
«یسرائیل کاتز» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی، که در پایتحت ژاپن به سر می‌برد، مدعی شد: «اگر اعمال فشار فزاینده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، علیه دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای راه به جایی نبرد، اسرائیل مایل است به طور مستقل گزینه‌های نظامی را برای بازداشتن ایران از دسترسی به این نوع تسلیحات در پیش بگیرد.»
تعدادی از نمایندگان عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، از جمله عبدالحمید خدری، نماینده مردم بوشهر در حال جمع‌آوری امضا برای استیضاح عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور هستند. نحوه انتصاب استانداران در دوره جدید دولت مهم‌ترین محور درخواست استیضاح رحمانی‌فضلی است. گفتنی است، تاکنون ۱۰ نفر این درخواست را امضا کرده‌اند.
نظرسنجی مشترک «ان‌بی‌سی» و «وال‌استریت ژورنال» نشان می‌دهد، میزان رضایتمندی مردم آمریکا از عملکرد دونالد ترامپ در مقام رئیس‌جمهور به 38 درصد کاهش یافته است. این در حالی است که میزان رضایتمندی از ترامپ در نظرسنجی قبلی(که در ماه سپتامبر ـ شهریور ـ انجام شد) 43 درصد بود.
جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر در واکنش به اتهامات گسترده آزار علیه زنان در وست‌ مینستر گفت: سوءاستفاده جنسی و رفتار آزاردهنده مردان در برابر زنان در انگلستان به هیچ صنعت، محل کار یا نهادی محدود نیست و آزار جنسی در پارلمان نیز رونق یافته است.
منابع خبری از سفر محرمانه داماد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان سعودی با هدف گفت‌وگو درباره سازش بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها خبر دادند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات