صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۰۵۷۰۳

از مرز بحران تا مصادره دارایی‌ها

1ـ سازمان تأمین اجتماعی در مرز بحران
سیدعلیرضا حیدری، نایب‌رئیس ‌اتحادیه پیشکسوتان کارگری از افزایش چشمگیر مطالبات سازمان تأمین اجتماعی به بیش از 155 هزار میلیارد تومان تا پایان امسال خبر داد و گفت: اگر مطالبه‌ دیگری در سال جاری به سازمان تأمین اجتماعی تحمیل شود، رقم به بیش از 155 هزار میلیارد تومان خواهد رسید و مطالبات بسیار بیش از اینها خواهد بود. وی افزود: به طور حتم دولت بدهی جاری خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نمی‌کند و می‌توان گفت مطالبات سازمان رقمی بیش از میزان پیش‌بینی شده باشد. وی درباره نسبت بیمه‌شدگان به مستمری‌بگیران گفت: سالیانه 10 درصد به مستمری‌بگیران اضافه می‌شود که تعداد آن بالغ بر 300 هزار نفر است؛ بنابراین سازمان تأمین اجتماعی در مرز بحران قرار داشته و برای عبور از آن باید سالانه یک میلیون و 500 هزار بیمه‌شده به سازمان تأمین اجتماعی اضافه شوند و حق بیمه پرداخت کنند. حیدری همچنین درباره میزان سودآوری شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی و بزرگ‌ترین هلدینگ اقتصادی کشور) هم گفت: میزان سودآوری شستا پایین است و قابلیت ندارد که سهم خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کند.

2ـ آقای روحانی خودش نخواست
«عبدالله ناصری» فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اگر رئیس دولت اصلاحات در دولت خود برای انتخاب وزیر زن معذوراتی داشت، امروز استدلال رئیس‌جمهور درباره این محدودیت‌ها پذیرفته نیست؛ چون این مسئله می‌توانست با گفت‌وگو و تعامل حل بشود. مهم‌تر اینکه در دولت قبل آقای احمدی‌نژاد این تابو را شکسته بود. آقای روحانی حتی در دولت اول خود نیز می‌توانست فراتر از یک زن در کابینه خود قرار دهد؛ از این رو جامعه زنان که نقش مؤثری در سبد رأی آقای روحانی داشتند، خیلی این استدلال را نمی‌پذیرند که خواستم، اما نشد. وی همچنین تصریح کرد: حسن روحاني به خوبي مي‌داند كه رياست‌جمهوري خود را مديون اصلاح‌طلبان و بدنه اجتماعي آنهاست و اگر اصلاح‌طلبان به دلیل وضعیت حساس جامعه خویشتن‌داری مي‌كنند و دولت را به نقد نمي‌كشند، دليل نمي‌شود كه رئيس‌جمهور هم درصدد جلب رضايت آنها نباشد.

3ـ تلاش دادگاه فدرال آمریکا برای مصادره دارایی‌های ایران
وبگاه «واشنگتن ‌فری‌بیکن» چند روز پیش گزارش داد مقامات دولت ترامپ توافق بوئینگ را مغایر منافع آمریکا با امنیت ملی می‌دانند و رئیس‌جمهور آمریکا ممکن است تصمیم بگیرد این قرارداد را لغو کند. در همین راستا، یک دادگاه فدرال آمریکایی در تلاش است با افشای جزئیات قرارداد شرکت بوئینگ و ایران‌ایر، قابل مصادره بودن دارایی‌های ایران در این معامله را بررسی کند. گفتنی است، همزمان با این اتفاق شرکت صهیونیستی «شورات هادین»ـ که وکالت کسانی را که مطابق ادعاها خانواده‌های قربانیان تروریسم ایران خوانده می‌شوند، به عهده داردـ به شرکت بوئینگ درباره پیشبرد قرارداد خود با ایران هشدار داده و اعلام کرده است ایران باید پیش از خرید هواپیما وادار به پرداخت غرامت این افراد شود!

4ـ از ترامپ می‌خواهیم به وعده اوباما عمل کند
به گزارش ویکلی استاندارد، ۱۳ سناتور جمهوریخواه آمریکا در نامه‌ای خطاب به «نیکی هیلی» سفیر واشنگتن در سازمان ملل متحد از او خواستند تا به آنچه به ادعای آنان «نبودِ شفافیت در رژیم بازرسی و عدم ارائه گزارش دقیق از برنامه هسته‌ای ایران» است، رسیدگی کند. جمهوریخواهان از دولت ترامپ خواسته‌اند تا به وعده باراک اوباما مبنی بر اینکه بازرسان در هر زمان و هر مکان که لازم باشد، به پایگاه‌های ایران دسترسی خواهند داشت، عمل کند. گفتنی است، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد مصرانه خواهان انجام بازرسی از پایگاه‌های نظامی ایران شده است؛ امری که با مخالفت مقامات ایران روبه‌رو شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات