صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۰۵۸۵۶

حرف روز/ نگرانی مشترک

موضوع ملاقات‌های متعددی که هر از چند گاهی بین معارضان مسلح دولت سوریه با رهبران سیاسی و امنیتی در رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد، خبر جدیدی نیست. در همین راستا، به تازگی دیداری بین ایوب قرا،‌ وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی‌ و کمال اللبوانی،‌ از رهبران معارضان مسلح سوریه‌ در فلسطین اشغالی صورت گرفته که اللبوانی در این ملاقات مدعی شده است[...]
یادداشت: موضوع ملاقات‌های متعددی که هر از چند گاهی بین معارضان مسلح دولت سوریه با رهبران سیاسی و امنیتی در رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد، خبر جدیدی نیست. در همین راستا، به تازگی دیداری بین ایوب قرا،‌ وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی‌ و کمال اللبوانی،‌ از رهبران معارضان مسلح سوریه‌ در فلسطین اشغالی صورت گرفته که اللبوانی در این ملاقات مدعی شده است، ایران از طریق حزب‌الله بر سوریه و لبنان مسلط شده و اگر معارضان سوری از ناحیه آمریکا کمکی دریافت نکنند،‌ ایران کل خاورمیانه را تحت تسلط خود در می‌آورد!
طرح این‌گونه سخنان از سوی معارضان سوری و تلاش برای تشویق صهیونیست‌ها به دخالت بیشتر در امور داخلی سوریه، تنها بخشی از اقداماتی است که در سال‌های اخیر برای بازکردن بیشتر پای صهیونیست‌ها به بحران سوریه صورت گرفته است و درعین حال نشان‌دهنده مشکلاتی است که معارضان سوری با آن روبه‌رو هستند. گفتنی است، این در شرایطی است که رژیم صهیونیستی و معارضان مسلح سوری امید زیادی به دونالد ترامپ، داشتند،‌ اما با روی کار‌آمدن او خیلی زود مشخص شد که این امیدها واهی بوده است. تصمیم دولت دونالد ترامپ برای قطع حمایت از گروه‌های مسلح و متوقف کردن حمایت‌های تسلیحاتی از آنها سیلی سنگینی بود که به صورت این گروه‌ها نواخته شد.
از سوی دیگر، نزدیک شدن ترکیه به محور روسیه و ایران همزمان با تشتت و پراکندگی در اردوگاه قطر و عربستان سعودی (دو حامی اصلی معارضان سوری در منطقه) سبب شد تا این معارضان تنها یک حامی حقیقی برای خود داشته باشند که همان رژیم غاصب صهیونیستی است. رژیمی که خود پیش از هر گروه و نیرویی به حمایت و کمک‌ برای ادامه حیات نحسش نیاز دارد.
این در حالی است که رژیم صهیونیستی هم به شدت نگران نزدیک شدن جمهوری اسلامی ایران،‌ حزب‌الله لبنان و ارتش سوریه به جولان اشغالی است و از این وحشت دارد که سلاح‌های مدرن و پیشرفته‌ای از طریق سوریه یا ایران به دست حزب‌الله برسد؛ از این رو با حملاتی که گه‌گاه به مواضع حزب‌الله و ارتش سوریه دارد، سعی می‌کند به گروه‌های مسلح سوری کمک کرده و تحرکات ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان آن را محدود کند که تا به امروز این اقدامات و حملات نیز نتوانسته است کمکی به این رژیم کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات