صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۰۶۰۴۶

از تابعیت سعودی تا تبعیت از آمریکا

1ـ حمله روزنامه اصلاح‌طلب به شمخانی و مراسم 13 آبان!
روزنامه اصلاح‌طلب «بهار» در مطلبی به دبیر شورای عالی امنیت ملی و مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی حمله کرد و نوشت: «دریابان علی شمخانی، وزیر دفاع دولت اصلاحات که در دولت میانه‌رو حسن روحانی وظیفه دبیری شورای عالی امنیت ملی را بر عهده گرفته است، در روزهای اخیر بیشتر از هر زمانی در برابر دوربین‌های صداوسیما و تریبون‌های رسانه‌ها ظاهر می‌شود... تصویری که این روزها از شمخانی مشاهده می‌شود هیچ نسبتی با روحیه او که سکوت رسانه‌ای است ندارد. روزی در نمایشگاه مطبوعات نشست خبری برگزار می‌کند و چند روز بعد در اختتامیه این نمایشگاه سخنران اصلی مراسم است و روز بعدش هم به میان جمعیتی می‌رود که برای سالگرد گروگان‌گیری و اشغال سفارت آمریکا گردهم جمع شده بودند. مراسمی که اصل برگزاری آن و نسبتش با منافع ملی محل سؤال و ابهام جدی است، چه برسد به آنکه یک مقام عالی‌رتبه دولتی نیز سخنران مراسم باشد.»

2ـ از هر گونه تحریمی که مانع فعالیت در ایران شود، تبعیت می‌کنیم
در حالی که شرکت «توتال» خود را برای سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری در ایران آماده می‌کند، خبرگزاری «رویترز» گزارش داد، این شرکت فرانسوی در تلاش برای تقویت روابط خود با دولت آمریکا، دفتری در واشنگتن افتتاح کرده است. پاتریک پویان، مدیرعامل شرکت توتال که هنگام قرارداد با وزارت نفت ایران از وفاداری به قرارداد خود با ایران سخن گفته بود، با تأیید اینکه این شرکت یک دفتر روابط دولتی در آمریکا افتتاح کرده است، گفت: «ما باید مدت‌ها قبل این کار را می‌کردیم.» وی همچنین درباره چگونگی فعالیت این شرکت در ایران در صورت وضع تحریم‌های جدید آمریکا علیه تهران، با بیان اینکه توتال از هرگونه تحریمی که مانع فعالیت این شرکت در ایران شود تبعیت می‌کند، افزود: تهران می‌داند که اگر ما نتوانیم کار را ادامه دهیم، این به دلیل تصمیم دولت آمریکاست.

3ـ اقتصاد آب مهم‌ترین چالش صنعت آب و فاضلاب
محمد پرورش، مدیرعامل آبفای استان تهران مهم‌ترین چالش پیش‌روی صنعت آب و فاضلاب را اقتصاد آب عنوان کرد و در این باره گفت: وقتی برای یک متر مکعب آب (۱۰۰۰ لیتر) تنها معادل هزینه ۵۰۰ تومانی یک بطری آب معدنی از مشترکان آب و فاضلاب دریافت می‌کنیم، معلوم است که دخل با خرج متناسب نیست. وی با اشاره به هزینه فاضلاب شهری، گفت: منطقی نیست که در طرح جمع‌آوری فاضلاب کمتر از 50 درصد هزینه از مشترک دریافت شود. پرورش با بیان اینکه در سال‌های گذشته به ازای هر سال، نیم‌ درصد کاهش هدررفت آب داشته‌ایم، گفت: برای هر یک درصد کاهش هدررفت آب معادل ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان نیاز است و از آنجا که برای این امر اعتبار دولتی وجود ندارد، عملاً کاری از پیش نمی‌رود.

4ـ سعد حریری تابعیت سعودی دارد
«مجتهد» فعال رسانه‌ای سعودی در توئیتر خود درباره استعفای سعد حریری نوشت: «حریری هیچ نقشی در استعفای خود نداشت؛ چرا که وضعیت در لبنان به سمت کاهش مشکلات دولت پیش می‌رفت و تمامی مواضع او به رفتن وی به عربستان مرتبط است.» افشاگر معروف سعودی هدف اصلی از فراخوان حریری به ریاض را بازگرداندن دارایی‌های وی به عربستان و باج‌خواهی از وی عنوان کرد و نوشت: حریری اکنون در کنار شاهزادگان و مقامات بازداشت شده سعودی است. مجتهد همچنین فاش می‌کند: بیانیه‌ صادر شده از سوی حریری، برای او نوشته شده بود و وی از محتوای بیانیه و مسئله اعلام استعفا از ریاض اصلاً راضی نبود. او در پایان نوشت: حریری تابعیت سعودی دارد و دولت این کشور می‌تواند با او به مثابه یک شهروند برخورد کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات