صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۰۶۱۹۳

اخبار کوتاه شنبه 20 آبان

«هری‌جی کازیانیس» مدیر مطالعات دفاعی آمریکا در مرکز منافع ملی با انتشار یادداشتی اختصاصی در پایگاه «امریکن کانسروتیو» به مقامات دولت آمریکا هشدار داده است، فکر جنگ با ایران را از سرشان بیرون کنند. او نوشته است: «حرف‌هایی که در حال حاضر میان گویندگان، کارشناسان سیاست خارجی و اعضای رسانه‌های مختلف ردّ و بدل می‌شود، مانند همان فضایی است که در سال 2002 و پیش از جنگ با عراق وجود داشت و در نهایت به جنگ انجامید؛ به همین علت است که من در حد مرگ می‌ترسم.»
منابع سوری از آزادسازی روستای «الرشدیه» در حومه حلب و تنگ‌تر شدن حلقه محاصره تروریست‌های داعشی در منطقه حویجه‌قاطع در دیرالزور خبر دادند. گفتنی است، ارتش و نیروهای مقاومت حلقه محاصره تروریست‌های داعشی را تنگ‌تر کردند و به آنها مهلت دادند تا خود را تسلیم کنند،‌ زیرا هیچ راهی برای عقب‌نشینی یا فرار آنها از این منطقه وجود ندارد،‌ منطقه‌ای که شاهراه اصلی به ‌سمت حومه شمالی و شرقی دیرالزور از طریق رودخانه فرات به‌ شمار می‌رود.
محمود بهمنی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر امن کردن اقتصاد کشور و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی، گفت: امن کردن اقتصاد کشور در واقع همان تحقق و اجرای اقتصاد مقاومتی است. وی با اشاره به اینکه ایران باید حساب ارزی خود را قوی نگه دارد تا در برابر تحریم‌ها مقاومت بیشتری پیدا کند، گفت: ذخایر ارزی نباید در بخش‌های ریالی هزینه شود.
به گفته کارشناسان، هر چند سرمایه‌گذاران بازار نفت تحولات خاورمیانه، به ویژه تنش‌های موجود پس از استعفای سعد حریری، نخست‌وزیر مستعفی لبنان را در عربستان سعودی دنبال می‌کنند؛ اما افزایش شمار چاه‌های فعال در آمریکا سبب شد تا بهای طلای سیاه در بازار نیویورک با افت نسبی روبه‌رو شود.
محمود صادقی، نماینده عضو فراکسیون امید مجلس در نشست «اقلیت‌ها در اندیشه امام حسین(ع)» از تجدید نظر احتمالی درباره موضوع سپنتا نیکنام خبر داد و گفت: «بعد از نقل‌هایی که صورت گرفته، گویا قرار است از طریق قوه قضائیه اجرای این رأی به تعویق بیفتد تا راه حلی برای این مسئله پیدا شود.»
امیر سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش گفت: دشمنان ما در دوران دفاع مقدس از اتحاد ارتش و سپاه ضربه‌های زیادی خوردند. امروز هم هرکس هر چیزی از قول ارتش و ارتشی بنویسد که باعث اختلاف بشود، چه آن نویسنده بداند یا نداند، این سخن دشمن است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات