صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۰۶۲۲۳

از درخواست عجیب تا به آتش کشیدن

1ـ توافق روحانی و لاریجانی برای تغییرات ساختاری!
 عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به نشست سران قوای سه‌گانه در قوه قضائیه، گفت: در این جلسه علی لاریجانی و حسن روحانی درباره ایجاد تغییرات در ساختار دولت با یکدیگر بحث و گفت‌وگو کردند و به توافقات ضمنی در این‌باره رسیدند. وی افزود: براساس این توافق، وزارت راه و شهرسازی به دو وزارتخانه مسکن و شهرسازی و امور راهداری تقسیم می‌شود و سازمان شهرداری‌ها از وزارت کشور به وزارت مسکن منتقل خواهد شد. رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: براساس این توافق، بنا شد تا امور مربوط به برق از وزارت نیرو جدا و به وزارت نفت ملحق شود و نام وزارت نفت به وزارت انرژی تغییر کند. عزیزی خاطرنشان کرد: همچنین توافق شد وزارتخانه‌ای ایجاد شود که تنها به امورات مربوط به روستاهای کشور رسیدگی کند. وی افزود: افزون بر این، برای سازمان محیط‌زیست و همچنین منابع طبیعی و بخش آب‌ و فاضلاب شهری و روستایی و آب‌ منطقه‌ای وزارتخانه دیگری را تشکیل دهند. عزیزی در ادامه گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت هم براساس این توافق، قرار شد به دو وزارتخانه توسعه صادرات و بازرگانی تقسیم شود، حوزه جوانان نیز از وزارت ورزش منفک شده و در قالب سازمان ملی جوانان به کار خود ادامه دهد.

2ـ درخواست‌ عجیب اروپایی‌ها از وزیر جهاد کشاورزی
فیل هوگان، کمیسیونر اتحادیه اروپا و هیئت همراه در دیدار خود با وزیر جهاد کشاورزی و معاون آن درخواست‌های عجیبی از حجتی داشت که می‌توان به صادرات گوشت گاو بدون محدودیت سنی، لبنیات، شیرخشک و میوه تازه، از جمله کیوی اشاره کرد. در این دیدار کمیسیونر اتحادیه اروپا خطاب به وزیر جهاد کشاورزی و هیئت همراه از برنامه ایران برای پیوستن مجدد به شورای جهانی زیتون پرسید و اظهار داشت: می‌خواهم بدانم که آیا بار دیگر به شورای جهانی زیتون می‌پیوندید یا خیر؟ همچنین برای صادرات روغن زیتون به ایران با مشکل مواجه شده‌ایم که باید در نشستی آن را بررسی و حل کنیم. وی درخواست کرد، صادرات گوشت گاو از اتحادیه اروپا بدون محدودیت سنی از سوی ایران تسهیل شود. در نهایت وی از وزیر خواست مشکلات سر راه صادرات میوه تازه به ایران حل شود.

3ـ روحانی از بدنه جریان اصلاحات فاصله گرفته است
علی صوفی، دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات درباره صحبت‌های برخی از اصلاح‌طلبان مبنی بر فاصله‌ گرفتن دولت از جریان حامیان خود، گفت: این مسئله صحت دارد و حتی آنهایی که از حامیان سرسخت دولت بودند، اکنون در مواجهه با مسائل به وجود آمده اظهار نگرانی می‌کنند. وی افزود: بسیاری از حامیان رئیس‌جمهور که در دوران انتخابات حتی وجود کاندیدای سایه را نیز در کنار کاندیدای اصلی جریان اصلاحات ضروری نمی‌دانستند، اکنون اذعان دارند که روحانی از بدنه جریان اصلاحات فاصله گرفته و کابینه‌ای تشکیل داده است که با عقبه رأی وی فاصله بسیاری دارد. صوفی تصریح کرد: اکنون نیز مباحثی مبنی بر انتخابات 1400 و پیمان روحانی‌ـ لاریجانی به میان آمده است که حتی برخی اصلاح‌طلبان نیز این پیمان را پذیرفته و بر آن صحه گذاشته‌اند.

4ـ به آتش کشیدن عکس‌های محمدبن‌سلمان در لبنان!
تصاویر و ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که نشان می‌دهد شماری از افراد در الشمال و طرابلس لبنان تصاویر «محمدبن‌سلمان» ولی‌عهد سعودی را به آتش می‌کشند. رسانه‌های لبنانی گزارش دادند، در پی به آتش‌ کشیده‌ شدن تصاویر بن‌سلمان، «نهاد المنشوق» وزیر کشور لبنان با «رمزی نهرا» استاندار الشمال تماس گرفت و خواستار جمع‌آوری همه تصاویر در مناطق مذکور شد. المنشوق با محکوم کردن این اقدام، آن را در چنین برهه حساس، مشکوک خواند که از سوی گروه‌های خاص با هدف بحرانی کردن و کشاندن کشور به سمت بحران بیشتر صورت گرفته است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات