تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۰۶۳۲۹
بازتاب اظهارات مولاوردي

داشتن یا نداشتن وزیر زن؛ مسئله این است

(روزنامه آفتاب‌‌يزد- 1396/04/18 - شماره 4936 - صفحه 8)

حضور زنان در مناصب دولتی یکی از مطالبات مهم این قشر از جامعه است که در گذشته نادیده انگاشته می‌شدند و کمتر شاهد حضور آنان در این عرصه بوده‌ایم، اما با روی کار آمدن دولت یازدهم می‌توان گفت تاحدودی این مسئله بهبود یافته و زنان را در سمت‌هایی چون فرماندار و شهردار و حتی در سطوح بالای مدیریتی مثل ریاست سازمان حفاظت محیط‌زیست، معاونت امور زنان و خانواده و معاونت حقوقی رئیس‌جمهور می‌بینیم. اکنون که بار دیگر حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب مردم شده است، این سوال پیش می‌آید که آیا زنان در کابینه بعدی او به‌عنوان وزیر حضور خواهند داشت یا خیر؟

در همین راستا روز چهارشنبه گذشته شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفته است: «در مورد حضور زنان در کابینه دوازدهم باید منتظر بمانیم، ببینیم نتیجه چه می‌شود. البته ما با کسانی که تصمیم‌گیر هستند در مورد حضور زنان در کابینه بعدی رایزنی کردیم، نظر رئیس‌جمهور هم ان‌شاءالله برای حضور زنان در کابینه مثبت است. در ارتباط با سقف و کف سهمیه حضور زنان صحبت نمی‌کنیم. پیشنهادهایی دادیم و آن را تکمیل کردیم و هر روز هم به گزینه‌ها و پیشنهادهای جدید می‌رسیم و آن را اعلام می‌کنیم. البته کسی که به‌عنوان وزیر و عضو کابینه است، باید حداقل شاخصه‌هایی را داشته باشد.» معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با ابراز امیدواری از امکان حضور زنان در دولت بعدی به‌عنوان وزیر گفت: «تابوی وزیر زن قبلا شکسته شده است و نباید فکر کنیم اتفاق بزرگی می‌افتد، چون قبلا این اتفاق افتاده است.» اکنون این سخنان مولاوردی بازتاب‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی داشته است.

یکی از کاربران در این باره نوشته است: «اگر وزیر زن در کابینه روحانی نباشد، مسئولیتش با شخص او خواهد بود.»

کاربر دیگری نوشته است: «کشورها می‌توانند تا ابد به زنانشان پست مدیریتی بالا ندهند و تا ابد هم بگویند زنان باتجربه را از کجا بیاوریم؟ تجربه با تجربه کاری ایجاد می‌شود.»

دیگری نوشت: «تا بحث انتخاب وزیر از بین زنان یا اقلیت میشه همه میگن باید فارغ از این چیزها و بر اساس شایستگی باشه. انگار گفته شده بروید بی‌سوادترین‌شون رو پیدا کنید.»

شخصی نیز عنوان داشته است: «یا آدم شایسته‌ای بین این‌ها هست یا نیست. اگه باز معتقدی نیست باید ببینی چی باعث شده در این 30-40 سال این آدم از بین میلیون‌ها نفر درنیومده.»

کاربر دیگری گفته: «مولاوردی می‌گوید تابوی وزیر زن شکسته‌ است. منتظر وزرای زن هستیم.»

فردی نیز نوشته است: «اگر روحانی مصمم بایستد، همه چیز برای حضور چند وزیر زن در کابینه او مهیاست.»

کاربران دیگر اینطور نوشته‌اند: «معتقدم اگر با شایستگی همه وزرای کابینه رو زنان تشکیل بدهند جای تقدیر داره، ولی اگر سهمیه‌ای شد ویترین رو قشنگ کردیم»،«وزیر زن از حداقل مطالبات این روزهای زنان ایران است»، «آقای روحانی چیزی حدود ١٢ میلیون رای از خانم‌ها گرفتن، پس به همین میزان باید به مطالبات زنان پاسخگو باشند از جمله حق حضور وزیر زن»، «اتفاقا ما هم صرفا وزیر زن نمی‌خواهیم؛ عدالت جنسیتی مهمه و همین که وزیری معتقد به این مفهوم باشه»، «ما دقیقا دولت انتخاب کردیم که بتونیم روی او فشار بیاوریم. انتصاب وزیر زن یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های ماست»، «ما فقط وزیر زن نمی‌خواهیم؛ کابینه‌ای می‌خواهیم که به عدالت جنسیتی معتقد باشد»، «فکر نکنیم اگر چند وزیر زن داشته باشیم جامعه برای زنان گلستان خواهد شد.‌ در صورت عدم تحقق این مطالبه، از آن چماق بر سر روحانی نسازیم»، «رکورد اولین وزیر زن توسط دولت قبلی ثبت شده است»، «کی قراره بفهمیم داشتن یا نداشتن وزیر زن بهبودی در شرایط زنان ایران محسوب نمیشه فقط مسکنه»، «زنان در کار و مدیریت می‌تونن فوق‌العاده باشن، اما طرح مطالبه چند وزیر زن و تعصب روش رو خدمت به زنان نمی‌دونم.»

http://aftabeyazd.ir/?newsid=77396

ش.د9602508

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات