تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۰۶۷۱۳
واكنش برخی حامیان سابق احمدی‌نژاد به ادعاهای جدید بقایی؛

سه پرده از بازی جدید یاران دكتر

اشاره: سه شنبه گذشته بود که بعد از چندین بار رپرتاژ مجموعه خبری «دولت بهار» که منتسب به احمدی نژاد و نزدیکان وی است، فایل ویدئویی از رئیس دولت‌هاي نهم و دهم منتشر شد که در آن وی طی گفت و گویی مسائل و مواردی را در ارتباط با دستگاه قضا و تحریم‌هاي ایران در اواخر دولت دهم مطرح کرد. سخنانی که البته باز هم در آن پای انگلستان به میان کشیده شد و نشان داد پيش‌خبرهايي كه مجموعه احمدی نژاد و یارانش در هفته اخير در مورد مساله انلگستان مطرح كردند بی‌راه نیست و نشان از برنامه خاصي دارد. این موضوع و حمله‌هاي نزدیکان دیگر احمدی‌نژاد از جمله مشایی و بقایی به دستگاه قضا و برخی دستگاه‌هاي دیگر نشان از استراتژی جدید آنها دارد.
پایگاه بصیرت / سجاد خداکرمي
(روزنامه بهار - 1396/08/20 - شماره 314- صفحه 3)

پرده اول

فارغ از بحث در مورد غلط بودن بسياري از ادعاها و استدلال‌های احمدی نژاد در مصاحبه اخیرش درباره تحريم‌ها، نكات بسيار مهمی از گزارشات محرمانه را احمدي‌نژاد در لابه‌لاي اين مصاحبه برملا كرد که بخش از آن به موضوع اشغال سفارت انگلیس در تهران و ریشه یابی ان از نگاه وی است. اما خبر اصلي جايي است كه او در این مصاحبه مي‌گويد: «يك افسر نماينده انگليس در فاصله سالهاي ۹۰ تا ۹۱ چند بار آمد و رفت و با يك نماينده مجلس ديدار كرد. همان نماينده مجلس دو بار با همين فرد در مونيخ ديدار كرده بود. بدون حضور سفير، بدون حضور كارشناس وزارتخارجه و مترجم رسمي سفارتخانه. آنها در يك ملاقات محرمانه باهم حرف زدند. بعد جالب است گزارش داريم بهار ۹۰ اين فرد به ايران آمده و با همان فرد ملاقات كرده و گفته: ما مي‌دانيم شما ۱۸ ماه بيشتر فرصت نداريد براي زدن دولت. بايد بجنبيد.» او معتقد است كه قوه قضائيه از اين موضوع اطلاع دارد چرا كه گزارش اين موضوع به سران قوا داده شده و مكتوب است. او مدعي است كه اين مساله يك گزارش رسمي است. گزارشي كه به ادعای وی نه فقط از يك كانال تهيه شده باشد، بلكه با فيلم و صوت كامل وجود دارد.

به نظر مي رسد احمدي‌نژاد تمام اين مصاحبه را انجام داد تا فقط موضوع ارتباط اين فرد كه مدعي است «افسر اطلاعاتي انگلستان است» را مطرح كند و خواستار باز شدن و بر سر زبان‌ افتادن آن شود. از سوی دیگر و با توجه به حملاتي كه اين روزها تيم احمدي‌نژاد به برادران لاريجاني دارد این احتمال می رود که فرد مورد نظر به تيم علي لاريجاني در مجلس نزديك باشد. يك حدس ديگر در مورد اين فرد نیز وجود دارد. با توجه به اينكه او مدعي شده که آنها دو بار در «مونيخ» با يكديگر ديدار و گفت‌وگو كرده‌اند، احتمال اينكه منظورش كنفرانس بين‌المللي امنيتي در «مونيخ» باشد زياد است. در مجموع با توجه به همه موارد ریز و درشت در سخنان احمدي‌نژاد، می توان گفت که او همه اين موارد را گفته تا نشان دهد قصد برملا كردن بعضي از گزارشات محرمانه را دارد. پروژه جديدي كه از سوي او و نزدیکانش تعريف شده برقراري اتصال ميان برخی مسئولان داخلی و انگليس است، آن هم درست در شرايطي كه يك تيم ديگر رسانه‌اي ضد انقلاب از خارج کشور همين خط را در ماه‌هاي اخير دنبال مي‌كند.

پرده دوم

این البته تمام ماجرای احمدی نژاد و نزدیکانش در روزهای اخیر نبود. حمید بقایی معاون احمدی نژاد در دولت دهم همچون اسفندیار رحیم مشایی نیز این روزها و هفته‌ها تب بالایی در به اصطلاح افشاگری دارند. در یکی از آخرین نمونه‌ها از این دست و در همان روزی که احمدی نژاد مصاحبه جنجالی‌اش را انجام داد، بقایی نیز در کانال تلگرامی خود ادعاهای جدیدی را مطرح کرد و نوشت: «بند 6 ادعانامه یا همان به اصطلاح کیفرخواست دولت آبادی دادستان تهران، اشاره دارد به اینکه نهاد ریاست‌جمهوری دولت دهم براساس مصوبه هیات وزیران از محل ردیف کمک‌ها به موسسات غیر دولتی، به روزنامه دولتی ایران کمک نموده است و چون مطابق آئین‌نامه نحوه نظارت بر مصرف کمک‌های پرداختی به موسسات غیر دولتی، مسئولان روزنامه ایران در گزارش عملکردشان انطباق هزینه‌هاي انجام شده را با اهداف اعلامی رعایت نکرده اند، لذا اینجانب متهم به تصرف غیر قانونی در وجوه دولتی شده‌ام!»

او که کانال تلگرامی‌اش را یکی از راه‌هاي دفاع از خود یافته در ادامه با اشاره به اینکه شاکیان این بند سازمان اطلاعات سپاه به ریاست حسین طائب و دیگری معاون حقوقی دولت روحانی است، مدعی می شود: «آقای طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه در همان زمان مبلغ 10 میلیارد تومان از نهاد ریاست‌جمهوری دولت دهم کمک دریافت نمودند. حال ایشان توضیح دهند، اولاً آیا به ازای 10 میلیارد کمک دریافتی گزارش عملکرد هزینه ارائه داده است؟ ثانیاً آیا این 10 میلیارد تومان در محل قانونی خودش هزینه شده است؟»

پرده سوم

و اما در پرده آخر نمایش این روز‌هاي احمدی نژاد بقایی و مشایی، حجت الاسلام «عباس امیری‌فر» که در دولت احمدی نژاد رئیس شورای فرهنگی و امام جماعت مسجد نهاد ریاست‌جمهوری بود و تا چندی پیش نیز از جمله نزدیکان به اعضای حلقه سه نفره این جریان بود؛ از ادعاها، افشاگری‌ها و حرف‌‌های عجیب برخی یاران سابق احمدی‌نژاد، بقایی و مشایی درباره‌ مواضع اخیر آنها خبر داد؛ حرف‌هایی که در صورت صحت می‌تواند جنجال‌های جدیدی درباره‌ی دو دولت احمدی‌نژاد و همچنین بقایی و مشایی دوضلع دیگر مثلت مذکور به پا کند. امیری‌فر در همین ارتباط روز گذشته یک رشته مطلب را مورد توجه قرار داد که در آن روح اله احمدزاده کرمانی، معاون احمدی‌نژاد در دولت او در کانال تلگرامی‌اش نوشته است: «آقای بقایی بگم؟ بگم؟! بگم ماجرای استعفای من از دولت در سال ۹۰ چی بود؟ بگم بین من و تو در آذر ماه ۹۰ چی گذشت؟ بگم در مورد چیزایی که اگه بگم مثل بمب میترکه! پس اگه بگم بگم رو میخوای نگم به قانون تن بده.!» «بگم بگم اول: یادته سید الف. ع. از مسئولان‌حراست و از بچه‌های حفاظت وزارت اطلاعات اومد پیش من و پرده از راز مهمی از گذشته‌ی شما برداشت و بعد توی دولت که کنار هم نشسته بودیم وقتی در گوشت آن راز را گفتم...»

بنا بر مطالب مورد طرح توسط امیری فر، فردی به نام «ایرج ستاری» هم پس از ادعای اخیر بقایی درباره‌ی پرداخت ۱۰ میلیاردی در دولت احمدی نژاد به یکی از مسئولان نوشته است: «داستان گربه‌ای هست که گیر افتاده و چنگ میندازه. ده میلیارد یا واقعیت دارد یا دروغ است. اگر واقعیت دارد با چه مجوزی و با چه عنوانی از کدام محل و ردیف پرداخت شده و تاکنون مسکوت مانده، پس متهم ردیف اول احمدی نژاد و بقایی و مشایی. دوم اگر واقعیت ندارد مصداق دروغ و تشویش اذهان عمومی و تهمت هست که باز متهم ردیف اول بقایی. حالا پیدا کنیم پرتقال فروش را.» در ادامه این سلسله مطالب، روح اله احمدزاده کرمانی نیز خطاب به مشایی نوشته است: «جناب! هیات دولت در بیرجند و ماجرای دستور به بنده در خصوص امحائ پرونده‌ی مه آفرید امیر خسروی و عدم تمکین من در برابر این دستور غیر قانونی و تهدید به عزل و اینکه گفتید ماجرا به بولتن‌های فوق محرمانه درز کرد...»

یکی دیگر از مطالب مورد توجه از سوی مسئول فرهنگی پیشین نهاد ریاست‌جمهوری در دوران احمدی نژاد، مطلبی است که او از آن به عنوان مطالبی ارسالی با نام مستعار «اِنَّ اله مَعَ الصّابرینَ» یاد می کند و اشاره دارد که پس از انتشار ویدیوی اخیر احمدی‌نژاد که باعث مسدود شدن سایت او شده، نوشته شده و در آن آمده است: «احمدی‌نژاد در ویدئویی موسوم به صدای مردم، سعی کرد تا تمام تقصیر بی‌تدبیری‌های خود در دو سال آخر دولت دهم را به گردن اشغال کنندگان سفارت انگلیس بیاندازد. او بدون نام بردن از هیچ فردی، گفت که یک افسر اطلاعاتی انگلیس، برای سرنگونی دولت او و تسخیر سفارت با افرادی در ایران دیدار کرده است. طبق اخباری که برخی رسانه‌های غربی منتشر کردند، این شخص «آدام وریتی» مشاور و دوست نزدیک «لئام فاکس» وزیر دفاع دولت سایه و وزیر تجارت بین‌الملل انگلیس بوده است.

فارغ از تمام حواشی و نکات حاشیه‌ای، جالب است که «آدام وریتی» مهره انگلیسی که احمدی‌نژاد می‌گوید سال ۹۰ برای سرنگونی دولت او و نقشه ریزی برای تسخیر سفارت انگلیس به ایران آمده بود، در سال ۸۸ یعنی دو سال قبل از اشغال سفارت، قرار ملاقاتی بین «لئام فاکس» و یکی از نزدیکان احمدی‌نژاد در لندن را تدارک دیده بود (منبع: ایندیپندنت). باید دید آیا احمدی‌نژاد قبل از اینکه انگشت اتهام را به سوی افراد ناشناس ببرد، با دوستان نزدیک خود در دولت که با این دو نفر در ارتباط بودند چگونه رفتار خواهد کرد؟ آیا این شخص را به ملت ایران معرفی خواهد کرد؟» این همه در حالی است که کانال شیب۹۰ که از جمله کانال‌هاي ضد رئیس دولت‌هاي نهم و دهم است با اشاره به یکی از مطالب تلگرامی آقای بقایی نوشته است: «بقایی چه در پرونده‌ی خود دارد و چه چیزهایی را اعتراف کرده است که اینگونه بجای انکار و دفاع از اتهامات؛ بر نهادهای امنیتی می‌تازد و آنها را متهم به اعتراف گرفتن زورکی می‌کند؟»

ش.د9603232

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات