تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۰۶۷۲۲

مرعشی: اشتباه اصولگرایان تقسیم‌بندی مردم است

(روزنامه آفتاب يزد ـ 1396/04/10 ـ شماره 4929 ـ صفحه 2)

حسین مرعشی فعال سیاسی اصلاح طلب در مراسم تجلیل از فعالان ستاد روحانی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، نهادینه‌شدن نقش مردم در جمهوری اسلامی را نعمت بزرگی دانست و عنوان کرد: مردم بن بست‌ها را می‌شکنند و این نعمتی است که باید قدر آن را دانست و به آن توجه کرد. ما اصلاح‌طلبان با توجه به این نقش تعیین کننده و جایگاه مهم باید مراقب مردم، با مردم و در خدمت مردم باشیم.

وی با اشاره به راهکارهایی که می‌توان ایران را سربلند کرد، ادامه داد: اگر می‌خواهیم ایران سربلند باشد و در منطقه بسیار متلاطم و آشوب‌زده مسیر خود را به سمت ترقی و تعالی طی کند و آباد شود، فقط باید به مردم فکر کنیم و برای مردم کوچکی کنیم تا مردم، کشور را عزیز کنند و همچنین ایران را سربلند نگهدارند، ما باید به این موضوع عمیق نگاه کنیم و حتی به جریان رقیب نیز این اصل را گوشزد کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: دوستان اصولگرا، اشتباه برخی از شما هم این است که مردم را دسته‌بندی و طبقه‌بندی می‌کنید و مخلوقات خدا را از زاویه افکار خودتان بهشتی و جهنمی تلقی می‌کنید و این دیدگاه هیچ تناسبی با اصولگرایی و رابطه‌ای با تعالیم دینی ما ندارد. این دیدگاهی که خود را برتر، متدین‌تر و انقلابی و اصیل می‌دانید و دیگران را منحرف، این دیدگاه ربطی به تعالیم اسلام و خط امام ندارد، این یک بهره‌برداری فرصت‌طلبانه است، شما ارزش‌های انقلاب را مختص به خود و منحصر به خود می‌دانید و این اشتباه است.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: علاقه‌مند نیستیم سیاست بر یک مدار بچرخد و همیشه اصلاح‌طلبان پیروز شوند. باید آن خودبینی و مقدس دیدن خود و منحرف دیدن دیگران را کنار بگذارید. ما دوست داشتیم و داریم که دو جناح سیاسی برای خدمت بیشتر به مردم با هم رقابت داشته باشند. ما یک خدمت ارائه می‌دهیم و دوستان اصولگرا خدمت بهتری ارائه دهند و ما را وادار به تحرک بیشتری کنند و در نهایت مردم و کشور نفع ببرند. ما دوست داریم چارچوبی که حضرت امام راحل تبیین کردند مورد پذیرش همگان قرار گیرد و بدانیم هیچ وقت یک جریان سیاسی بدون داشتن رقیبی نیرومند موفق نمی‌شود.

وی بار دیگر خطاب به اصولگرایان گفت: چرا برخی دوستان ما مسیر را تغییر و به سمت حق و باطل و به سمت استفاده ابزاری بردند، مگر ما فراموش کردیم در دوران دفاع مقدس مردم بدون گرایش سیاسی در جبهه‌ها حضور پیدا می‌کردند و شهداء متعلق به یک گروه خاص نبودند و فداکاران جبهه و جنگ متعلق به همه بودند.

مرعشی تاکید کرد: کشور ما امروز نیازمند به سپاه و ارتش مقتدر است و کسی این را رد نمی‌کند، ما هم افسران رشید و فعالی همچون سردار سلیمانی را و هم دیپلمات‌های قادر همچون ظریف را نیاز داریم. چرا تلاش می‌کنید سپاه را منحصر به یک گروه کنید؟ شما بیایید و برای خدمت بیشتر رقابت کنید، چرا شخصیت‌های اصیل اصولگرا را از خود دور می‌کنید؟ چرا انحراف فکری ایجاد می‌کنید؟

وی با بیان این‌که «ما باید به واقعیت‌ها و صحنه صحیح و درستی که وجود دارد برگردیم»، اظهار داشت: مسیر روشن است و ابهام ندارد، نظام جمهوری اسلامی نهادی است که مردم انتخاب می‌کنند و در روز معینی با رای خود شورای شهر، رییس‌جمهور و مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را انتخاب می‌کنند و از طرف دیگر احکام اسلامی و ولایت فقیه داریم.

به گزارش ایسنا، این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: با جبران عقب ماندگی‌ها‌ می‌توانیم کارهای خود را به خوبی جلو ببریم و شاهد تلاش همه‌جانبه باشیم. رقیب عصبانی است و گاهی اوقات پرخاش می‌کند؛ این در حالی است که باید به یکدیگر احترام بگذاریم، یک روز هم نوبت آنان می‌شود آن هم با رای مردم و نه با رای یارانه‌ای بلکه با رای داوطلبانه.

http://aftabeyazd.ir/?newsid=76618

ش.د9603272

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات