صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۰۶۹۷۳

اخبار کوتاه دوشنبه 13 آذر

جواد مظفری مدیر کل دفتر ارتباطات علمی و همکاری‌های بین‌المللی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی خاطرنشان کرد: در بانک ژنتیک گیاهی ایران بیش از 70 هزار نوع ژن گیاهی وجود دارد و در بانک ژن مرتع و جنگل ایران بیش از 45 هزار نوع ژن گیاهی موجود است که هر یک از آنها به قوانین و مقررات مصوب نیاز دارد، تا دستمایه تاراج کشورهای دیگر نشود؛ چرا که یکی از برنامه‌های کشورهای پیشرفته دستیابی به منابع ژنتیکی دیگر کشورهاست. گفتنی است کشورهای اروپایی تا 98 درصد محتاج منابع ژنتیکی کشورهای دیگر هستند.
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در حساب اینستاگرامی خود نوشت: توان موشکی ما در جایگاه یک بازدارنده دفاعی، امنیت را برای سرزمین و منطقه به همراه آورده است و دشمنان ما بهترین سند و گواه برآنند که موشک‌های ایران برای جنگ ساخته نشده‌اند، بلکه دلیل صلح‌طلبی و امنیت‌سازی جمهوری اسلامی ایران است و چنانچه دستاورد سی ‌ساله خود را از دست بدهیم، ناامنی‌های منطقه وارد کشورمان می‌شود.
مک‌مستر، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا طی سخنانی در بنیاد ریگان در ادامه ادعاهای بی‌پایه خود علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: «ایران و کره‌شمالی به دنبال سلاح‌های کشتار جمعی هستند و تروریسم را به دیگر کشورها صادر می‌کنند.» وی با بیان اینکه دوران صبر استراتژیک تمام شده است، افزود: «مقابله با چالش‌های امنیتی امروز، نیازمند آن است که خودباوری استراتژیک خود را بازیابیم.»
آیت‌الله احمد جنتی در همایش ناظران انتخابات و فعالان فرهنگی اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه بر اساس تفسیر شورای نگهبان نظارت این شورا باید استصوابی و نه استطلاعی صرف باشد، یادآور شد: کسانی که مخالف این نوع نظارت هستند، اغلب افرادی هستند که خود رد شده و ناراحتند. به همین دلیل از اصل قانون ایراد می‌گیرند.
غلامرضا مصباحی‌مقدم گفت: بهترین راه برای خروج از حصر، بازگشت سران فتنه از مواضع نادرست‌شان است. باید این مواضع را اصلاح کنند، باید از ادعای ظالمانه‌ای که داشتند و گفتند تقلب بزرگ رخ داده دست بردارند و بگویند ما اشتباه کردیم و از درگاه خداوند و ملت ایران عذرخواهی کنند.
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به محاکمه مدیر یکی از بانک‌های ترکیه به اتهام دور زدن تحریم‌های ایران، گفت: این اقدام دستگاه قضایی آمریکا «باج‌گیری» است و آنکارا در برابر چنین اقدامی، کوتاه نمی‌آید.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات