صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۰۷۵۱۲

اخبار کوتاه سه‌شنبه 28 آذر

طبق آمار بانک مرکزی، در هفت ماه امسال 26 هزار و 130 میلیارد تومان مالیات مستقیم وصول شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7/5 درصد افت داشته است. رقم مصوب هفت ماهه مالیات‌های مستقیم هم 33 هزار و 360 میلیارد تومان بوده که از این رقم 6/77 درصد محقق شده است. بر این اساس، مالیات اشخاص حقوقی با رقم 15 هزار و 650 میلیارد تومان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 5/12 درصدی روبه‌رو بوده است.
محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به اینکه تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا درباره قدس هیچ‌گونه وجهه قانونی ندارد، گفت: مردم ما به صورت کاملاً متحد در برابر این تصمیم ایستاده‌اند. وی با اشاره به اینکه آمریکا خواست میانجی بی‌طرفی در روند صلح منطقه نباشد، افزود: ما از امروز دیگر میانجی‌گری این کشور در روند صلح منطقه را نمی‌پذیریم.
آیت‌الله آملی‌لاریجانی با بیان اینکه، دشمن بیرونی و جاهل درونی از خلأ اطلاع‌رسانی قوه قضائیه سوء‌استفاده می‌کنند، تأکید کرد: «مسئولان قضایی باید در حد ضرورت و تا جایی که نحوه پاسخگویی شبیه به جدل و کشمکش نشود، به شبهاتی که مطرح می‌شود پاسخ دهند و به تبیین کارهایی که انجام می‌شود، بپردازند.»
روزنامه مصری «الیوم السابع» به نقل از منابع سوری از حرکت تروریست‌های داعش به سوی صحرای سینای مصر خبر داده است. این منابع همچنین مدعی شده‌اند که تروریست‌های داعش قصد دارند از طریق جنوب سوریه، راهی اردن شده و پس از آن به سوی صحرای سینا در مصر حرکت کنند.
محمد الجدان، وزیر دارایی عربستان سعودی با اشاره به نزدیکی سال جدید میلادی اعلام کرد: از این پس میزان مالیات اتباع خارجی ماهیانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ ریال سعودی (معادل ۸۰ تا ۱۰۶ دلار) خواهد بود و هدف از این تصمیم جایگزین کردن کارگران سعودی به جای کارگران خارجی است.
عباسعلی کدخدائی، سخنگوی شورای نگهبان از محکومیت قطعی برخی از مدیران دولتی به دلیل تخلفات انتخاباتی در انتخابات دوره دوازدهم ریاست‌جمهوری خبر داد و گفت: جزئیات احکام صادره، تعداد محکومان و سطح مدیریتی آنها در آینده اعلام می‌شود.
نماینده ارشد دفتر حزب‌الله در ایران گفت: با توجه به فضاحت و شکست‌های پی در پی طرح‌های صهیونیستی و سعودی آمریکا در منطقه، امروز عملاً آمریکا کار خود را در غرب آسیا پایان یافته می‌بیند و آخرین ورق‌های بازی خود را رو می‌کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات