صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۰۷۵۹۲

حرف روز/ مدعيان دروغين عدالت

حاشيه‌آفريني براي دستگاه قضايي و تقابل با رئیس قوه قضا در اين روزها که مسائل مهمي چون؛ تصويب بودجه سال 1397، اعلام قدس به پایتختی رژيم صهيونيستي از سوی آمريکا و... در جريان است، متأسفانه بخشي از اذهان عمومي را به خود مشغول کرده است[...]
پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی
یادداشت: حاشيه‌آفريني براي دستگاه قضايي و تقابل با رئیس قوه قضا در اين روزها که مسائل مهمي چون؛ تصويب بودجه سال 1397، اعلام قدس به پایتختی رژيم صهيونيستي از سوی آمريکا و... در جريان است، متأسفانه بخشي از اذهان عمومي را به خود مشغول کرده است. جريان انحرافي که اين روزها پرونده برخي اعضاي آن به دادگاه کشيده شده و بايد بابت اتهامات وارده پاسخگو باشد، به جاي پايبندي به قانون، افشاگري و هجمه به مسئولان دستگاه قضايي را در دستور کار خود قرار داده و با سو‌ءاستفاده از مداراي نظام، توهين‌آميزترين عبارات را عليه رئیس قوه قضائيه به کار برده و خوراک مناسبی را برای ضد انقلاب فراهم آورده است!
آخرين شوي تبليغاتي اين جريان تعيين ضرب‌الاجل ۴۸ ساعته براي رئیس دستگاه قضا و تهديد وی بود که در صورت عدم عذرخواهي يا ارائه اسناد لازم، عليه وي افشاگري‌هايي صورت خواهد گرفت. با پايان اين زمان، کلیپی منتشر شده که در آن با صراحت از عدم صلاحيت و مشروعيت آيت‌الله آملي‌لاريجاني سخن گفته شده و خواستار کناره‌گيري وي شده است. این اظهارات که مملو از دروغ و اتهام و قضاوت‌های مغرضانه است، در حالی است که مدعیان، پرچم عدالت‌خواهی در دست گرفته و خود را حامی انصاف و عدالت و طبقات محروم معرفی می‌کنند!
نکته اساسی در این میان آن است که مدعیان عدالت خود باید پاکدست بوده و به دور از جنجال و دروغ‌پراکنی و اتهام‌زنی این مسیر را دنبال کنند، وگرنه با به کارگیری شیوه‌های باطل به حقیقت و عدالت نخواهیم رسید! همچنین باید هوشیار بود که انحراف از حقيقت همواره با نام‌ها و شعارهاي عوام‌فريبانه صورت مي‌گيرد! پرچمدار واقعي عدالت در نظام اسلامي امام جامعه است که در دوران غيبت اين پرچم به دست فقيه جامع‌الشرايط عادلي سپرده شده است که خود بيش از ديگران بر ضعف‌ها و قوت‌هاي نظام اسلامي واقف بوده و همو براي انتقاد و اعتراض به عملکرد دستگاه قضايي راه را باز گذاشته است؛ اما به خوبي و هوشمندانه و به تکرار اعلام داشته است که اين حق اعتراض بايد منصفانه و از طريق راه‌های قانوني و فارغ از جنجال و فريب و شعبده‌بازي‌هاي سياسي‌ـ رسانه‌اي دنبال شود.
طريق در پيش‌گرفته برخي از مدعيان عدالت، بيراهه‌اي است که پاياني جز انحراف و انفعال و دشمني با عدالت نخواهد داشت، هرچند با شعارهاي پرطمطراق و شيوه‌هاي پوپوليستي و عوام‌فريبانه صورت گيرد!
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات