صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۱۰۳۸۲

از دوستی عمیق تا یک اعتراف

1ـ رفتارهایی از یک جنس
«عبدالله گنجی» مدیرمسئول روزنامه «جوان» نوشت: «خبرهای متواتر حاکی از آن است که سران سه قوه در سه جلسه پی‌در‌پی مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور نیافته‌اند. هم از تحلیل‌‌ها و هم از اخبار چنین برمی‌آید که حضور نیافتن آنان در جلسات مجمع در اعتراض به حضور احمدی‌نژاد است. اگر علت عدم حضور منظم و هماهنگ آنان در اعتراض به چرایی حضور احمدی‌نژاد در این جلسات است، باید گفت شما عیناً از منطق احمدی‌نژاد بهره برده‌اید یا منطق وی را توجیه و قابل پذیرش کرده‌اید. احمدی‌نژاد با شخصی‌سازی مسائل با رؤسای قوا و خصوصاً دستگاه قضا به آنان هجمه می‌کند و حتی برایش مهم نیست که منصوب‌کننده رئیس دستگاه قضا (رهبری) درباره سخنان وی چه نظری دارد. اگر سران سه قوه معترضند که چرا رهبری احمدی‌نژاد را در مجمع منصوب نموده یا چرا اخراج نمی‌کند و به همین دلیل از حضور و تأثیر خود در مجمع صرف‌نظر می‌کنند، آنان نیز مانند احمدی‌نژاد فکر می‌کنند.»

2ـ اعتراف به اولویت نداشتن رفع حصر

روزنامه «آرمان» در مطلبی با عنوان «اصلاحات اساسی، رفع فقر است»، به نقل از «عبدالله نوری» نوشت: «برای مردمی که نان شب ندارند، دغدغه‌هایی حتی مانند رفع ‏حصر ‏‏‏کمتر مطرح ‏است، هیچ کس انتظار ندارد کسی که چند جوان بیکار در ‏خانه دارد، اولویت ‏‏اولش ‏رفع حصر باشد.» گفتنی است، «عبدالله رمضان‌زاده» سخنگوی دولت اصلاحات هم در مراسم روز دانشجوی امسال‌ـ 18 آذرـ در دانشگاه شریف گفته بود: «اگر از هزار خانواده اولویت‌هایش را بپرسیم، قطعاً بین رفع حصر و رفع بیکاری به رفع مشکل بیکاری تأکید می‌کند.» اما در مرداد ماه سال جاری محمود صادقی، نماینده فراکسیون امید در توئیتی که بیشتر به شوخی شبیه بود، خواسته اصلی مردم را رفع حصر معرفی کرد. وی در این توئیت نوشته بود: «در اهواز، زاهدان، کرمانشاه، ملایر، همدان، اصفهان و... منتظر بودم از ریزگردها، فقر، بیکاری و... شِکوه کنند؛ اما رفع حصر خواسته اصلی بود.»

3ـ ورود مقامات روسی به انگلیس ممنوع می‌شود!

روزنامه انگلیسی «تلگراف» در گزارشی نوشت: مقامات انگلیس درصدد هستند ممنوعیت ویزا برای برخی مقامات روسی را در نظر بگیرند. این روزنامه افزود: وریس جانسون، وزیر خارجه و اَمبر راد، وزیر کشور انگلیس موافقت کرده‌اند نسخه انگلیسی «لایحه ماگنیتسکی» را ارائه کنند. در طرح انگلیس، نام 49 روسی به عنوان ناقضان حقوق بشر که مرتکب جرایمی از جمله شکنجه و قتل شده‌اند، وجود دارد که ممنوعیت دریافت ویزا برای ورود به بریتانیا را خواهند داشت. این طرح می‌تواند تنش‌ها میان لندن و مسکو را شعله‌ورتر کند. گفتنی است، در سال 2012 میلادی، کمیته سنای آمریکا به اتفاق آرا، لایحه‌ای را به تصویب کرد که طبق آن علیه مقامات روسیه به دلیل مرگ «سرگئی ماگنیتسکی» وکیل روسی در سال 2009، تحریم‌های اقتصادی و ممنوعیت  مسافرتی تحمیل شد.

4ـ شیعیان جهان از اعماق دل ایران را دوست دارند

سیدجواد شهرستانی، نماینده آیت‌الله سیستانی در سخنانی، نگاه‌های سیاسی ایشان را تبیین کرده و درباره دیدگاه ایشان در زمینه ایران می‌گوید: در خصوص اهتمام آیت‌الله سیستانی به مسائل ایران باید بگویم، ایشان همیشه بر وحدت اصرار دارند. همیشه صحبت‌شان این بوده است که اختلاف ایجاد نشود. متأسفانه آقایان ایرانی هم قدر خود را نمی‌دانند. اکنون تنها کشوری که در قانون اساسی‌‌اش تصریح شده که حاکم باید شیعه اثنی‌عشری باشد، ایران است. درست است که در عراق توافق شد نخست‌وزیر از شیعه است، اما در قانون خبری نیست. همچنان که در لبنان توافق شده و بین طوایف تقسیم مسئولیت صورت گرفته است. دیگر شیعیان جهان از اعماق دل ایران را دوست دارند و به ایرانی‌ها و این سرزمین علاقه‌مندند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات