تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۰۷۶۰۵
فرمانده كل سپاه در نشست خبري:

مقابل عربستان فعلاً خويشتنداري مي‌كنيم

(روزنامه جوان – 1396/09/04 – شماره 5244 – صفحه 5)

فرمانده كل سپاه پاسداران با اشاره به پايان سیطره جغرافیایی داعش در منطقه از تلاش ايران براي حفظ ثبات در منطقه خبر داد و درخصوص تهديدات مستقيم عربستان بر اين نكته تأکید کرد كه ايران وارد مقابله مستقيم با عربستان نمي‌شود.

پايان نبرد با داعش بهانه‌اي شد تا فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در مقابل خبرنگاران حاضر شود و به تشريح اين موفقيت بزرگ بپردازد، موفقيتي كه توانسته است ايران را به جايگاه برتر منطقه ارتقا دهد و نقش ايران را در حفظ امنيت كشورهاي همسايه به‌خصوص عراق و سوريه نشان دهد.

به گزارش سپاه‌نيوز، سردار سرلشكر پاسدار محمدعلي جعفري در اين نشست خبري گفت: عامل پيروزي‌هاي بزرگ ملت ايران در دوران انقلاب و دفاع مقدس و در برابر همه توطئه‌هاي امنيتي و بحران‌هاي طبيعي و غيرطبيعي حضور و پشتيباني مردم بود كه نام آن بسيج است، بسيج مظهر مقاومت مردم ايران و ملت مسلمان منطقه است.

وي با اشاره به الگوبرداري كشورهاي منطقه از الگوي بسيج، گفت: اين پيروزي‌هاي بزرگ منطقه مديون بسيج است، بسيجي كه با فرمان امام در ايران شكل گرفت و اين مقاومت مردمي و هشت سال دفاع مقدس باعث الگوگيري جوامع ديگر شد.

سرلشكر جعفري با بيان اينكه سرنوشت انقلاب اسلامي به بسيج گره خورده، پيروزي شكوهمند جبهه مقاومت را مرهون به صحنه آمدن تفكر و الگوي بسيجي دانست و گفت: اين پيروزي، نابودي كامل و صددرصدي داعش نيست بلكه نابودي حاكميت و خلافت خودخوانده داعش است و ‌اين دو با هم تفاوت دارد. داعش به‌صورت گروه‌هاي چريكي و زيرزميني در كشورهاي مختلف از جمله افغانستان حضور دارد و تهديد عليه اسلام و امت اسلامي است، لذا مقابله با توطئه‌هاي آنها را در دستور كار داريم. آمادگي خوبي برابر اين تهديدات داريم و كارآمدي جبهه مقاومت عملا اثبات شده است.

در برابر عربستان خويشتنداري مي‌كنيم

سرلشكر جعفري در پاسخ به سؤالي درخصوص رويكرد خصمانه عربستان سعودي عليه ايران و حزب‌الله، گفت: انقلاب اسلامي يك اصل و جهت‌گيري اهدافي دارد كه به صورت طبيعي با منافع برخي کشورها از جمله امريكا و اسرائيل و دست‌نشانده‌هاي آنها در منطقه در تضاد قرار مي‌گيرد. حرف اصلي انقلاب اسلامي اين است، سرنوشت مردم به‌دست خودشان باشد بنابراين هركه در جبهه استكبار حضور دارد، با جبهه انقلاب اسلامي و مقاومت درگير است. عربستان متأسفانه يكي از اين كشورهاست و ‌دست‌نشانده استكبار است، همكاري اطلاعاتي و امنيتي‌اش با اسرائيل بارها اثبات شده است و طبيعي‌ است كه سعودي‌ها خودشان را در جبهه مقابل انقلاب اسلامي ببينند.

وی ادامه داد: حرف ما اين است كه نه با دست‌نشانده‌هاي استكبار، بلكه با خود شيطان بزرگ و عامل اصلي يعني امريكا و اسرائيل كار داريم، بنابراين خويشتنداري ايران را در برابر عربستان مي‌بينيم و نمي‌خواهيم وارد مقابله مستقيم با آنها شويم، توصيه مي‌كنيم دست از اين كارها بردارند وگرنه در جبهه مقابل انقلاب هستند و تركش‌هاي آن را دريافت مي‌كنند.

بسیج باید حلال مشکلات باشد

فرمانده كل سپاه همچنين در پاسخ به سؤالي درخصوص رويكرد جديد بسيج در آينده گفت: بسيج هميشه بايد حلال مشكلات اجتماعي و فرهنگي كشور باشد، براي همين در بحران‌هايي كه براي مردم پيش مي‌آيد مثل زلزله بسيج هم حضور گسترده دارد. فرمانده كل سپاه افزود: امروز مسئله اصلي ما برخي معضلات اجتماعي است، اين مشكلات بدون حضور مردم حل نمي‌شود، يكي از مسائل امنيت محلات است و بسيج مي‌تواند با گشت‌هاي خود اين امنيت را ايجاد كند و اين طرح در حال اجراست. طرح‌‌هاي ‌مختلفي هم مانند اشتغالزايي از اقداماتي است كه توسط بسيج در حال انجام است. سرلشكر جعفري با تشريح عملكرد بسيج و سپاه در زلزله اخير كرمانشاه گفت: امروز اسکان زلزله‌زدگان موقت در كانكس است و همه تلاشمان را بر اين قرار داديم كه تا یک‌ماه و نیم ديگر همه زلزله‌زدگان روستايي در كانكس‌ها، اسكان موقت داده شوند تا ببينيم برنامه دولت براي ساختن اسكان دائمي چيست.

وي در خصوص پساداعش گفت: اينكه با از بين رفتن حاكميت داعش منطقه امن خواهد بود، چنين چيزي نيست. چون اصلي‌ترين اقدامات دشمن كه جزء ساده‌ترين كارهاست، ايجاد ناامني است. داعش در آينده يا به صورت پراكنده در منطقه گسترش خواهد يافت يا به عمليات‌هاي چريكي عين عراق ادامه خواهد داد يا اينكه با سازماندهي مجدد و موقت به قصد حركات مذبوحانه براي بازپس‌گيري مناطق آزاد شده خواهد پرداخت كه در هر حالت با آمادگي كامل جبهه مقاومت با شكست مواجه خواهد شد. فرمانده كل سپاه با بيان اينكه عوامل اصلي شكست داعش را بايد در دوران دفاع مقدس خودمان جست‌وجو كرد كه عامل اعتقادي يكي از آنها است، گفت: امريكايي‌ها و اسرائيلي‌ها و متأسفانه سعودي‌ها نمي‌توانند موضع انقلاب اسلامي را تحمل كنند و به ناچار به جنگ عقيدتي با انقلاب اسلامي برخاستند، جريان تكفيري‌ها كه سابقه هم داشته را به‌وجود آوردند اما نقش اصلي و تعيين‌كننده در مقابل داعش، نيروي مردمي با انگيزه بود.

سرلشكر جعفري، مديريت و رهبري را از ديگر الزامات اين جبهه مردمي معرفي و خاطرنشان كرد: از آنجا كه موضوع مديريت مقاومت و مقابله با دشمن بايد از نوع مردمي باشد، بنابراين، اين مديريت انقلابي و ‌مردمي در برادر عزيزم سردار حاج قاسم‌سليماني و ديگر عزيزان در سوريه و عراق بروز كرد.

از ملت‌های تحت ستم حمایت می‌کنیم

فرمانده كل سپاه با تأكيد بر اينكه هر جا ملت‌هاي اسلامي تحت ظلم باشند از آنها حمايت مي‌كنيم، تصريح كرد: در كشورهاي ديگر از جمله يمن حمايت‌هاي ما تفاوت دارد و كمك‌هاي ما بايد به درخواست حاكميت باشد. امروز در يمن حاكميت به دست انصارالله است و كمك‌هاي ايران در حد مستشاري و معنوي است كه يمن بيشتر به آنها نياز دارد، جمهوري اسلامي هم از اين كمك‌ها دريغ نمي‌كند و اين راه ادامه دارد.

فرمانده كل سپاه در بخش ديگري از اين نشست خبري گفت: اينكه امروز مي‌گوييم هر جنگ جديدي به محو رژيم‌صهيونيستي منجر مي‌شود، يك ‌ادعاي ثابت شده است. آنها بخشي از توان جبهه مقاومت را در جنگ‌هاي ۳۳ روزه و ۲۲ روزه و هشت روزه ديده‌اند و امروز که جبهه عظيم مقاومت شكل گرفته، اين حرف اثبات شده است. سرنوشت جبهه مقاومت به هم گره خورده و همه با هم اتحاد دارند، اگر اسرائيل به گوشه‌اي از آن حمله كند بخش‌هاي ديگر جبهه به كمك خواهند رفت.

دولت به هيچ‌وجه به دنبال مذاكره موشكي نيست

فرمانده كل سپاه درباره اظهارات اخير غربي‌ها درخصوص توان موشكي ايران با اشاره به سخنان رئيس‌جمهور فرانسه در اين مورد با بيان اينكه ايران به هيچ‌وجه اجازه مذاكره بر سر توان موشكي را نخواهد داد، گفت: دولت هم به هيچ‌وجه دنبال اين موضوع نيست و غربي‌ها هم به‌زودي متوجه بي‌نتيجه بودن تلاش خود مي‌شوند. سرلشكر جعفري در بخش ديگري از سخنان خود مجدداً يادآور شد: ما نمي‌توانيم بگوييم ديگر شاهد ناامني در منطقه نيستيم، چراكه يكي از آسان‌ترين كارها ايجاد ناامني است، بايد منتظر اقدامات ضدامنيتي جديد دشمن باشيم و خودمان را آماده كنيم. امروز حاكميت داعش تمام شده و ديگر سرزمين‌، شهر و روستايي در دستش نيست ولي داعش از بين نرفته و ممكن است آنها دوباره خودشان را در جايي سازمان بدهند و بخواهند شهري را پس بگيرند، البته يك تلاش مذبوحانه است.

سرلشكر جعفري با بيان اينكه هويت حزب‌الله به سلاحش است، تصريح كرد: ماهيت حزب‌الله اين است که در برابر دشمن قسم‌خورده ملت لبنان يعني اسرائيل مسلح و مجهز باشد، چراكه اولين هدف اسرائيلي‌ها كشور لبنان است، بنابراين، اين موضوع از اساس قابل مذاكره نيست. فرمانده كل سپاه با بيان اينكه امروز مشابه حشدالشعبي عراق در سوريه هم شكل گرفته، گفت: نيروهاي مردمي نقش بسزايي در مبارزه با تروريست‌ها داشتند و الان دولت و مجلس سوريه بايد در قوانين خود اين نيروي مردمي را به رسميت بشناسند. آقاي بشار اسد قدر اين نيروها را مي‌داند و قطعاً آن را قانوني خواهد كرد تا براي تهديدات آينده باقي بمانند. اميدواريم با توجه به نشست‌هاي سه جانبه اخير (ايران، روسيه و تركيه)، آتش‌بس پايدار در سوريه شكل بگيرد. وي با بيان اينكه سپاه و مردم ايران براي بازسازي سوريه آمادگي دارند، گفت: جلساتي هم با دولت داشتيم و مشخص شد سپاه با توجه به توان و تجربه موجود بهتر از ديگران مي‌تواند در اين عرصه نقش ايفا كند البته به خواست دولت سوريه بستگي دارد اما صحبت‌هايي در اين زمينه شده و در حال اجرا شدن مقدمات و آمادگي‌هاي اوليه هستيم.

فرمانده كل سپاه با تجليل از نقش سردار حاج قاسم سليماني در پيروزي جبهه مقاومت بر فتنه داعش اظهار داشت: اين از بركات انقلاب اسلامي است كه فرمانده لشكر ما که موفقيت‌هاي زيادي در دفاع مقدس داشت، امروز فرمانده كلان هدايت‌كننده جبهه‌هاي عراق و سوريه و منطقه است و موفقيت‌هاي زيادي را به‌دست آورده است.

http://www.Javann.ir/882610

ش.د9603861

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات