تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۰۸۰۳۶
فرمانده كل سپاه پاسداران خطاب به دونالد ترامپ:

ما با دولت يكي‌ هستيم

(روزنامه اعتماد - 1396/07/18 - شماره 3925 - صفحه 2)

سخنان صريح سردار محمد علي جعفري، فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب ديروز نه تنها در رسانه‌هاي داخلي بلكه در رسانه‌ها و ميان سياستمداران غربي نيز محل بحث و گفت‌وگو بود. او كه ديروز گفته بود ايران ديگر بنا ندارد مسائل منطقه را از طريق مذاكره حل كند، در عين حال به امريكا هشدار داده بود اگر نام سپاه در ميان گروه‌هاي تروريستي قرار گيرد برخورد ايران با ارتش امريكا مانند برخورد با داعش خواهد بود.

اين سخنان بلافاصله از سوي رسانه‌هاي منطقه و جهان بازتاب گسترده‌اي يافت و عده‌اي كوشيدند آن را مغاير با تصميمات دستگاه ديپلماسي ايران عنوان كنند.

روز گذشته اما جلسه هماهنگي براي برگزاري چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي هم‌نشيني ظريف، وزير امور خارجه و جعفري، فرمانده سپاه را رقم زد. حاشيه اين جلسه فرصت خوبي بود تا جعفري براي همه آنها كه بر طبل اختلاف ميان نيروهاي نظامي و دستگاه ديپلماسي ايران مي‌كوبند، نقطه نظرات و روابط خود با وزير خارجه را روشن كند.

فرمانده كل سپاه پاسداران با تاكيد بر يكسان بودن جهت‌گيري ديپلماتيك و دفاعي جمهوري اسلامي ايران، خطاب به رييس‌جمهوري امريكا گفت: «آقاي ترامپ مطمئن باشند كه ما با وزارت امور خارجه و دولت مان يكي هستيم و دل‌هاي‌مان يكي است.»

سرلشكر پاسدار محمدعلي جعفري شامگاه ديروز - دوشنبه - در خاتمه نشست هماهنگي برگزاري مراسم چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي كه در محل مجلس خبرگان رهبري برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: در اعلام مواضع عليه دشمنان و دشمني‌هاي دشمنان عليه جمهوري اسلامي ايران هماهنگي در همه بخش‌هاي كشور وجود دارد؛ هرچند ممكن است بيان آنها با هم تفاوت داشته باشد. فرمانده كل سپاه پاسداران اظهارداشت: توان مناسبي در عرصه‌هاي سياسي، دفاعي و اجتماعي كشور وجود دارد.

سرلشكر جعفري با اشاره به مواضع وزير امور خارجه كشورمان خاطرنشان كرد: اين مواضع را بخش‌هاي دفاعي و امنيتي نيز دارند اما ممكن است نوع گويش و بيان‌ها متفاوت باشد.

وي گفت: دشمنان جمهوري اسلامي نيز به خوبي مطلع هستند كه همه مسوولان نظام در دفاع از آرمان‌ها، ارزش‌ها، اقتدار ملي و توان دفاعي و امنيتي همدل و همزبان هستند اما ممكن است نوع گويش‌هاي‌شان متفاوت باشد.

انتشار تصاوير مصافحه و لبخندهاي فرمانده ديپلماسي و فرمانده نظامي خط بطلاني بود بر تبليغات ٢٤ ساعت گذشته كه تمركزش بر اختلاف درون حاكميت ايران قرار گرفته بود.

پيام روشن ايران به غرب و به ويژه امريكا در شرايطي مخابره مي‌شود كه طي روزهاي آينده رييس‌جمهور امريكا بايد در گزارش سه ماهه خود در خصوص پايبندي ايران به برجام اعلام نظر كند. گمانه‌زني رسانه‌هاي بين‌المللي حاكي از اين است كه اين‌بار ترامپ پايبندي ايران را تاييد نخواهد كرد تا نخستين گام براي خروج از برجام را بردارد. راهي كه پيمودن آن براي ترامپ به آساني نخواهد بود.

ايران نيز به صراحت اعلام كرده است براي هر اتفاقي نه تنها آماده است كه گزينه‌هايي نيز براي پاسخ‌دهي دارد كه به وقتش از آنها رونمايي خواهد كرد.

http://etemadnewspaper.ir/?News_Id=88500

ش.د9603170

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات